Nismo zei:
_cyclops_ zei:
In wd40 zit een beetje vet, te veel vet is zeker niet goed.. 't remt alleen maar, 'k denk dat 'skf vet' veel te dik voor de lagertjes is...
Alleen wd40 is dus genoeg... lijkt me
Het beste is: (en ik spreek uit veel ervaring)
-
Spuit de lagers uit met remmen-reiniger. Dit is een goede ontvetter en bruist de lagers schoon. Denk er aan vet moet oplossen, het bevat immers gruis.
- De lagers inspuiten met een hoog kwalitatieve PURE teflon olie. Ik gebruik REM (merknaam) olie. Het is wel duur spul maar je doet er lang mee (17,50 EUR voor een klein busje).
Als je dit hebt gedaan wordt je gek! Je zal het verschil merken tijdens het rijden, de wagen loopt heel soepel en je motor wordt minder warm.
ik doe bijna hetzelfde, ik spuit ze ook helemaal vetvrij, maar daarna doe ik er speciale lager-olie in, het is een dunne olie, met erg weinig weerstand!, ik heb toevallig net mijn hele auto (de xray evo2) schoongespoten met remmenreiniger,,,, hierna alle lagers een halve druppel van die olie , 5,95 per 25ml, en hoppa. gister even getest en hij rijd niet normaal meer, zo snel heeft ie nog nooit gereden. ook heel soepel!, echt een aanrader...
tip~!
als je lager aan 1 kant word afgeschermd van de buitenlucht, bijvoorbeeld omdat ie in het plastic zit, doe dan aan die kant de olie, een paar keer de lager draaien en de vetvrije kant naar de buitenlucht toe... hierdoor blijft er geen vuil aan de lager hangen wat zorgt voor meer performance...