Het helpt als je aangeeft om welk merk/model auto gaat want niet alle winkels voeren alle merken. Verder denk ik dat hiversum nog lastig gaat worden, maar je kunt altijd ven de gouden gids gebruiken Goudengids | De n°1 gids voor lokale bedrijven in Nederland
Ik heb geen flauw idee welk merk de auto, ik weet ook dus niet goed waar ik naar moet zoeken, of hoe het heet. Zie foto voor de auto
Het grote tandwiel die word aangedreven door de paarse ( denk ik ) blijft na draaien nadat de auto uit is. Hij ziet er versleten uit, is dat zo ?
Ja, die is wel aan vervanging toe. (is gewoon gestript) En het tandwiel ernaast moet je ook vervangen. zorg dat je een minimale speling hebt tussen de tanden zodat hij net niet zwaar gaat lopen.
Ook was die goude/gele/orange er afgelopen, auto bleef vol gas staan! weet jij toevallig wat de naam is? Onderdeel? Oid ?
Thnx, dat is dat kleine wielletje, en dan die grote ? ik merk ook dat er bijna niks meer voor die dingen te koop is, ik weet ook niet welk model ik heb, ik weet dat ie niet heel oud is, jaartje of 2. misschien iemand dat ?
Zo te zien is het een HPI Nitro RS4-2 dat is heel oud... Manual: https://www.competitionx.com/pdfs/vehicle-manuals/hpi-racing/hpi-nitro-rs4-2-manual.pdf Op sommige plastic delen moet volgens mij HPI te lezen zijn In de manual onderdeelnummers waarmee je kunt zoeken, ik vrees dat je niet verder komt dan Ebay of een 2e hands roller van Marktplaats.
Wat mij betreft: electro brushless conversie zonder versnelling. Zal super leuk rijden Leuk projectje. Als inspiratie heb ik bij de bouwverslagen een paar herbouwverslagen staan in deze zin.
Dit is wel een lastige als je dat exact onderdeel niet vindt... Bij 1:8 modellen kun je vaak nog iets maken... 1:10 is veel kleiner en minder hersrelbaar soms
Ombouwen naar electro heeft geen zin, je zit nog steeds met het probleem van onderdelen zoals plastics en andere aandrijf delen. En als ik het goed heb zijn de tandwielen hetzelfde als die van de Nitro RS4-3
Inderdaad, als er wat breekt, zit je wat vast. Maar ik heb voldoende frankensteins, aangepaste of gemaakte onderdelen enz. Bij chassis die echt al wat ouder zijn of weinig meer van te vinden, ben ik wel wat voorzichtiger. Maar zo goed als alles rijdt bij mij. Het is gewoon leuk om een nitro chassis om te bouwen naar electro omdat er doorgaans ruimte genoeg is: accu waar de tank zat, motor is veel kleiner, esc kun je altijd wel ergens kwijt... En de oudere nitro chassis zijn doorgaans wat steviger gebouwd, ideaal voor wat brushless geweld. Hergebruik iets van tandwielen met modulus 1, en daar heb je nooit last meer van. Soms beetje uitzoekwerk, aanpassen enz, maar vind ik er net leuk aan.