On-road rijden op het Circuit, of een parkeerterrein?

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door M7H, 15 jun 2004.

?

Circuit of asfaltplaat en waarom?

  1. Circuit, is toch veel gaver......

    99,0%
  2. Asfaltplaat, is toch veel gaver.....

    0,3%
  3. Circuit (racen) en Asfaltplaat (testen)

    0 stem(men)
    0,0%
  4. Circuit, omdat ik een topper ben en last heb van trage rijders....

    0 stem(men)
    0,0%
  5. Asfaltplaat, omdat iedereen op het circuit zo goed is en ik bang om er tussen te gaan rijden.....

    0,3%
  6. Kan niet, want ik off-road/vlieg/vaar/anders, nl:

    0,3%
  1. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    @ Roboscan.
    Ja er ligt nieuw asfalt.....
    check http://www.mach-heemstede.nl/

    @_cyclops_

    Na 2 uurtjes rijden was er al grip, en eigenlijk was de grip in de snelle bochten "gewoon" maar met lagere snelheden was de grip enorm.....

    Na de clubrace van Zondag was er idd al een duidelijke griplijn zichtbaar geworden.........

    De curbs in de mickey mouse bochten zijn vlakker, dus kunnen sneller genomen worden, en de omega en bochten naar rechte stuk liggen meer in een helling.....
     
  2. Robert K

    Robert K

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    3.748
    Locatie:
    Zoetermeer
    thnq m7h

    Groet Robo
     
  3. DoNnY

    DoNnY Guest

    Kan geen stem uitbrengen, mijn antwoord staat er niet bij!!

    Je moet wel de extra tijd hebben om ook nog eens naar een circuit te gaan. Zelf zit ik 3 avonden in de week op school en werk daar nogeens 40 uur in de week bij.

    Zou het heel graag een keer doen, maar kom er gewoon niet aan toe. Weet trouwens ook helemaal niet hoe dat er aan toe gaat op een circuit.

    Denk toch dat ik maar eens info ga inwinnen heb nu toch vak van school, dus heb de avonden de tijd.
     
  4. Herman te H.

    Herman te H. Guest

    lol jasper ,Rcgek ,serpent dude en ik gaan binnenkort ook circuit rijden op emvc. lijkt me erg gaaf want ik heb zandvlakters nu wel gezien en asfalt platen.

    het begin zal moeilijk zijn maar met veel trainen zal het wel goed komen denk ik 8)
     
  5. Stijn S

    Stijn S Guest

    vooral die bochten zijn moelijk in het begin. je stuurt ze dan altijd net iets te hard in en dan sta je gelijk omgekeerd
     
  6. Robert K

    Robert K

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    3.748
    Locatie:
    Zoetermeer
    het leuk is ook, de meeste mensen die net beginnen met racen op een circuit zitten nog heel veel op hun gas. nu bij elektro is het zeker belangrijk dat je optijd je gas los laat (en dat is vrij vroeg in de bocht) doe je dat niet sta je in het gras.

    het is ook leuk dat je merkt als je met een 12 turns rijd of met een 19, dat de 19 waarschijnlijk wint. met een 12 turns rij je snel te agressief en ga je te hard je bochten in.

    dus jongens voor een bocht even iets eerder je gas loslaten dan ga je het hardst

    Groet Robo
     
  7. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Ligt een beetje aan je autootje natuurlijk.......
     
  8. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.485
    Locatie:
    Sassenheim
    Rollen is het geheim van gecontroleerd en snel bochten nemen, daar heb je helemaal gelijk in.

    Bij deze wil ik hier even opmerken dat Bart_Banaan van rc-junkies.com op 28 augustus het circuit van Groningen heeft afgehuurd, vrijdag mag je al komen om je tent op te zetten en voor de rijken onder ons is er ook een hotel om de hoek :)

    Ondergetekende zal (tot zover mijn rooster er nu uitziet) er ook bij zijn, ook iets voor M7H ?

    De achterliggende gedachte van dit evenement (welke overigens gratis is) is om de straatrijder naar het circuit te krijgen. Op het moment worden er al carpool-constructies bedacht om de vervoerloze mensen toch mee te kunnen krijgen.

    Er zijn al div sponsoren aangetrokken om div. dingen zoals bekers en andere prijzen te bekostigen, het lijkt mij zeker voor de "ervaren straatrijder" een unieke kans om zijn kunsten op het circuit te tonen en dat thuis te kunnen pronken dmv. een gewonnen beker :)

    Zeg nu zelf, een plank zoals deze doet toch goed:
    [​IMG]
    (ondertussen is de collectie 3x zo groot)
     
  9. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Misschien idd wel iets voor M7H....
    mijn rooster zegt me alleen dat ik dan eigenlijk niet kan, maar ik ga ff kijken of er iets te regelen valt......
    ik zal op rc-junkies ff de details bekijken......
     
  10. Ik vind dat je gewoon of-road moe rijden dan kan je (bijna overal) rijden!
     
  11. DjangoT

    DjangoT Guest

    nouw dat is ook niet helemaal waar, want een öffroad"fg marder ken ik ook niet hier rijden... want dan beginnen ze al tezeiken.
    Met de savage ken je ook niet overal rijden, want die maken ook niet zow super zuinig geluid de carson king of dirt ook niej die maakt ook zat herrie.
    Was een keer hier in ede, reden we bij c1000 op de park. Met 7 fg's tegelijk, en verder op zit een flattenbuurd, kwam er een man kunnen jullie wat rustiger aan doen :S whaha....

