Onbekend schip

Bij het uitzoeken van een doos modelbouw hout. Kwam ik dit tegen. Heeft iemand enig idee welk schip dit zou moeten worden ?
IMG_1813.JPG
IMG_1814.JPG
IMG_1815.JPG
IMG_1816.JPG

Zou ook maar zo kunnen. Ik heb al veel schepen bekeken maar ze wijken af met de kiel en de spanten. Zal wel komen doordat dit een zelfbouw project was.

SjorsZ, ik ben er vrij zeker van dat dit de Soleil Royal betreft. Die heb ik zelf ook gebouwd en alhoewel de spanten al een hele tijd geleden zijn geplaatst, meen ik ze met zekerheid te herkennen. Weet natuurljk niet of deze post nog openstaat en of je verder nog iets zou willen weten van dit model. Mocht dat t geval zijn, dan hoor ik t wel;)!

De boeg lijkt inderdaad bijna zeker Frans. Le Fleuron? Ik volg een bouw op MSW van le fleuron en die lijkt aardig veel.

https://modelshipworld.com/uploads/monthly_2019_05/IMG_2863.JPG.4624f51e3e4f26dae517bd76cc910d20.JPG

WoW ! Wat een prachtschip is dat zeg ! Dat het een Frans schip betreft ben ik ook zeker van. Ik denk dat ik de ontbrekende spanten voor even van karton ga maken. Mogelijk krijgen we dan wat meer zekerheid. Lijkt mij wel een uitdaging om er dadelijk iets moois van te gaan maken.

anders moet je eens een pb naar ward sturen hij is expert als het over franse schepen gaat misschien weet hij wel welk schip het is en of het wel echt een fransman is
het blijft erg moeilijk om te zien wat het juist is enkel aan de spanten te zien , weet je misschien welke schaal het juist is ?

anders moet je eens een pb naar ward sturen hij is expert als het over franse schepen gaat misschien weet hij wel welk schip het is en of het wel echt een fransman is
het blijft erg moeilijk om te zien wat het juist is enkel aan de spanten te zien , weet je misschien welke schaal het juist is ?

Dat mailtje is een goede tip ! Ik weet verder helemaal niets van dit schip. Maar we houden goede hoop ! [emoji2]

Back