Bij een Nitro/brandstof heli hoef je ook geen olie te verversen hoor

En die zijn zelfsmerend!!
Bij mijn electroheli smeer ik af en toe de linkjes, en de assen met lichte olie (heel weinig anders blijft er van alles aan plakken en heb je meer slijtage).
Is meer preventie tegen corrosie eigenlijk.
Verder blijf ik er vanaf.
Ik check wel af en toe de stekkers, kabels (op evt. doorschuren), lagertjes, en speling op alle delen.
Wordt het te gek, merk ik het met vliegen, dan vervang ik het
En de electronika, servo's, motor, warmte van de regelaar etc. check ik eigenlijk continu tussen vluchten door (gewoon voelen).
Daar ligt meestal de oorzaak van een crash t.g.v. materiaal falen.
Lagertjes blijf ik ook vanaf, de meeste lagers zijn van vet voorzien en hebben keerringen.
Ga je er olie inspuiten dan spoel je dat vet eruit en verkort je vaak de levensduur.
Deze gaan enorm lang mee zonder enig onderhoud, en meestal langer dan dat je de heli zelf heelhoud

.