Ombouwverslag kyosho inferno MP 7.5 sports 3

Tcgg2209

full

Het zal waarschijnlijk om deze set gaan, ik denk een goede keuze, hier ben je niet gebonden aan de maximum diameter van de motor, bij mijn conversie helaas wel, 35.8 mm is bij mij de max. diameter.

De Mamba brushless set kan tot 6s lipo verdragen, zal dan ook wel een bom worden.
Met de motor combo van hobby city heb ik geen ervaring, ziet er wel goed uit, ik heb net de specs gelezen,
hoe meer verschillende combo's gebruikt worden hoe meer ervaringen we kunnen delen met anderen.

Ik heb onlangs de inferno getest met gewone nimh batterijen 7,2V en ik moet zeggen hier zit veel kracht in, en met lipo batterijen zal dat nog meer zijn, met gewone nicad of nimh batterijen slaat de esc wel snel uit omdat de batterijen niet kunnen voldoen aan de vraag van de motorcombo.

De novak HV 5,5 draait 3700k/V, dit systeem kan tot 4S lipo of 16.8v verdragen, ofwel tot 62160 toeren.

Al hoe wel dit misschien niet zo een efficiënte set up is in verband met rij tijd,

Laatst bewerkt door een moderator:
dan denk ik dat het de 50E set wordt want dan kan ik nog met andere motoren gaan expirimeteren
de motor combo van hobbycity zal hoogst waarschijnlijk op 4s lipo
gaan lopen tot ik de power weet te beheersen
(rijd toch weer anders als nitro)
en ik iets snellers wil

bedankt voor je reactie

Ik ben ook van plan om mijn Kyosho Inferno MP7.5 Sports 3 om te gaan bouwen naar Brushless elektro.
Echter zou ik de originele kit van Kyosho willen hebben (heb een tik dat ik altijd alles origineel wil :))
Weet iemand toevallig waar ik deze set kan bestellen??

De set van Novak ziet er ook niet verkeerd uit hoor.

De reden van mijn ombouw is dat ik me dood erger aan het feit dat ik erg veel gloeipluggen kapot rijdt. Ik heb al diversen soorten en merken geprobeerd. Blijft echter een ramp!
Zou natuurlijk aan de motor kunnen liggen. Maar als ik een rekensom maak dan zou ik al lang een brushless hebben gehad. :(

Anyway... ik wil ook brushless...

De reden van mijn ombouw is dat ik me dood erger aan het feit dat ik erg veel gloeipluggen kapot rijdt. Ik heb al diversen soorten en merken geprobeerd. Blijft echter een ramp!
Zou natuurlijk aan de motor kunnen liggen. Maar als ik een rekensom maak dan zou ik al lang een brushless hebben gehad. :(

Beste Menneke,

Ik herken mij niet in jouw probleem, ik heb in de afgelopen 10liter nog geen 5 gloeipluggen versleten. Ik denk ook niet dat je het over een bedrag hebt dat hoger ligt dan de totale kosten voor een ombouw. Incl lipos/motor/kit/lader ed zit je zeker boven de 150euro.

Wat voor problemen heb je dan precies? En heb je misschien interesse in verkoop van je benzine onderdelen?
Stuur mij gerust een PB!

Bolle

Ik ben ook van plan om mijn Kyosho Inferno MP7.5 Sports 3 om te gaan bouwen naar Brushless elektro.
Echter zou ik de originele kit van Kyosho willen hebben

Ik heb ergens gelezen dat Kyosho de productie zou stopzetten van de Inferno Ve en dit door dat ze oververhittings problemen hebben met de motor en esc, of dit waar is laat ik in het midden.

Ondertussen heb ik de prijs opgezocht van de motor en esc.
E-Motor#Vortex 8 Race 2300KV prijs 169,00 €
Regler#Vortex 8 BL Controller prijs 199,00 €
kyosho IF451 brushless conversion kit 149,00
dit zijn de prijzen volgens Kyosho.de

neem eens een kijkje op Ebay daar vindt je nog wel meer dingen, die zijn daar iets goedkoper.

Die motor en regelaar zijn veel te duur. Voor $300 heb je een Mamba Monster Max setje of voor ongeveer $350 een Tekin set. Beide combinaties behoren tot de top van 1/8 brushless aandrijvingen.

Ik mijn Losi 8ight buggy omgebouwd naar elektro met een Mambe Monster 2200kv set en moet zeggen dat dat super loopt met 4S. Genoeg power, geen overhittende componenten... En Castle Creations is een topmerk!
Ik zou Castle Creations of Tekin aanraden als je 1/8 elektro wilt rijden. Met Tekin zijn er wel nog wat motor probleempjes met de rotor.

