Onderhoud Tamiya Quick Drive

:)
mij ga je ook geen paar honderd eurootjes zien betalen voor zo eentje. Die op ie link probeert gewoon denk ik.
Prettige zoektocht verder!

Als ik het juist heb was de Dash... eerder een Japans model.
Geloof dat hier enkel van die hele kleine modelletjes van waren met 2 AA batterijen.

Eerste jaren was hier ook enkel de Thundershot te krijgen en de Manta ray's waren van de 2de lichting. En ondanks de lagere serienummer pas later de Monster Beetle als ik me niet vergis.

Juiste productiedata ga je eerder op die vintagesites vinden want daar ben ik helemaal niet van op de hoogte. Maar geloof dat we hier nog Thundershots hebben dus zal eens op de doos kijken.

Die met batterypack heb ik nooit geweten dus zullen inderdaad nieuwere versies zijn.

Zal ze straks eens opzoeken als je enkele foto's wil maar zijn allemaal de zelfde witte Thundershots met slecht andere kleur vlaggetje aan antenne om ze uit elkaar te houden :p.

Kben zelf vandaag nog wat op zoek geweest naar extra foto'tjes.
Die 3 dashes zijn effectief gemaakt naar voorbeeld van de 1/32 mini 4wd karretjes (zelfs geen R/C als ik het goed voor heb). In die 1/32 reeks bestaat er Dash 1 tem 4.
Blijkbaar zijn er daar dus ook 3 QD1/14 van gemaakt, maar ik vond er nog geen foto van.

Ondertussen wel foto's gevonden van de blauwe en witte monster beetle, en van de low rider en de black edition manta ray.
Dus ik mis nog enkel de 2 dashes (0 en 1, van 3 heb ik wel een fototje)

Laatst bewerkt:
Er moet hier ook nog een doos met van die 1/32 modellen (kan maar niet op de juiste naam komen) liggen. En daar zitten zeker model 1 en misschien 2 van de dash in.
Dus als je daarvan een foto wil kan ik die ook eens omkiepen ;). Maar is natuurlijk niet de QD.

Die waren trouwens afgeleid van het 1/10de model dat hier ook niet te koop was. Kan ik me nog herinneren dat ik in de tijd de catalogussen heb afgezocht (aangezien er nog geen internet was) vanwaar die Dash afkomstig was.

Foto's van de 1/32 schaal mini 4wd (is dat niet de naam waarmee er naar verwezen wordt?) modellen vind ik ook (dus je hoeft er niet speciaal voor op zoek) en maar ik vond ook nog nergens foto's van 1/10 modellen? En ik vond op de tamiyaclub model database ook geen modelnummer in de andere reeksen. Zeker van dat die ook in 1/10 uit zijn gekomen in Azië?

Foto's van de 1/32 schaal mini 4wd (is dat niet de naam waarmee er naar verwezen wordt?) modellen vind ik ook (dus je hoeft er niet speciaal voor op zoek) en maar ik vond ook nog nergens foto's van 1/10 modellen? En ik vond op de tamiyaclub model database ook geen modelnummer in de andere reeksen. Zeker van dat die ook in 1/10 uit zijn gekomen in Azië?

Van de 1/10 modellen ben ik vrij zeker aangezien ik het me nog herinner dat ik hem in een cataloog heb teruggevonden.
Leek van Chassis erg op de Terra Scorcher geloof ik en had van die gele oliedempers.

@Dunowe, zoals beloofd ben ik de kelder ingedoken en ze even mee op zolder gesleurd samen met nog enkele andere oudjes van Tamiya.

oa: de enige echte Sand Scrorcher (was indetijd zo goed als waterproof) , een Astute waarmee een 24h race is gedaan, The Fox, m'n Tamtech voor op m'n kamer te spelen en m'n allereerste De Holliday Buggy :p.
Toch wel leuk eigenlijk al die herrineringen :thumbsup: .
Die Fiat is de recentste denk ik en was het speeltje van m'n klein broertje.

De Thundershots kon ik niet vinden maar die hadden waarschijnlijk een demo te veel gedaan of zijn verloot ofzo.

Qds-klein.jpg

Waw, mooie verzameling.
Welke stunts zal ik moeten uithalen om je te overtuigen je sand scorcher te verkopen tegen een menselijke prijs?

Als we dan toch bezig zijn onze QD's te showen :D:

Monster Beetle is omgebouwd naar 9,6V accupack boven op het chassis, maakt nu nog makkelijker wheelies ;):

full

Avante, ideaal om zenderaccu's mee leeg te rijden, liggen reeds nieuwe bandjes op:

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Daar zal je inderdaad enkel zware stunts voor moeten uithalen ;) .

Heb hem bijna 20 jaar geleden toen al als collectiestuk gekocht.
Denk dat ik er hoogstens een keer 2/3 mee gereden heb voor de fun maar met die starre achteras is een bochtje rondgaan een hele uitdaging.

En door naar de link van Dunowe te gaan heb ik gezien dat ze er inderdaad ongewone prijzen voor vragen :schrik:.

Zullen binnenkort wel een plaatsje aan de muur krijgen ter herinnering als de zolder hier een beetje klaar is als hobbyruimte.

Waw, mooie verzameling.
Welke stunts zal ik moeten uithalen om je te overtuigen je sand scorcher te verkopen tegen een menselijke prijs?

Zie hier een fotootje van Coopers Manta Ray die hij zo vriendelijk vandaag aan mij gratis gaf.
he wordt een goede spareparts auto, waarvan in eerste instantie al zeker de body, de upright en het batterijdeksel zal worden van gebruikt om QD nummer 3 helemaal rijdend te krijgen.
Bedankt Coop!

Laatst bewerkt door een moderator:
Back