Onderdelen voor Symna S107

• Topicstarter Topicstarter Adri uit Koudekerke
  • Startdatum Startdatum
Brand het lampje nog fel, of minder? Bij sommige laders is het verschil tussen fel branden (bezig met laden) en zo goed als uit/minder fel branden (accu vol, laden gestopt) minder goed te zien. Je kan ook even de plug uit de heli trekken, even wachten tot het ledje in de lader weer gaat knipperen, en dan de heli opnieuw aansluiten.

Zelfs al is dit een kleine heli, ik zou veiligheid voor alles doen en dus eerst de heli uit en dan de zender, en bij opstarten andersom.

Let trouwens op, je moet de heli bij het opstarten telkens eerst "binden" met de zender. Dat doe je door de Firespy na de heli aan de zetten, op je "take-off" plek te zetten, en de gashandel 2 keer volledig rustig omhoog te bewegen. Je zal zien dat de frequentie van het knipperen van de ledjes op de heli dan verandert. En dan kun je met voorzichtig gas geven opstijgen en vliegen.

Het lampje blijft knipperen, ik heb al vanalles geprobeerd. 20 minuten laden, 1 uur, 2 uur. Er zit dan net power in om een paar centimeter op te stijgen. Ik heb inmiddels een retour verzoek bij Chopper Shop ingediend.

Als hij blijft knipperen maakt de lader geen contact en wordt de heli niet opgeladen. Dan kan ik me voorstellen dat je maar een paar cm van de grond komt. Je hebt de heli wel uit bij het laden, toch? Anders blijft bij mij het lampje ook knipperen en laad hij niet op.

De heli staat uit bij het laden, ik heb nu aan het stekkertje dat in de heli gaat gedraaid en het lampje stopte met knipperen. Maar toen ik gisteren probeerde te laden via de zender ging het charge lampje ook niet branden, dus ik denk dat het contact in de heli niet goed is. Ik zal nu eens kijken wat het usb lampje doet over circa 20 minuten.

Het kan zijn dat er wat aanslag/oxidatie op het plugje is gekomen tijdens de trip van China naar hier. Mijn koptelefoons hebben daar ook last van, na een tijdje niet gebruiken hoor je soms niets op 1 kant. Even draaien met de plug in de aansluiting, en de contacten zijn weer schoon en het geluid ook. En in feite is deze oplaadplug vergelijkbaar met een koptelefoonplug. Ik ben benieuwd of je heli nu wel goed zal opladen. Dat het lampje nu constant brandt is een goed teken in ieder geval... :D

Na 30 minuten brandde het lampje nog steeds fel. Ik ben daarom maar gestopt met laden. De heli kwam weer maar een paar seconden net van de grond. Toen heb ik hem op de afstansbediening aangesloten, aan het stekkertje gedraaid en het charge lampje ging branden. Dus binnenin de heli is het niet goed. Ik ga hem terugsturen.

Laad je nu op via de zender, of via de USB kabel? Als de batterijen in de zender minder worden, krijg je geen lading meer in de accu van de heli, en zal het charge lampje op de zender niet meer uitgaan, tenzij de batterijen echt helemaal leeg zijn.

Maar het zou best kunnen dat hij toch niet goed is, als ik het zo hoor. Het blijft natuurlijk een chinees "kwaliteitsproduct", ik heb ook een mindere gehad, toen ik er eentje bij wilde hebben als reserve. Die had veel last van trillen van de staart, en bochtjes draaien ging vrijwel niet, voor je het wist had de gyro hem 180 graden omgedraaid omdat de trillingen stoorden. En daardoor reageerde de heli ook veel minder op het gas, de gyro was constant zichzelf aan het corrigeren...

Laatst bewerkt:
Na circa 25 minuten ging het chargelampje van de afstandbediening uit. De helikopter kwam toen wel van de grond, ik kon er maar een paar rondjes mee vliegen. Het stekkertje binnenin de heli is niet goed, ik ga hem terugsturen. Inieder geval bedankt.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back