Onderwater camera.

Al een tijdje wilde ik een onderwatercamera voor de hobby en vakantie (Huskytochten en motorvakanties incl). Zo eentje waar Raf en Ronald de opnames mee maakt onder water...

Tijdens mijn zoektocht naar deze onderwatercamera kwam ik op de volgende site...

cameratop100*-*cameratop100

Goedkoper kon ik m niet vinden via www. Bij conrad kost 199€, en vond het wat te gortig voor de prijs. Vandaar dat ik jullie deze link stuur.

Voordeel is dat er een TFT schermpje op zit zodat je niet voor verassingen komt te staan wat je filmt. De oudere types hadden dit niet...

Tot hoe diep wil je foto's maken / filmen?
Hier en daar zijn wel eens heel goedkoop van die zakjes te koop, die doe je om je camera en dat gaat tot een paar meter...
Helaas zijn op maat gemaakte plastic behuizingen met rubber sealings etc van een goed merk meestal veel duurder dan de camera zelf.

hallo douglas

met een schermpje is inderdaad beter maar (hahahaha kan het weer niet laten)
het probleem zal zijn dat je ook je kop onder water moet gaan houden
bij de rov van marc gerbuiken we Twee camera's
eentje om optenemen en een tweede met een schermpje (aldi dacht ik gekocht)
dit zijn schermpjes voor achterin de auto met een dvd speler er in
maar de twee schermpjes zijn bruikbaar want je kan van de master ook de uitgangen via software ingangen maken

groetjes raf

Oh, even voor de duidelijkheid.... Ik was iets vergeten te melden....

Ik heb de ATC5K al besteld....:oops: Mijn eerste posting is erg onduidelijk....

met een schermpje is inderdaad beter maar (hahahaha kan het weer niet laten)
het probleem zal zijn dat je ook je kop onder water moet gaan houden

Grappemaker....:cool: Maar eh ik gebruik m ook voor de Huskytocht en voor de motor.... Dan is het wat eenvoudiger dat ik kan zien hoe het er op komt...

Onder water heb je er niets aan... Maar toch weer eenvoudig als ik m op de Ohio knoop.... Weet ik van tevoren hoe ik deze moet positioneren. 3 meter diep is wel voldoende...

@Jan,

184€ tov 159€...Tis toch een groot verschil...

Voor 184€ werd ie opgestuurd en een 4GB SD kaart erbij... Tis wel een leuk speeltje...:)

Maar toch bedankt voor jullie reacties.

Laatst bewerkt:
hallo

die camera's kunnen heeeel diep wat modelbouw beteft
mark is daar reeds 5 meter diep mee gegaan zonder problemen
en niet efkes nee een paar uur (alle 1 uur toch altijd)
de rov was in mol met een platte accu op een helling komen te liggen onder water
deze helling begint op 4 meter en eindigd ergens rond de 19 (dacht ik)
het is daar de laad kade voor materiaal dat moet afgezonken worden naar atlantis
die rov is dan zachtjes de helling beginnen afschuiven richting bodem
en het duurt efekes voor je zo een boot gevonden hebt zelfs met een duikpak en flippers
en echt 5 meter is voor onze modelboten meer dan diep genoeg

groetjes raf

ik heb er mee tot 7 meter mee gedoken

Tja, zijn sterkste punt is ook meteen zijn zwakste... Het TFT scherm kan (denk ik) geen 7 meter diep. Ik weet niet of zo'n vierkant de druk aankan...

3 meter is wel voldoende. Gaat ie pe ongeluk dieper = pech...

Binnenkort maar eens wat snelweg/sneeuw/onderwaterfilmpjes gaan maken...

Back