on board glow

hallo ,

Ik ben op zoek naar wat tips en trics ,

ik start tot nu toe nog met een losse startbatterij/vliegbox.
Ik heb echter bij mijn stampe nog al wat gewicht nodig in de neus.
Ik wil hier dus een onboard glow installatie installeren.
vraag: waar zijn die dingen te koop
wat is het gewicht .
Wat heb ik er allemaal extra voor nodig?

ik wil bijv als mijn kist er aan de kop van de baan mee uitscheid niet terug hoeven lopen om mijn startbatterijtje te gaan halen.

gewoon aanzwengelen die hap.

ik hoor het wel greetz pascal.

Heel simpel:

een 1,5cel batterij welke geschakeld wordt door een microswitch die op zijn beurt weer bediend wordt door de gasservo.

Iets minder simpel maar wel mooier.

Een glowdriver (microsens of elke ander merk) welke vaak gevoed wordt door 2 of 3 cellen en die je volledig in kan stellen tov je gas.
bijv. vol gloeien op stationair wat langzaam afloopt tot volledig uit bij 1/4 gas.

De laatste had ik op mijn Cessna 337 en heb ik nu op de Pfeil.
Werkt perfect, makkelijk starten en de motoren lopen mooier stationair (vooral bij de 337 waar beide motoren op de kop hingen).

ehm bedankt berto,

maarre ik kan niets vinden daarover die microswitch die wordt bedient met je gasservo
waar ken je die kopen dan ?
het is niet zozeer bijgloeien (saito) loopt mooi zat maar gloeien als de motor uit is, om te starten.

greetz pascal

Zo`n microswitch opstelling moet je zelf even maken/afstellen.

De link van micropuller kan ik niet openen maar ik heb deze in gebruik:
Microsens

En ik begrijp dat het alleen voor starten is, dan kan je hem gewoon zo instellen dat ie alleen maar bij stationair gloeit.

En ja, Saito loopt heel mooi, heb zelf de 125 op de Pfeil zitten.
Echter op de 337 zat hij op de kop en om afslaan te voorkomen en het verkrijgen van een lager toerental gebruikte ik de glow driver, en makkelijk te starten natuurlijk ;-)

gloei systeem

Hallo Pascal,

dat is zo,n zelfde systeem wat ik in mijn cessna heb zitten heb ik via quartel modelbouw.
leuk systeem als mijn toestel eens gaat vliegen.

Grt louis

heel knap bedacht en goedkoop is deze : Henri's aircraft :D

slim een eigenlijk eenvoudig door gebruik van een micro switch.
Ik zou persoonlijk nog een tussenschakelaar steken zdat je die vanbuiten uit toch met zekerheid volledig uit kan doen….

Laatst bewerkt:
Back