onbemande heli

hoi,

onbebande heli's bestaan en kunnen gemaakt worden!!! Zeker weten... gewoon een kweste van regeltechniek.

groeten
Roel

Hey,

even een beetje tegengas ;) . Een geocopter kost ca 2 ton. Als ik bij de applicaties kijk, dan bied het weinig meer, eigenlijk NIETS meer, als een grotere modelheli met het "duurdere" helicommand systeem. En als ik kijk naar de filmbeelden, dan vind ik ze persoonlijk ook niet zo denderend (veel beweging, niet heel erg stabiel), er zijn modelheli die véél strakkere filmbeelden maken.
Als nadeel... hij is ERG groot, en mag dus niet in de bebouwde kom omhoog! In tegenstelling tot een grotere electroheli die zelfs betere beelden maakt ;) .
Een bank is huiverig, en dat is te begrijpen.
Het is overigens WEL een mooi ding!

Greetz, Aldert

Nou, Aldert, het is in feite wel een modelheli, maar wel een hele goede hoor.
Hij kan bijvoorbeeld 4 uur in de lucht blijven. Doe dat maar na met een gewone modelheli en met een gewicht van 100 kilo zal hij ook aardig stabiel zijn in heftigere weersomstandigheden. Hij mag niet opstijgen binnen de bebouwde kom omdat hij nog geen bewijs van luchtwaardigheid heeft. Niet omdat hij zo groot is.
Ik denk dat een gewone modelhelicopter die autonoom kan vliegen ook niet boven de bebouwde kom mag vliegen.
Verder kan je natuurlijk ook zeggen: een mensdragende helikopter is niets meer dan een grote modelhelikopter, waarom kost hij dan een paar miljoen? ;)

Back