onderdelen kopen bij bv. RC-mushroom (Hong Kong)

• Topicstarter Topicstarter Jemmie
  • Startdatum Startdatum
J

Jemmie

Guest
Hallo allemaal,

Ik heb zitten zoeken naar een goedkope internet winkel voor onderdelen voor mijn Serpent 720. Voor onderdelen als draagarmpjes, tandwielen enz. behoef ik toch geen goede service. Ook zit ik te denken aan de aanschaf van een motor. Volgens heb je voor motoren bij iedere winkel toch maar garantie tot aan de drempel. Dus hierin verwacht ik ook geen duidelijke verschillen.

De vraag is echter, aan de ervaringsdeskundigen, zitten hier nog haken en ogen aan? Hoe werkt het met de invoerrechten etc? Bij grotere aankopen inclusief de hogere transport kosten is het nog steeds veel goedkoper. Maar BTW heffing bij het importeren kan nutuurlijk roet in het eten gooien.

Iemand ervaring?

Alvast bedankt.

mvg,

Jeroen

toevallig heb ik het van de week uitgezocht voor rc-mushroom.
Zij zetten een veel lager bedrag op de verpakking wat natuurlijk makkelijk kan met een motor want das een klein doosje, en ze kunnen bijvoorbeeld eropzetten dat het een 'sample' is.
hierdoor komt je pakket zonder enig probleem door de douane zonder verdere heffingen.

motor is idd stukken goedkoper in hongkong, novarossi plus ct komt bijvoorbeeld omgerekend op zo'n 250 euro.
Bij servo's scheelt het helemaal veel, die ga ik daar bestellen zodra ze ze weer op voorraad hebben.

Een kennis die daar af en toe onderdelen besteld (of bestelde) heeft hetvolgende verteld:
Hij besteld meestal samen met kennissen om zo maar 1 zending te hebben.
Nooit geen problemen gehad bij de duane omdat er toch een kleiner bedrag op de verpakking staat.
Eén keer samen met kennissen een wat grotere bestelling geplaatst maar weer stond er een kleiner bedrag op de doos. De duane had echter de doos opengemaakt en binnenin zat een normale factuur met het werkelijke bedrag wat uiteraard veel meer was dan op de verpakking stond. Gevolg = ongeveer 21 % invoertaksen te betalen op het volledige werkelijke bedrag. Uiteindelijk hebben ze net niet evenveel betaald als hier bij ons.

Koop regelmatig bij muscroom.
Zeer goede service zeer snelle levering.[je moet echt niet expres verzending nemen hoor}.
Altijd alles opstock.
En minpuntje :hier in belgie wordt je pakje soms tegengehouden door douane met gevolg een kleine boete ook al staat er op het pakje 44$ aangekruist en vermelding gift.
Wel een aanrader.

PS bij mij zit er nooit faktuur bij levering.
Wordt doorgestuurd naar email.

Bedankt voor jullie reacties, ik ga het gewoon een keer proberen! In het slechtste geval betaal ik ongeveer hetzelfde als hier in Nederland.

Back