On/off switch

• Topicstarter Topicstarter robbbieee
  • Startdatum Startdatum
R

robbbieee

Guest
Ik heb onlangs een Honey Bee CP2 aangeschaft. Nu ben ik benieuwd of ik in plaats van de stekker tussen de accu en de heli een kleine schakelaar kan plaatsen. Zo ja, kan iemand mij vertellen wat voor een schakelaar i.v.m. de grootte.

Alvast bedankt

Robbert

ALS je dat doet, een zo klein mogelijk schakelaartje nemen.

Maar waarom zou je het doen?
Als ik dit lees, zou ik zeggen dat je je accu aan de hele vastsoldeerd, aangezien je de schakelaar ipv je stekker zet.
Dan kun je geen accu's meer versteken, en wordt laden wat lastig
aangezien de accu toch los moet als hij geladen moet worden, is de stekker overbodig

indien je er toch 1 wil plaatsen, zet er dan 1 tussen de ontvanger en de motorregelaar. maar door de trillingen in een heli kan (hoeft niet) dit voor problemen zorgen.

Hoi,

Kijk eerst eens hoeveel stroom de motor zal nodig hebben en je zal vlug
tot de vaststelling komen dat je eigenlijk best geen schakelaar gebruikt!
Die contacten zullen snel inbranden bij die grote stromen, als ze al niet zullen smelten.
Dus eigenlijk het antwoord is NEE.

mvg
Mario

Ok, bedankt voor de tips.... Ik ga het dus bij deze niet doen

Ik had eigenlijk dezelfde vraag. Mijn batterij en stekkertjes zitten onder de "canopy", en ze verbinden vind ik knap vervelend. Zo vervelend dat ik vaak zonder can vlieg.. Is een beetje stom natuurlijk.

Als ik nou eens een klein schakelaartje zet tussen de 2 stekkertjes??

De batterij wordt toch geladen via een ander kabeltje??? Dan kan ik hem laten laden als de schakelaar op "uit" staat?

Hoe doen anderen dit???

ik heb hier nog een schakelaartje liggen, zat op mijn raptor 50 maar was wel heel krap voor een r50 het is redelijk klijn voor serieuse interesse zal ik hem voor je opmeten.

Ik was bij 4rc geweest, en die man (remco hete die) zij dat dat wel magere schakelaartjes waren omdat ze een digitale servo 4 S3001 servo's gyro etc. door die dunne kabeltjes moesten. En heb er nu een andere op zitten. Dan zou je de schakelaar aan de accu kunnen solderen en dan via de schakelaar opladen, als je geen meerdere accu's hebt. zo wel moet je er een stekkertje of dergelijke op zetten.

Ik denk dat hier 2 verschillende dingen door elkaar worden gehaald. Waar het de topicstarter mijns inziens om ging was een schakelaar te plaatsen tussen de accu en de electronica van een elektrische heli. In dit geval is een schakelaar een absolute NO GO door het benodigd vermogen. Enige mogelijkheid mijns inziens is door middel van een steker-verbinding. De andere schakelaars waar hier over gerept worden zijn de 'normale' RC-schakelaars voor het schakelen van de ontvanger/servo's vanaf een ontvanger-accu, veelal in de brandstof-kisten. Niet dat hier geen hoge eisen aan gesteld moeten worden, maar degelijk iets anders dan een complete electroheli te voorzien van spanning.

Is gewoon te licht voor die toepassing, wordt heet, gaat smelten, kortsluiting, alles kapot...
In je aandrijving moet je zo min mogelijk verbindingen hebben, liefst geen..
hoe directer de stroom naar je motor gaat, hoe beter.
een breukje of een slecht contact betekend meestal ook schade of een crash.

Eric

Vind het maar raar.. Heb al tal van vliegtuigen gezien met schakelaar tss de batterij en electronika.. :rolleyes:

Dat is helemaal niet raar :)
Hij heeft het over een schakelaar tussen de vlucht batterij/regelaar en motor, hetgeen je heli laat vliegen...
niet over een schakelaartje tussen een ontvanger en een paar servo's op 5V...
Ik gebruik standaard 4 mm goudcontacten in mijn aandrijfgedeelte, waar zou dat voor zijn ;)

Eric

Laatst bewerkt:
Dat is toch heel wat anders dan een schakelaar zetten tussen je aandrijf batterij/lipo en je regelaar!....
Jij hebt een brandstofheli, die batterij voorziet alleen je servo's en gyro van stroom..
Deze laat niet je blaadjes draaien..:rolleyes:

Back