onderhoud Raptor 50

• Topicstarter Topicstarter Guest
  • Startdatum Startdatum
G

Guest

Guest
Hallo allemaal,

Ik ben hier ook nieuw en zal mij ook eerst even voorstellen. Mijn naam is Arien, 28 jaar jong en woonachtig in Hoorn. Begin van dit jaar heb ik een Raptor 50 V2 gekocht en met veel zorg in elkaar gezet. Naast onze club MVCPegasus ben ik ook lid geworden van MVSB in Son en Breugel. Hier hebben ze mij uitstekend geholpen bij het afstellen en heb ik mijn eerste lessen gekregen. Inmiddels ben ik 40 vluchten verder en vorderen mijn vliegkunsten al aardig. Voordat ik ga vliegen controleer ik altijd of alles nog goed vast zit en of er ergens spelling te ontdekken is. De heli vliegt nog perfect, maar ik vroeg mij af of er dingen zijn die ik extra moet controleren of inmiddels misschien wel moet vervangen.

Bij voorbaat dank voor de reacties.

arien, welkom op het forum.

controleer je heli goed op dingen die speling gaan vertonen alle links etc.

bij twijfel vervangen.

kom vooral nog eens vliegen in son.

grt
gerard

Hoi Gerard,

Bedankt voor de tip. Ik zal hier goed op letten.
De laatste tijd kwam het er niet echt van, maar hopelijk kan ik a.s. weekend weer naar son komen (kan je er nog een lesser bij hebben).

Moest ik ook niet de benzineslang vervangen in de tank na een bepaald aantal vluchten? (iets van horen zeggen :wink: )

Arien,
Nog enkele dingen die die belangrijk zijn:

De Washout arms,zeker bij de 50 V2 willen deze nog wel een loskomen.
Er is een setje washout arms verkrijgbaar met borgclipjes.

En de foam van de gyrotape check ik voor elke vlucht.

De paddle-as schroefjes in het centerstuk willen ook wel eens loskomen.

ALs je het metalen pitchforkje hebt op de staart,let dan op dat het niet loskomt van het messingbusje.

Het metalen pinnetje in het rode tandiel van de staart komt nogal eens los bij diverse mensen(zie andere topics).
Oplossing is om er een stukje krimpkous omheen te doen.

Er zijn vast nog meer aandachtspunten,maar daar kan ik nu even niet opkomen.

Groeten,
Marcel

Waarschijnlijk morgenavond weer :wink:
Afgelopen zaterdag was ik ook op het veld.

Beste Marcel,

Bedankt voor de tips. Ik heb alles nagekeken en inderdaad zat er een schroef van een washout arm los. Toen deze probeerde aan te draaien bleek deze dol gedraaid te zijn. Ik heb inmiddels een nieuwe besteld, maar ik zag dat er twee varianten zijn, die van Quick UK (alleen washoutbase met messing bus) en een washout aluminium set met arm. Welke kan ik het beste gebruiken? Of is wellicht een combinatie van beide het beste?
Ik heb ze allebei besteld.

Groeten,
Arien

Back