Zo, hij is helemaal klaar en hier zal ik de laatste foto's plaatsen met het gebruikelijke commentaar
Hier de powerkabel van de oude motor rechtstreeks op de ESC gesoldeerd. Ook ruimte in de gondel gemaakt om de ESC in te plaatsen.
Hier motor en ESC in de gondel vastgezet. De ESC zit gewoon met tape vast, de motor met epoxy. De kabel in de vleugel verwerkt en met witte Ducktape afgeplakt.
Hier beide vleugels klaar. De binnenkanten van de gondels heb ik geheel ingesmeerd met epoxy (30min) om wat extra stevigheid te creeren.
Na wat soldeerwerk vwb de Y-kabel en de powerkabel zit alles netjes in elkaar. Het lijkt een beetje een zooitje maar dat komt omdat ik alle kabel uit de body heb gehaald.
Het aanzicht van de voorkant, iets van onder genomen. Je kan goed zien dat deze motor precies in de gondel past. De regelaar zit mooi in de stroomlijn en doordat hij buiten in de luchtstroom hangt zal hij zeker niet te warm worden.
Nog een close-up van een van de motoren.
Hier het vooraanzicht van de ombouw van brushed naar brushless.
Nu alleen nog de props erop en op naar een tweede leven. Ik heb vooraf ook de regelaars nog even gecontrolleerd met het programmeerkaartje (Turnigy) zodat ik zeker wist dat ze gelijk geprogrammeerd zijn.
Was leuk om te doen en misschien worden andere hierdoor ook wel geinspireerd