Die motor en regelaar zijn veel te duur. Voor $300 heb je een Mamba Monster Max setje of voor ongeveer $350 een Tekin set. Beide combinaties behoren tot de top van 1/8 brushless aandrijvingen.

hoezo te duur? Je vergelijkt een orion kit die geleverd wordt via Kyosho duitsland met kitjes die je uit het buitenland haalt. Da's niet helemaal reeel.

Als je een beetje zoekt vindt je een Orion combo set van de regelaar en 1950 motor voor € 279 via ebay duitsland, en € 225,- via ebay USA.

Tekin en Mamba zijn goede setjes, maar zeker niet zonder problemen. Kleine hint, even zoeken op rctech en de losse rotors en doorgebrande printplaten vliegen je om de oren. Zo is er met iedere set wel wat, onverwoestbare setjes zijn er nog niet helaas. Even afkloppen nog...maar ik heb nog niks gelezen over Orion regelaren die de geest geven bij normaal gebruik ;-) Die van mij functioneert ook prima!

Ik bedoelde dat die motor/regelaar combinatie te duur is voor die prijs. Ik geef daarom de tip om eens verder te kijken en dan kom je al vriendelijker prijzen tegen. Dat geldt vast ook voor de Orion set :)

Gisteren ben ik de lader gaan halen,

Graupner ultra trio plus 14, productcode: 6466

Specificaties:

Balancing current 2 max.: 42 mA
Balancer socket 2: 2 ... 3 LiPo/LiIo/LiFe
Balancer socket 3 : 2 ... 3 LiPo/LiIo/LiFe
Balancing current 1 max.: NiMH/NiCd: 100 mA, LiPo/LiIo/LiFe: 300 mA
All-up weight, approx.: 730 g
Charge current, output 3: 0,1 - 1 A
Charge current, output 2 : 0,1 - 1 A
Charge facility: Max. charge power, all three outputs simultaneously: 50 W
Charge facility per output 3: 1 ... 8 NiMH / NiCd cells, 2 ... 3 LiPo / LiIo / LiFe cells
Charge facility per output 2: 1 ... 8 NiMH / NiCd cells, 2 ... 3 LiPo / LiIo / LiFe cells
Balancer socket 1: 1 ... 6 NiMH/NiCd/LiPo/LiIo/LiFe
Discharge current, output 1: (max. 5W) 0,1 ... 1 A, W
Charge facility per output 1: 1 ... 14 NiMH / NiCd, 1 ... 6 LiPo / LiIo / LiMn / LiFe, 1 / 2 / 3 / 6 Pb cells
Dimensions (LxWxH): 185 x 169 x 55 mm
Balancing current 3 max. : 42 mA
Charge current, output 1: (max. 50W ) 0,1 - 5 A
Disconnection NiMH/NiCd: Delta Peak, variable
Operating voltage : AC mains: 100 ... 240 V or DC (min. 60 W ): 11 ... 15 V
full

Mooie lader! Daar ga je veel plezier van hebben. Ik heb zelf een veel simpelere Ultramat 14 en die bevalt ook super.

De lader bevalt prima, ondertussen ook de batterijen gehaald en opgeladen, de batterijen zijn GM Racing 2 cells lipo, 5000 mah, 30c, artikelnr: 98986. 79.90 euro per batterij
De connectoren zijn ook vervangen door 6mm goud connectoren van graupner artikelnr: (mannekes) 2968.10,
(vrouwkes) 2967.10, 20 stuks van elk met kunststof bescherming, 17.99 euro per set van 10 complete connectoren

full

Test rit is ook uitgevoerd, helaas is er een paal overgelopen en ben ik er op geknald, het resultaat is een gebogen chassis plaat, en het differentieel achteraan om zeep,

Chassis is besteld,Merk: Fioroni, artikel nr OT-UR10 lightened ergal main chassis , 68 euro, bij Fioroni zelf, dit is echter zonder verzendkosten, die zijn 20 euro

full

De lader bevalt prima, ondertussen ook de batterijen gehaald en opgeladen, de batterijen zijn GM Racing 2 cells lipo, 5000 mah, 30c, artikelnr: 98986. 79.90 euro per batterij
De connectoren zijn ook vervangen door 6mm goud connectoren van graupner artikelnr: (mannekes) 2968.10,
(vrouwkes) 2967.10, 20 stuks van elk met kunststof bescherming, 17.99 euro per set van 10 complete connectoren

full

Test rit is ook uitgevoerd, helaas is er een paal overgelopen en ben ik er op geknald, het resultaat is een gebogen chassis plaat, en het differentieel achteraan om zeep,
het zijn idd super sterke accu's
bewaar alleen de verpaking en de bon.
dat zij de verkooper tegen mij ook.
ze kunnen zomaar stuk zijn.
en dat voor 80 euro erg zonde.
en ik kan het weten want ik had de zelfde en die was na ongeveer 10x laden stuk.
hij laat wel op maar geeft dan 0,0 volt aan.
dus stuk.
let hier wel op.
verder jammer van je ongelukje met de paal.
succes er mee.

gr Sander.

