Onderzoeksvaartuig 'De DUCK'

Discussie in 'Schipperscafé' gestart door Robbie TPC, 17 jun 2011.

  1. Robbie TPC

    Robbie TPC Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 apr 2007
    Berichten:
    3.612
    Locatie:
    Haarlem
    Dank voor de tips mannen :thumbsup:
    ISO heb ik omlaag gedaan van 6400 naar 1600, de witbalans laat ik nog even op 5500k staan.
    Het zal inderdaad een combinatie van instellingen zijn om de beste plaatjes te krijgen.

    Zojuist naar de plas zonder naam gegaan maar de waterkwaliteit is nog niet zo best om in te filmen.
    Straks na het eten toch nog maar even naar 't Wed om de nieuwe instellingen te testen.
     
  2. Robbie TPC

    Robbie TPC Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 apr 2007
    Berichten:
    3.612
    Locatie:
    Haarlem
    Zuidkant van 't Wed bezocht en bevaren, maar de wind uit het noorden zorgde voor wiebelige beelden waardoor de opnames als video waardeloos zijn.
    Maar er zijn nog wel een aantal goede screenshots uit te halen.

    Weer een vergelijking tussen de Action en Gopro camera's.
    Action,
    [​IMG]

    Gopro,
    [​IMG]

    [​IMG]

    Denk dat deze instellingen niet verkeerd zijn.

    [​IMG]

    Aan de noordkant van 't Wed heb ik plusminus 30 enorme karpers gezien :shock::shock::shock:
     
  3. Robbie TPC

    Robbie TPC Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 apr 2007
    Berichten:
    3.612
    Locatie:
    Haarlem
    Vanmorgen nog een paar opnames gemaakt met de D7.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    De nieuwe instellingen vragen wel veel opslagruimte, opname van 3 minuten neemt 1GB in beslag.
    Oude laptop heeft er moeite mee.
     
  4. MarcT

    MarcT

    Lid geworden:
    18 mei 2011
    Berichten:
    1.617
    Locatie:
    limb
    Hoi Robbie,

    die laatste foto is prachtig.
    Grtjs,Marc3.
     
  5. Robbie TPC

    Robbie TPC Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 apr 2007
    Berichten:
    3.612
    Locatie:
    Haarlem
    Dank je wel Marc, die laatste foto gebruik ik nu als bureaublad achtergrond :pc:

    Ik ga eerdaags een nieuw topic openen voor opnames van dieren in/op/langs het water.
    Dit topic heeft na 4 jaar zijn beste tijd gehad, sommige video's en foto's zijn verwijderd waardoor er gaten in vallen.
    Komende dagen ga ik ook aardig wat foto's bij photobucket verwijderen om plaats te maken voor nieuw materiaal, daardoor zullen de gaten in dit topic alleen maar meer worden.

    Een nieuw vers topic met nieuwe titel voor beestjes kan weer een aantal jaar mee, de D7 heeft al een eigen topic zodat het allemaal een beetje overzichtelijk word.
     
  6. MikeMohawk

    MikeMohawk

    Lid geworden:
    26 nov 2014
    Berichten:
    547
    Locatie:
    Groningen
    3000K is zonlicht (buitenlicht) , die hogere waardes kun je gebruiken als je met kunstlicht opnames wil maken. Gewoon wat inlezen in fotografie beginselen. Dan snap je al snel een beetje waar je wanneer op moet letten.
     

Deel Deze Pagina