Ombouwverslagje Graupner Chico

Ik moest er weer aan geloven. Een originele Graupner Chico, leeg, opgehaald voor 15 euro.

Komt op electro en heb er al zin in. De eerste plaatjes!

18457f18b620fe100ecf0ba23430b7c4.jpg

43b4b9eeddacd3b6875500b949306e1e.jpg

076367a678c19c0f6710adaefa591ef9.jpg

Dank je Gust. Kon het niet laten liggen en de verkoper was snel akkoord. Beetje te snel voor hem maar hij was van zijn woord.
Vandaag de Rasant trouwens nog eens flink de sporen gegeven, was al een tijdje geleden :-)
De Chico is van dezelfde tijdsgeest :-)

Heb je ergens een museum geplunderd :Dzal met een goede motorisering wel gaan als hel.

Dirk

Tsja Dirk, ik heb nu eenmaal iets met oudere kistjes. Ik ben er ondertussen al lang uit dat door te stoppen op mijn 18e en te herbeginnen op m'n 37e ik een serieuze achterstand heb in mijn back-catalogue.
En dus moet die nu en dan ingehaald worden met oudere kistjes :-)

Tsja Dirk, ik heb nu eenmaal iets met oudere kistjes. Ik ben er ondertussen al lang uit dat door te stoppen op mijn 18e en te herbeginnen op m'n 37e ik een serieuze achterstand heb in mijn back-catalogue.
En dus moet die nu en dan ingehaald worden met oudere kistjes :)

Gelijk heb je, het is ook altijd leuk als die oude soms legendarische modelletjes een nieuw leven krijgen. Zelf heb ik en zwak voor de oude zwevers, vooral die van MPX, waarvan ik er enkele heb, veel vliegen doen ze niet meer maar er gaat er altijd wel eentje mee op vakantie in de bergen en dan is het altijd wel eens fijn om ze nog eens deftig de sporen te geven.
Ik wens je veel plezier met de ombouw en ben al benieuwd naar het resultaat,

Dirk

Uha... Dries! Super mooi kissie! Zie het nu pas!
e-Razer? Zal wel zeer, zeer vlot gaan vrees ik :)
Maar 15 euronauten... wie gaat daarvoor nu immers niet voor door de knieën?
Gr Bas

Die Chico brengt me weer 30 jaar terug in de tijd! Destijds met een Webra Speedy 1.8cc vloog het heerlijk. Niet bloedsnel, wel snaarstrak. Pure nostalgie!

Zaunkonig is met motor HK Donkey ST2204 1550KV, prop EP 7035, trekt statisch 6.5 Amp en Lipo 3S Zippy 610ma die helaas niet meer leverbaar is.
Met deze setup doet de Zaunkonig het erg leuk.

Ton

Ben hier nu ook een Chico aan het bouwen, heel rustig aan :), maar zie op de tekening ook de zijwaarts stelling op 0 staan klopt dit?

Back