Onbekend merk spitfire

Hallo,

Ik heb een spitfire van iemand overgenomen met een span van ongeveer 220cm en een zenoah 38cc motor.
Ik heb geen idee wie de fabrikant is, maar zou het wel graag willen weten om aan een tekening te komen.
Op een aantal spanten in de romp die ik kan zien staan de volgende nummers:
F5 B
F7 B
F10 B
De B zal wel voor bottom staan. Maar wie heeft een idee welke fabrikant met deze nummers werkt?

Mvg,
Bert

Op bijna alle engelstalige bouwdozen staan de rompspanten met "F" aangeduid.
Het staat voor "former"
Deze info gaat je dus niet veel verder helpen.
Een foto van de constructiemethode zal veel meer zeggen.

De spitfire
full

Spant F10B
full

Spant F7B
full

Spant F5B
full

Plankje F39 (maar dit kan ook gewoon hier door de bouwer gebruikt zijn voor zijn tank)
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Joris, je kon wel eens gelijk hebben.
Als ik hier kijk bij de 1/6 kit zie ik dezelfde nummers terugkomen.
Kit Photos
Heb jij de bouwtekening hiervan nog liggen?
Ik hoef geen exacte copy maar een aantal digitale foto's zou mooi zijn zodat ik de constructie kan bekijken.

Laatst bewerkt:
Ik weet niet meer of ik eerst een kopie van de originele tekeningen heb gemaakt alvorens te bouwen. Zoja, dan is het een kwestie van kopieren. Ik moet daar op zolder naar gaan zoeken, stuur svp een pm als reminder.

Hallo Bert.

Beter laat dan nooit; is inderdaad PICA schaal 1:5. Heb hem zelf ook met 45cc Moki met achteruitlaat en retracts. Vliegt als de brandweer!!! Vandaag nog gevlogen op De Peel. Let op!!! Balanceren in vliegstand, DUS NIET OP Z'N KOP met de wielen eruit, lege tank en de romplijn op nul. C.G. ligt danop 115mm vanaf de neuslijst!!! Succes.
Bart

Back