Onderdelen quadcopter

Hallo,

Ook ik ben in de wereld van quadcopters geraakt en ik wil dan graag ook eentje zelf gaan maken. De quadcopter word een simpele (goedkope) die ik voor ons profielwerkstuk wil gaan gebruiken.

Nu zit ik alleen nog met de onderdelen. Aangezien het mijn eerste quadcopter word moet alles erbij zitten, dus bijv. de programmer van het control board en de oplader van de lipo.

Send/receiver:
HobbyKing R/C Hobby Store : Hobby King 2.4Ghz 6Ch Tx & Rx V2 (Mode 2)

Control Board:
HobbyKing R/C Hobby Store : HobbyKing Multi-Rotor Control Board V3.0 (Atmega328 PA)

Programmer:
HobbyKing R/C Hobby Store : USBasp AVR Programming Device for ATMEL proccessors

De rest van de onderdelen weet ik nog niet, ik zou daarbij graag jullie hulp willen hebben. De quadcopter gaat geen lange afstandsvluchten maken (dus niet lang blijven vliegen), tevens zal hij ook geen zware lasten tillen.
Wat voor motors, ESC's, props en lipo kan ik het best gebruiken?

De quadcopter moet goedkoop worden, ik ben een student dus ik heb geen overvloed aan geld.

Alvast bedankt voor jullie hulp

Ik gebruik deze motoren en regelaren.
Power genoeg en een super setup , prijs valt ook goed mee.
Beiden zijn te verkrijgen bij HK

edit_preview.php

edit_preview.php

als je alles per se bij hk wilt halen zou ik als lader de IMAX B6 ac nemen. Goede lader voor weinig geld en met ingebouwde voeding.

Kijk voor een flight controller ook eens ergens anders, een multiwii vliegt makkelijker als een kk. Maar iets moeilijker om te programmeren.
Kijk bijvoorbeeld ook eens bij goodluckbuy. Die hebben momenteel de meeste keuze voor een lage prijs.

als je alles per se bij hk wilt halen zou ik als lader de IMAX B6 ac nemen. Goede lader voor weinig geld en met ingebouwde voeding.

Kijk voor een flight controller ook eens ergens anders, een multiwii vliegt makkelijker als een kk. Maar iets moeilijker om te programmeren.
Kijk bijvoorbeeld ook eens bij goodluckbuy. Die hebben momenteel de meeste keuze voor een lage prijs.

De prijs moet een beetje laag blijven aangezien het een school project is. Multwii is duurder dan deze kk. Dus dat scheelt weer, zeker in deze zware tijden;)

Geen ervaring met een multi wii nog (staat wel op de planning) maar een kk bordje vliegt, als hij geflashed is ook erg lekker voor die prijs

Ik wilde eerst multi-wii doen omdat je daar meer moet programmeren (leuk om te doen) maar toen ik wat verder keek kwam ik erachter dat een kk bordje goedkoper is :)

Heb ik trouwens die Programming card nodig voor mijn ESC? En wat voor capaciteit voor de lipo raden jullie aan?

Volgens mij is alles wat met die programming kaart is in te stellen, ook te doen door een receiver er op aan te sluiten en het met een stick te doen.
Meer werk, maar scheelt weer n paar euro.

En als je besluit ze te flashen heb je hem helemaal niet meer nodig

de programming card heb je alleen nodig als je je ESC's niet gaat flashen, als je ze wel gaat flashen heb je 'm niet nodig. Zou 'm wel aanraden als je ze niet gaat flashen, scheelt je veel tijd en moeite voor 'n paar euro.

de programming card heb je alleen nodig als je je ESC's niet gaat flashen, als je ze wel gaat flashen heb je 'm niet nodig. Zou 'm wel aanraden als je ze niet gaat flashen, scheelt je veel tijd en moeite voor 'n paar euro.

Begrijp ik het verkeerd dan? Wat ik begreep is het een kwestie van de ESC even rechtstreeks op de receiver aansluiten, en met je zender de stappen te doorlopen. dat is toch zo gedaan?

je kan 'm inderdaad wel met de ontvanger instellen, maar mijn ervarnig is dat het niet echt snel gaat, los van dat je de piepjes moet gaan volgen en weten welke waarbij hoort ...
programming card is dan tig keer sneller en makkelijker

je kan 'm inderdaad wel met de ontvanger instellen, maar mijn ervarnig is dat het niet echt snel gaat, los van dat je de piepjes moet gaan volgen en weten welke waarbij hoort ...
programming card is dan tig keer sneller en makkelijker

Ja ok, maar net zoals de vraagsteller werk ik op een vrij laag budget. En heb al gemerkt dat een paar euro hier en een paar euro daar al heel erg snel oplopen.
Persoonlijk ben ik dan liever een uurtje aan het hobbyen.

Maar zoals je zelf zegt, ligt eraan hoeveel tijd je eraan kan en wil besteden. En het is zeker een handig ding :)

Ja ok, maar net zoals de vraagsteller werk ik op een vrij laag budget. En heb al gemerkt dat een paar euro hier en een paar euro daar al heel erg snel oplopen.
Persoonlijk ben ik dan liever een uurtje aan het hobbyen.

Maar zoals je zelf zegt, ligt eraan hoeveel tijd je eraan kan en wil besteden. En het is zeker een handig ding :)

Je moet op de kleintjes letten. Als ik het zo hoor bestel ik mooi die programming kaart erbij. Scheelt een hoop werk. Hopelijk deze week nog alles bestellen. Tegen de tijd dat alles binnen is horen jullie het wel en zal ik waarschijnlijk jullie hulp nodig hebben. Enig idee hoelang het verzenden duurt?

hangt er heel erg vanaf waar het vandaan moet komen ...

m'n eerste bestelling bij HK heeft er nog geen week over gedaan
m'n 2e bestelling bij RCTimer heeft er 2 weken overgedaan
m'n 3e bestelling bij HK is vandaag verzonden, afgelope vrijdag besteld, zal'k vrijdag/maandag binnen hebben denk'k

maar heb ook verhalen van mensen die 2 maanden moesten wachten

Nouja we zullen het vanzelf zien. Wat voor capaciteit voor de lipo kan ik het best gebruiken. Ik wil wel even kunnen vliegen, niet dat ik 1 minuut de lucht in ben en meteen weer kan stoppen.

Mijn order heb ik even wat aangepast. De kk control board word vervangen door de Hobbyking KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board. Als lipo heb ik nu deze: HobbyKing R/C Hobby Store : Turnigy 1300mAh 3S 30C Lipo Pack . Als charger voor lipo deze: HobbyKing R/C Hobby Store : Turnigy 2S 3S Balance Charger. Direct 110/240v Input

Zijn de lipo en de charger goed? Dan gaat de bestelling namelijk vanavond de deur uit.

Zal ik de bestelling opdelen? Ik heb nu totaal 2272gr. Een beetje veel dus, de tx & rx is 998gr dus dan doe ik die wel apart. Welke verzendmethode is dan het best om de douane te passeren? Het word mijn eerste bestelling bij hk dus sorry voor de vele vragen. Ik wil alles gewoon in een keer goed doen.

Laatst bewerkt:
Back