Onderplank schip San Francisco 2

Discussie in 'Historische Zeilschepen' gestart door ThomJ, 12 jan 2014.

  1. ThomJ

    ThomJ

    Lid geworden:
    22 nov 2013
    Berichten:
    60
    Locatie:
    Wognum/Eindhoven
    modelbouwers,

    Ongeveer 2 jaar geleden heb ik de kit van de San Francisco 2, schaal 1:90, gekocht van Artesania Latina. Nu moet ik nog maar een deel van de tuigage doen en dan is hij eindelijk af. Ik zit helaas al een tijdje met een probleem. Ik wil het schip namelijk wel op een mooie onderplank met mooi pootjes hebben staan. Zelf heb ik al veel op internet gezocht, maar nog niet echt een goede optie gevonden. Het liefst maak ik de plank en pootjes zelf, alleen wanneer dit niet haalbaar blijkt wil ik toch wat kant en klaars. Zou iemand mij kunnen adviseren waar ik het hout zou kunnen kopen voor deze onderplank? Of heeft iemand een adresje waar ik deze anders kant en klaar zou kunnen kopen?

    Alvast bedankt!
     
  2. Ad Bakker

    Ad Bakker In Memoriam

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    9.124
    Locatie:
    Barendrecht (NL)
    Dag Thom, welkom op het forum. Ik hoop dat dit niet je eerste en tevens laatste schip wordt:D.
    Mocht je hierna weer een schip gaan bouwen, overweeg dan eens om een bouwverslag bij te houden. Dat kan voor een historische zeilboot in het bouwverslagen subforum van het "Klassieke Zeilschepen" forum.
    In dat forum hoort deze vraag ook thuis, ik zal wel vragen of het verplaatst kan worden.

    Zat er bij de kit geen standaard bijgeleverd, of vond je die niet mooi genoeg? Een standaard zal altijd pasgemaakt moeten worden op de vorm van de romp, het is dus maatwerk. Daar zullen in het Historische Zeilschepen forum wel suggesties voor komen.

    Groet,

    Ad Bakker
     
  3. robertnl100

    robertnl100

    Lid geworden:
    3 jan 2009
    Berichten:
    1.365
    Locatie:
    Twente
    Hallo Thom,

    Ik heb onlangs ook onderplank aangebracht bij mijn San Fransisco, maar een kennis van mij heeft er voor mij gemaakt (is handig met de bovenfrees) en de pootjes waar het schip op staat heb ik gekocht bij de Kombuis in Barneveld.
    Die onderplanken vind ik zelf vrij prijzig.

    [​IMG]
     
  4. eagter

    eagter

    Lid geworden:
    23 mrt 2012
    Berichten:
    2.117
    Locatie:
    Vlissingen
    Je zou ook eens bij de bekende doe het zelf zaken kijken. Zelf heb ik een eenvoudige hardhouten lat gebruikt. Maar ze hebben ook hout in verschillende profielen zodat je zelf wat samen kan stellen
     
  5. ThomJ

    ThomJ

    Lid geworden:
    22 nov 2013
    Berichten:
    60
    Locatie:
    Wognum/Eindhoven
    bedankt voor het advies! Bij materialen als hardhout vroeg ik me alleen wel af of dit qua kleur goed bij het schip zou passen. Ik had zelf ook al wat gezien van de kombuis, alleen vond ik dat ook nog geen echt goede optie. Verder zat ik er aan te denken om er houten pootjes onder te zetten en hier dan zelf in de spaanse stijl van die tijd details in aan te brengen.
     

Deel Deze Pagina