one way bearing in de motor???

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Mike Haemers, 28 mei 2019.

  1. Mike Haemers

    Mike Haemers

    Lid geworden:
    28 mei 2019
    Berichten:
    6
    Locatie:
    Goes, Zeeland, Nederland
    Beste mensen, ik heb sinds kort weer de nitro auto uit de kast gehaald en kan me niks meer herinneren van wat ik eraan gedaan heb vroeger.
    Toen ik de trekstart wilde vervangen kwam ik erachter dat mijn backplate er erg apart uit ziet. De one way bearing zit aan de binnenkant van mijn motor i.p.v. de buitenkant, zie foto (de 6 kant op de foto is geen bearing). Kan iemand mij helpen met welke trekstart ik hiervoor nodig zou moeten hebben.
    Alvast bedankt.
    IMG_20190528_200431.jpg IMG_20190528_200437.jpg
     
  2. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Misschien zit er helemaal geen oneway in maar alleen een verend pennetje in het big-end van de krukas.

    Maar Als je het merk en model vd motor vermeld komen we een stuk verder, want dat is bepalend.
     
    Mike Haemers vindt dit leuk.
  3. Mike Haemers

    Mike Haemers

    Lid geworden:
    28 mei 2019
    Berichten:
    6
    Locatie:
    Goes, Zeeland, Nederland
    Het ding is dat ik niet precies weet wat voor een motor hierop zit, ik heb hier geen bonnetje meer van en het is al meer dan 5 jaar geleden dat ik deze heb laten installeren.
    Na wat onderzoek ben ik erachter gekomen dat hij erg veel lijkt (van binnen) op een hobao hyper motor, echter staat er 2x gm op de motor waardoor het doet denken aan een graupner gm motor.
    Ik heb de motor opengehaald en er zit een soort van turbo fan in waar een one way bearing in zit, dit is weer verbonden met de as die er achter uitkomt.
     
  4. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Als het een GM Nitrobull is is het een SH fabrikaat. Maak anders een foto van de koelkop en de zijkant vd motot waar de texten staan.
     
    Mike Haemers vindt dit leuk.
  5. Mike Haemers

    Mike Haemers

    Lid geworden:
    28 mei 2019
    Berichten:
    6
    Locatie:
    Goes, Zeeland, Nederland
    Qua uiterlijk lijkt de motor niet op de GM nitro bull. Morgenochtend zal ik een enkele foto's maken en doorsture.
     
  6. Mike Haemers

    Mike Haemers

    Lid geworden:
    28 mei 2019
    Berichten:
    6
    Locatie:
    Goes, Zeeland, Nederland
    Zoals beloofd hier een aantal foto's van de motor en tekst. IMG_20190529_090325.jpg IMG_20190529_090337.jpg IMG_20190529_090318.jpg
    Op internet heb ik de exploded parts van de hyper 12 gevonden, hier lijkt mijn motor van binnen heel erg op Screenshot_20190528-232230.jpg
     
  7. Mike Haemers

    Mike Haemers

    Lid geworden:
    28 mei 2019
    Berichten:
    6
    Locatie:
    Goes, Zeeland, Nederland
    Ben net even door de vuilnis gegaan en heb de trekstarter weer gevonden die erop zat, dit was ook voor een hobao hyper 12. Als ik deze gewoon weer bestel zou dit dan goed werken? IMG_20190525_172848.jpg
     
  8. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Mike Haemers vindt dit leuk.
  9. Mike Haemers

    Mike Haemers

    Lid geworden:
    28 mei 2019
    Berichten:
    6
    Locatie:
    Goes, Zeeland, Nederland
    Heel erg bedankt voor je hulp. Ik ga voor nu een nieuwe bestellen omdat deze er al 5 jaar op zat ofzo. Als de nieuwe kapot gaat ga ik deze proberen te herstellen.
     

Deel Deze Pagina