Ombouwverslag: Nitro buggy naar brushless (phaser 4 rs) UPDATE!

Hoi,

Ik ben vandaag begonnen aan de beginselen van m'n ombouw. De wagen is gestripped en ik ben begonnen aan de nieuwe servo tray. Helaas maakt het dremelen te veel stof dus ben ik moeten stoppen (ja ik kon het niet laten om binnen toch eens te proberen :p). Morgen werkt ik de servotray normaal gezien af.
Het dremelen in carbon gaat goed, maar boren was iets anders. Ik heb een ijzerboortje gebruik van 3mm, aangezien ik geen andere boren vond van 3mm. De gaatjes zijn er en de vijsjes passen perfect!

De motor en ESC die erin komt is een MMM setje. Ik wacht er helaas nog op.

Alvast enkele foto's:

Wagen met kap
Afbeelding008.jpg

Gestripte wagen:
IMG_0841.jpg

Andere kant:
IMG_0830.jpg

4S lipo's (moeten nog nieuwe connectoren op)
IMG_0842.jpg

Vers carbon :D
IMG_0833.jpg

Nieuwe servo tray. Er komt redelijk veel stof tijdens het dremelen naar boven. Daarom ben ik moeten stoppen, morgen werk ik het buiten af.
IMG_0840.jpg

Laatst bewerkt:
Denk wel om je eigen gezondheid met het schuren en slijpen in koolstof, draag bij voorkeur een stofkapje. De vezels zijn erg klein en kunnen zich in je longen verankeren met alle schadelijke gevolgen vandien.

Laatst bewerkt:
supervet project ben benieuwd hoe hij het zal doen straks. wie weet een idee voor mijn eigen phaser4rs voor als mn picco 4,6cc blokje het ooit begeeft:)

supervet project ben benieuwd hoe hij het zal doen straks. wie weet een idee voor mijn eigen phaser4rs voor als mn picco 4,6cc blokje het ooit begeeft:)

Kheb gisteren namiddag nog andere connectoren op de lipo's gezet, maar das niet echt een foto waard.
Ik wacht nog op de motor en dan kan ik verder doen. Ik heb wel nog examens tot 29 januari, maar toch hoop ik m'n motor vroeger te hebben.
Ik hou het verslag zeker up-to-date!

Btw, zijn die filmpjes op youtube van de phaser met picco motortje van jou? :p

Laatst bewerkt:
jup denk t wel want voor de rest zijn er niet zoveel filmpjes van de phaser. volgens mij rijdt ik op die filmpjes met de originele witte kap. 1 keer op asfalt. 1 keer met n kleine schans en nog wat in het zand. zijn al wel redelijk oude/saaie filmpjes haha

Nog helemaal niet gezien dit topic :p Ik kijk hier ook eerlijk gezegd nooit... Ziet er iig al goed uit en ik ben erg benieuwd hoe hij uit gaat zien. Ook al heb ik wel mijn twijfels bij de motor mount, weet niet precies hoe je dat wilt doen, maar zal wel goed komen :mrgreen:

Denk wel om je eigen gezondheid met het schuren en slijpen in koolstof, draag bij voorkeur een stofkapje. De vezels zijn erg klein en kunnen zich in je longen verankeren met alle schadelijke gevolgen vandien.

Wat kunnen de gevolgen hiervan zijn?

Je bent er net iets te laat mee, eergisteren nog een aardig stuk uit carbon zitten te dremelen, zwarte deeltjes liggen nog steeds op de werkbank, vandaag maar eens even verwijderen dan. En dan ga ik wel een handdoek voor mijn mond/neus dragen in het vervolg, helpt ook :p

Het plaatjes wat je op de foto's ziet ga ik vast maken aan de achterste diff steun. Zoals je op de foto's zien, moet nog een gat maken voor de aandrijflijn erdoor te steken :p (De boven kant is niet echt netjes, maar dat moetk nog een keer afwerken)
http://i216.photobucket.com/albums/...rushless conversion/DSC01102.jpg?t=1264689614
http://i216.photobucket.com/albums/...rushless conversion/DSC01103.jpg?t=1264689615

Oh zoiets ja! Ik zat in de verkeerde richting te denken... Ben er erg benieuwd naar het eindresultaat :)

Denk je dat die auto het gaat houden? (Diffs, aandrijfstangen etc.?)

Ik heb rap een foto gemaak van het middendiff. Dit is nog nooit opengeweest. Buggy gekocht toen ik 12 was en teveel problemen gehad met de motor. Heeft dan 5 jaar in het tuinhuis gestaan, vandaar dat roest :(
Nu ik maak het diff open, maak foto's, wil het terug dicht doen en de O-ring die er tussen zit blijkt uitgerokken te zijn... ZUCHT. Hopelijk kan daar een ring in van een ander merk, want nog onderdelen voor deze buggy vinden is |@#!
Iemand een idee hoe dat ding kan krimpen, of een andere manier om het op te lossen?
Foto's:
diff
http://i216.photobucket.com/albums/...rushless conversion/DSC01109.jpg?t=1264693434

Uitgerokken O-ring:
http://i216.photobucket.com/albums/...rushless conversion/DSC01116.jpg?t=1264693454

ik geloof dat dama0707 op het forum een phaser4 rollend chassis te koop heeft voor 75 euro. Dan heb je genoeg spares. Ik heb zelf ook een phaser4rs en heb ook een rollend chassis voor spare parts.

ps hier en linkje (ff alles kopieren in adresbalk als ie niet werkt) naar dat verkooptopic: <Oude "Te Koop" Link Verwijderd >

Thx, maar deze zomer komt er een MBX6 of 8ight 2.0 in de plaats en gaat deze weg. Kvind 75 dan wat veel voor wat spares.
En volgens mij is hij verkocht, want iemand van no nitro zei me dat hij een roller gekocht had voor 35euro en wou hem ook brushless maken. Ik volgende week naar m'n grootouders een daar is een grote modelbouw winkel. Zal het diff meenemen en zien als er niks past van een ander merk...

Laatst bewerkt door een moderator:
Conversie is af! Vrijdag m'n MMM set gaan halen en dit weekend ingebouwd. Gisteren namiddag al een test ritje gemaakt met 70% punch erop en de banden slippen nog door op asfalt! Nog niet echt kunnen offroaden, daarvoor was het te slecht weer gisteren.

De foto's:
IMG_0912.jpg

IMG_0915.jpg

IMG_0914.jpg

IMG_0916.jpg

IMG_0913.jpg

Laatst bewerkt:
Back