Ombouwverslag: Carbon Fighter 2wd naar 4wd

More powerrrrr

Nog even een mooie update, na elke week zeker 3 tank's leeg te rijden en zeker dubbele aantal uren sleutelen is het tijd voor een andere carburateur en motor. Onlangs heeft een krammaat een baja 5b SS gekocht (met Zenoah 26cc). En wat valt mij op: de Carbon Fighter 3 doet amper onder qua power. Daarnaast bevalt mij de wegligging en de 4WD erg goed opzichte van de baja. Dus het is tijd voor een investering in een bekend merkt motor op de CF3. Een Zenoah G320RC is besteld en wordt volgende week verwacht.

De carburateur van de oude motor is niet meer af te stellen. Lekt aan alle kanten. Ook na revisie van meerde onderdelen zoals de pakkingen en isolator. De motor slaat te pas en te onpas af. Nu wilde ik een nieuwe gelagerde carb halen. Aangezien deze best prijzig is, direct een ander blok besteld. Hier zit een walbro wt-1107 carb op.

Ook voor het ombouwen zal ik een verslag plaatsen. Ik verwacht niet dat deze direct past. Aangezien ik niet weet wat voor een blok er nu op zit. Ik heb de baja variant gekocht (Keuze uit baja of losi5 variant). :cool:

Unboxing time:

z1.jpg

z2.jpg

z3.jpg

z4.jpg

Vergelijking met oud / nieuw. Van oud is de kap er wel af i.v.m de schoonmaak. Natuurlijk moet deze netjes opgeborgen worden.

z_on1.jpg

Eerst moet het luchtfilter overgezet worden. ze raden aan om niet het origineel te gebruiken. Gelukkig. Want deze past niet op de CF3. Te hoog.

z_l1.jpg

z_l2.jpg

z_l3.jpg

De zenoah G320 past helaas niet standaard op de CF 3. Aan de onderkant zijn 3 verstevigingspunten. Zie hier (rechts de zenoah):

z_prob1.jpg

Helaas heb ik deze moeten verwijderen. Omdat op deze plek de cardan-as naar achteren loopt. En hierdoor kom je zeker 5mm te kort naar de aansluiting van de koppeling.
Deze heb ik dan ook verwijdert. LET OP! je raakt dan je garantie wel kwijt. Ik heb de motor daarom ook eerst van te voren getest of deze überhaupt stationeer wilde lopen. Als een zon kan ik je zeggen!

z_prob2.jpg

De motor steun zit met 1 punt exact goed. De andere M5 bout zit 1mm verder naar voren. Van het gat netjes een gleufje gemaakt zodat ook deze bevestigt kan worden.
Zonder enige verdere moeite hier het resultaat:

z_ov1.jpg

z_ov2.jpg

Ombouwen een goed uur mee bezig geweest. Alles moest natuurlijk netjes en secuur bevestigt worden. Ik ben zeer tevreden met het resultaat. Dit motorblok is een waar monster :-S alleen al met rustig inrijden is het vlotter. Kan niet wachten totdat ik hem tot aan de top kan doortrekken. Later meer.

Back