Vandaag is het chassis van fioroni toegekomen, het zit goed verpakt en het is snel thuisgeleverd van uit Italië, 4 werkdagen, ondertussen is het al gemonteerd.
De pasvorm is uitstekend, goede kwaliteit, infeite niets op aan te merken, enkel hangen de side-scurts iets lager dan op het originele chassis van Kyosho zelf.

Het Fioroni uit de verpakking naast het kyosho chassis
full

Hier is de electronica gemonteerd en uitgetest.
full

Het chassis volledig gemonteerd.
full

en de onderkant

full

Vorige week al de andere onderdelen toegestuurd gekregen.

IFW112: front torque rod set, voorste chassis versteviging, 15.86 euro
IF21: Drive bevel gear 13T, 23.63 euro
IF106: Bevel gear 43T/38 mm, 36.72 euro

Nadat ik alles had gemonteerd, volgde uiteraard weer een testritje, helaas slechts 5 minuten, het kunststoffen spurgear gestript, helaas is het daar niet bij gebleven, ook de rotor van de motor is beschadigd, en de diffcase had ook schade opgelopen.

full

De rotor is ondertussen besteld, de diffcase, spur en bevel gear set heb ik vorige week zaterdag op gehaald.

IF102: Bevel gear set, tandwielset voor in het diff, 9.51 euro
IF103: Diff case set, 12.10 euro
IF105: Spur gear steel 46T, 25.52 euro

Deze zijn al gemonteerd, en nu is het wachten op de rotor.

Ondertussen heb ik een rotor in de states besteld, en die is reeds toegekomen en gemonteerd deze week, het is een upgrade rotor van Novak zelf, deze zou meer koeling en koppel geven, is ook groter van diameter 14mm in plaats van 12,3mm. Bestelnr: NOV5951, prijs: rond de 30 euro inclusief verzending, bij RC boys

Ik heb nu een 40 tal minuten met de auto gereden en ben er toe nu toe zeer tevreden over, zeer veel kracht, iets teveel denk ik, want de standaard differentiëlen voor en achter hebben het zeer zwaar, de alluminium tandwielen zijn niet tegen de kracht van de brushless set opgewassen ( ongeacht welk merk je er ook in zal steken ) de aluminium tanden breken gewoon af.(foto volgt nog)

Het is nodig om deze aluminium tandwielen allemaal te vervangen, daar ben ik toch van overtuigd.

IF21: Drive bevel gear 13T, 23.63 euro, 2 X
IF106: Bevel gear 43T/38 mm, 36.72 euro, 2 X
IF105: Spur gear steel 46T, 25.52 euro, 1 X

Het is wel aan de dure kant, maar dan zal uw aandrijflijn hopelijk wel heel blijven.

Is de Inferno mp 7,5 sports 3 geschikt voor brushless ombouw, ja mits de nodige aanpassingen aan de aandrijflijn.

Zijn er mensen in de buurt die een digitale camera hebben om een filmpje te maken?

Laatst bewerkt:
Een update van de Prestaties van de Inferno.
De opstelling van de accu's is redelijk goed, alleen blijken de accuhouders van Novak wat breekbaar te zijn, 1 is al gebroken ondertussen.
Wat de batterijen betreft van GM, deze zijn goed qua power, maar zeer gevoelig voor het laden.
De lader, ultra 14 trio, die is reeds vervangen door het zelfde exemplaar onder garantie.
De lader wou niet meer balanceren en de 3de output was opgegaan in rook.
De diff behuizing komt los, dit komt door dat de tapping schroeven gewoon losgetrokken worden door de kracht die van de motor komt, dit heb ik voorlopig opgelost door M3 inox inbus schroefjes erin te doen.

Ondertussen heb ik 3 batterijen van bij hobbyking laten overkomen, 2s 5200 mah, deze bevallen goed zeker voor de prijs van rond de 25 dollar het stuk.

Ook zijn er al een aantal wielen gesneuveld door de trekkracht van de motor en hebben de voorste cvd het zeer lastig met heel blijven.

Dit is het voorlopig tussentijds verslag.

MVG Bruno

Laatst bewerkt:
Back