    Ik zelf rij nu nog park. maar ben vanplan om circuit tegaan rijden als de fg evo4 thuis staat, maar jah als er bijf. wedstrijden zijn of dagen wanneer je daar niej ken rijden(zondags) pak in de andere fg en ga dan wel de pakeerplaats op.
     
  12. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
  13. rob bakker

    rob bakker Guest

    bang

    hoi jongen ik zou bang zijn om tegen iemand anders op te botsen en dat hij kwaad word en rare dingen gaat doen :!:

    is dit al eens gebeurd lijkt me echt verot nieuwe spullen kosten overgens heel duur (voor mij helemaal ik ben pas 14)
     
  14. b4

    b4

    Lid geworden:
    6 jan 2005
    Berichten:
    103
    Locatie:
    nieuwkuijk
    ik rij op een circuit maar dan electro offroad 1/10 daar zijn er in nederland niet zo veel meer van daarom rijden we samen met belgie een kampioenschap,het BNK omdat er in belgie meer electro circuits zijn dan in nederland,en ook meer rijders maar ook niet genoeg voor een vol rijders veld.
    in de winter rijden we binnen in een manege of zoals dit jaar in een tuinbouw kas 8)
    in de winter rij ik ook bij hirundo lage zwaluwe en pk met mijn toerwagen om in de winter toch wat te rijden.
    ook rij ik nog een hpi micro 1/18 maar daar heb ik met een paar vrienden een rol tapijt voor gekocht en daar rijden we in de winter in mijn schuur dat kan toch niet beter een prive circuit :twisted: :D
    maar als je begint met rc moet je echt een keer bij een club gaan kijken hoe het er daar aan toe gaat en iedereen is ooit begonnen met rijden en zeker kan niet iedereen de snelste zijn :wink:



    doei tom
     
  15. r40_racer

    r40_racer Guest

    ik ga dit jaar voor het 2de jaar op het circuit rijden, en clubwedstrijden een vol seizoen opo Gouda.
    ik heb gestemt op circuit das veel gaver dan alleen maar heen en weer op een parkeerplaats ofzo, dat is ook niet echt geweldig voor je auto ook alleen maar volgas en dan weer gaslos omdraaien en dan weer volgas.
     
  16. lthmofo

    lthmofo Guest

    met de pro's rij ik alleen op het circuit , en ik heb op mijn terrein een mooi stukje asfalt (speciaal voor rc laten leggen) , rijden we soms wedstrijdjes , altijd lachen
     
  17. Stijn S

    Stijn S Guest

    Re: bang

    op circuit rijden is op eigen risico. Als ze tegen je auto aanrijden is het vervelend, maar ik kan me er niet kwaad om maken ze doen het immers niet me opzet!
     
  18. b4

    b4

    Lid geworden:
    6 jan 2005
    Berichten:
    103
    Locatie:
    nieuwkuijk
    vind ik ook,de mensen met veel ervaring moeten rekening houden met de minder ervaren mensen en natuurlijk ook andersom,dan gaat het meestal wel goed we zijn toch allemaal ooit begonnen :roll: :wink:

    doei tom
     
  19. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.485
    Locatie:
    Sassenheim
    Re: bang


    Botsen is iets waar alle 2 schuld aan kunnen hebben, maar hier wat regels:

    - Als je op het rechte stuk stil staat moet je gewoon heel hard gaan schreeuwen
    - als je vanuit de pits, een tussenstuk of het gras het circuit op wilt moet je kijken als er niemand aan komt
    - als er een snellere achter je zit moet je niet spontaan gaan remmen maar een bocht waar het kan ruimer nemen.
    - Als jij sneller dan de ander bent (kan zo zijn) gewoon er achter blijven hangen totdat je een gaatje krijgt.
    - probeer nooit iemand uit te kafferen want dan weet je zeker dat de relatie nooit meer goed komt.

    Maar er zijn dagen dat het rustig is, probeer daar gebruik van te maken om je rondjes te rijden, als je het door krijgt probeer dan op een kleine afstand achter iemand aan te hangen.
     
  20. Rick St.

    Rick St. Guest

    dan ga je jagen, worden sommige mensen ook boos van, een maat van me, reed ook impact. Toen het nog helemaal in was. de 235 klasse. reed altijd zeer goed, echt goed, nog steeds record houder in die klasse met een standaard auto.(@ evmc) Standaard nova standaard impact etc etc. Hij reed iedereen voorbij, de mensen met alle dure spullen, dikke rb's etc. Na een tijd werd hij gewoon xpres van de baan gedouwd, tijdens wedstrijden enzo. dus ja.. heel vaag. ik reed trouwens ook heel slecht. echt slecht, ik merk weel dat het beter gaat, ik kan nu netjes andere mensen meteen impact inhalen. Afstelen lukt me ook. Heerlijk gevoel als je uren zit te kloten met je afsteling(camber etc) en dan werkt het ineens! woppa, weer wat sneller op de baan.

    En nog wat voor parkeer rijders, ik was er ook 1 met mn carson, motor verslijt snel. vooral heen en weer blazen op hoge toeren. Klopt wat roelog zegt, lidmaatschap is uiteindelijk goedkoper dan de parkeer plats, qua motoren onderdelen (putten :wink: ) voor offroad is het wel lachen, uiterste grens van de breekbaarheid uitzoeken, he herman :wink:
     

Deel Deze Pagina