Onderwater filmen/fotograveren in de Gladerse meren

ik ben er bij (met rolletje film en loodgordel).
Ik zal in 2008 de batterijen wel vergeten :roll:
of de boot.

Prachtige foto's, Raf!
"Das Boot" is er niks bij, "Hunt for the Red October" kan ook naar 't museum.
Wel een paar spannende momenten, zo'n UVIIC onder een UXXIV door.
Krijg je daar geen kleine U-tjes van?

hallo

mischien gek maar heeft er iemand goesting om het dit jaar nog eens over te doen ???????

ik beloof niets maar als we een datum kunnen vast leggen is er nog steeds een mogelijkheid
we hebben het water er voor
en alleen een datum en de toestemming van atlantis en we kunnen weer

laat maar iets horen

groetjes raf

hallo

zaterdag gaat niet door
vrijdag is er een geeltje geexplodeerd juist voor dat mark het wilde vast pakken
de stukken plexy glas vlogen tegen het plafond van de hallen en de explosie veroorzaakte in het grote basin een enorme vloedgolf
het water was er aan een kant uitgegaan zo hoog was de golf
we weten nu de oorzaak maar nu nog een oplossing er voor vinden voor er weer met deze bootjes kan gevaren worden

groeten raf

Da's minder Raf!!! :onweer:

Heb je foto's van het "wrak"? Lekkende accu?
Gelukkig dat de schade tot materiele is gebleven!

Wel minder leuk om zo van je bootje af te komen! :(
Of valt er nog wat te redden???
Sterkte er mee.

Groeten,

Joris

Hallo Raf

En ons maar waarschuwen dat als er met propaan wordt gedoken je meters bij ons uit de buurt blijft!

Trouwens,nog bedankt voor de DVD,wat zijn kosten?

Gr.Joop

hallo

eerst vraag 1
een geeltje is een door mark en mij ontworpen duikbootje
we demonstreren er geregeld mee en ze zijn reeds meer maals tezien geweest op duikboot evenementen
we noemen ze een GEELTJE omdat mark ze allemaal geel spuit hahahaha nu had hij er een paar blauw gespoten en boem ging niet goed

de schade is beperkt tot een deksel ,motor en een regelaar die is opgebrand maar die moeten we nog nazien

de reden van de ontploffing is ook gevonden
mark had nog een laagje polyester van bedenkelijke qualiteit aangebracht een paar dagen voordien
maar de polyester wilde niet drogen (uitharden)vermoedelijk door de koude temperatuur al heb ik er mijn bedenkingen bij
hij was daags voor de tentoonstelling om 23.00 uur een 20 tal minuten aan het varen geweest
en vaarde langs de kant en hij zag dat de boot vanbinnen mooi droog bleef dus geen water lekken had
hij geeft achteruit want hij wilde de boot uit het water halen en meteen boem
een grote vloedgolf die over het basin ging en plexy die tot tegen het dak van de hallen vloog idem dito de kap van de boot

een hond die in de buurt lag te slapen zette het meteen op een loop de buiten in en mark en erik de schrik van hun leven

er was direkt een menigte aanwezig om te kijken of ze nog in orde waren
maar gelukkig is iedereen er met de schrik vanafgekomen

dus joop had niets met wat dan voor een gas ook te maken want deze bootjes duiken zonder duiktank dus hebben geen gas nodig

de polyster die hij in een andere boot had gezet plakte na 1 week nog steeds dus ik heb het vermoede dat door de warmte van de accu's en motor de polyester is beginnen uit harden en zo een gas ontwikkeling heeft teweeg gebracht
het achter uit slaan heeft een vonkje getrokken IN de motor met de knal tot gevolg
daarom is de motor ook defect wat de vlam is daar ontstaan

de kosten van de DVD zijn 0 noppes niks
het was een fijne dag en we hebben toch lekker gevaren dus wat wil je nog meer
en plezier met fijne mensen maken is onbetaalbaar

groetjes raf

Hoi Raf,

Gelukkig dan er dat alleen maar materiele schade was, dat is te vervangen. Maar deze kun je dan ook in het draadje "waarom blijft een sub onder" erbij plaatsen ... :wink: :lol: :lol: 8)

hallo lex

da gaat nie gaan

de sub was niet onder maar aan de oppervlakte
toen het gebeurde

groeten raf

@ Hein,

ff een grapje, is niet persoonlijk bedoeld! Maar je antwoord op jouw vraag staat misschien hier? klik of hier klik of ander hier misschien klik

Grapje van Douglas

Sorry Douglas,
maar na een week komt er geen gas meer van Polyester hoor.
Is ook normaal dat er geen gas meer uitkomt dan.
Anders had je een mooie energiebron hoor.
Dus daarom had ik nogmaals de vraag gesteld.

Hein

hallo

er waren twee bootjes die direct na elkaar gemaakt waren
de andere stinkt nog steeds ???????

als het polyester niet de oorzaak is geweest dan hebben we een nog groter probleem
want dan kan het nog terug gebeuren ?????

groeten raf

Misschien ozongas van de/een electromotor die erg vonkt/niet lekker werkt????
Ozon is in een goede mengverhouding een zeer brandbaar/explosie goedje...

Bij de NS is al een keer of wat brand in de "machinekamer" van een loc geweest door dit gas.

't is maar een idee...

Groeten,

Joris

Back