oneway bearing

Status
Niet open voor verdere reacties.
goeden avond,
is het mogelijk dat de oneway bearing door kan slippen bij het optoeren van je heli?
Het gaat hier om een trex 500 waar bij het optoeren op ongeveer 50% thottle de kop lijkt door te slippen.Er komt een raar geluid naar boven wat lijkt op doorslippen.
Als ik de mainblades verwijder en dan optoer dan hoor ik het geluid niet.Als ik tussen de 50 en 60% throttle geeft dan treedt dit raar geluid op en lijkt de kacht te zijn verdwenen tot ik weer terug zak dan is alles heel normaal ook het mee draaien van de kop met blades
Tandwiel heeft een speling van nog geen mm(vloeitje dikte) en de tandwiel is onlangs vervangen (zowel boven als onder).
Ik weet even niet hoe ik dit moet omschrijven maar hoop dat het duidelijk is wat ik bedoel.
phil

Yep, dat doorslippen is mogelijk, ja.
Of het bij jou het geval is durf ik niet met zekerheid te zeggen, maar het lijkt er wel op.....

Groet, Bert

ik bestel er gewoon een en kijken dan of het over is.
die vermoeden had ik al maar of het mogelijk was at wist ik niet.

phil

Ik ken de T-rex niet goed genoeg in detail dus dit is maar een losse opmerking:

Bij sommige heli's draait de one-way op een losse bus die weer aan de rotor-as vastgezet word, bij andere (zoals Vario) draait hij rechtsstreeks op de rotoras.
Ik weet dus niet hoe dat bij de T-rex zit, maar als de one-way rechtsstreeks om de as draait, KAN (hoef dus niet per sé) het nodig zijn om ook de as te vervangen.

Effe checken dus....

Groet, Bert

Ben eruit....
de oneway bearing draait bij meer toeren rond in het maingear case.Lager was vrij gemakkelijk te verwijderen hoefde niet echt kracht op te zetten.
Voor de zekerheid bestel ik gewoon een nieuwe case set en ben ik daar in elk geval van af
Deze onderwerp zal ik zelf sluiten in de loop van de dag
bedankt
phil

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back