A
Adri uit Koudekerke
Guest
Brand het lampje nog fel, of minder? Bij sommige laders is het verschil tussen fel branden (bezig met laden) en zo goed als uit/minder fel branden (accu vol, laden gestopt) minder goed te zien. Je kan ook even de plug uit de heli trekken, even wachten tot het ledje in de lader weer gaat knipperen, en dan de heli opnieuw aansluiten.
Zelfs al is dit een kleine heli, ik zou veiligheid voor alles doen en dus eerst de heli uit en dan de zender, en bij opstarten andersom.
Let trouwens op, je moet de heli bij het opstarten telkens eerst "binden" met de zender. Dat doe je door de Firespy na de heli aan de zetten, op je "take-off" plek te zetten, en de gashandel 2 keer volledig rustig omhoog te bewegen. Je zal zien dat de frequentie van het knipperen van de ledjes op de heli dan verandert. En dan kun je met voorzichtig gas geven opstijgen en vliegen.
Het lampje blijft knipperen, ik heb al vanalles geprobeerd. 20 minuten laden, 1 uur, 2 uur. Er zit dan net power in om een paar centimeter op te stijgen. Ik heb inmiddels een retour verzoek bij Chopper Shop ingediend.