Ombouwverslag TwinStar II Brushed -> Brushless

geachte burp
vraagske:twinstsar;2 c30-35-1100.
welke prop gebruikt u? volgens u welke is de efficientste?
kan die motor onder 3s1p lipo 2500 een apc 8-8 aan?

groeten

padoc

Zo, hij is helemaal klaar en hier zal ik de laatste foto's plaatsen met het gebruikelijke commentaar ;)

Hier de powerkabel van de oude motor rechtstreeks op de ESC gesoldeerd. Ook ruimte in de gondel gemaakt om de ESC in te plaatsen.
Foto-S4MRCYND-G.jpg

Hier motor en ESC in de gondel vastgezet. De ESC zit gewoon met tape vast, de motor met epoxy. De kabel in de vleugel verwerkt en met witte Ducktape afgeplakt.
Foto-4RWNA8RR-G.jpg

Hier beide vleugels klaar. De binnenkanten van de gondels heb ik geheel ingesmeerd met epoxy (30min) om wat extra stevigheid te creeren.
Foto-UNYJG3FZ-G.jpg

Na wat soldeerwerk vwb de Y-kabel en de powerkabel zit alles netjes in elkaar. Het lijkt een beetje een zooitje maar dat komt omdat ik alle kabel uit de body heb gehaald.
Foto-OD8HLDQC-G.jpg

Het aanzicht van de voorkant, iets van onder genomen. Je kan goed zien dat deze motor precies in de gondel past. De regelaar zit mooi in de stroomlijn en doordat hij buiten in de luchtstroom hangt zal hij zeker niet te warm worden.
Foto-XFJOY7YG-G.jpg

Nog een close-up van een van de motoren.
Foto-7COB6RUW-G.jpg

Hier het vooraanzicht van de ombouw van brushed naar brushless.
Foto-8RMJHSNS-G.jpg

Nu alleen nog de props erop en op naar een tweede leven. Ik heb vooraf ook de regelaars nog even gecontrolleerd met het programmeerkaartje (Turnigy) zodat ik zeker wist dat ze gelijk geprogrammeerd zijn.

Was leuk om te doen en misschien worden andere hierdoor ook wel geinspireerd ;)
welke props gebruikt u? 8-8 apc e is dit te zwaar?
groeten
raf

Beetje laat antwoord maar ik gebruikte met deze motoren inderdaad 8x8 APC props. Het enige nadeel is dat ze de grond wel eens raakte bij het landen. Zijn dan ook meteen stuk. Ik had er dus altijd een paar op voorraad ;)

ik ben ook aan het denken om mijn twin2 brushless te maken
ik heb het topic een beetje afgespeurd maar vind toch niet echt wat ik zocht
veel mensen zetten een link neer met goede brushless motoren maar ze zijn dan niet meer te vinden
ik heb zelf een beetje rond gekeken op hobbyking
ik heb deze outrunner gevonden
NTM Prop Drive Series 28-26A 1200kv / 250w
zou deze krachtig genoeg zijn om de twinstar te trekken
vertikaal is niet nodig
en welke regelaar zou geschikt zijn

Met de setup die ik gebruikte meer dan sterk genoeg. Zeer stijl omhoog was geen probleem.

Linkje naar de regelaar werkt nog gewoon en props gewoon de 8x6 APC gebruiken. Linkje zelf even zoeken als je deze bij HK wilt bestellen.

In NL bv deze
APC 8x6E Thin Electric

Als iemand goede ervaring heeft met bepaalde motor, ga je voor die motor. Of voor een motor met eenzelfde Kv en eenzelfde massa. Massa is een voldoende goede indicator voor maximum stroom en vermogen.

Back