ongelaserd

Discussie in 'Historische Zeilschepen' gestart door CXello, 21 aug 2019.

  1. CXello

    CXello

    Lid geworden:
    4 okt 2018
    Berichten:
    385
    Locatie:
    Purmerend
    Worden er ook bouwkits zonder gelaserd uitgesneden te zijn, nog geleverd?
    Zag van het weekend een bouwkit van een molen het leek of die afgebrand was.
    Dan kun je het beter uitzagen.
     
  2. *Hans*

    *Hans* Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 okt 2012
    Berichten:
    6.776
    Locatie:
    Dordrecht
    Tegenwoordig is lasergesneden materiaal de standaard en kom je als fabrikant niet echt meer weg met pakketten waar je alles nog uit moet zagen.
    De donkere snijranden zijn wel een nadeel, maar dat kun je met schuurpapier verwijderen.
     
  3. TIMBERWOLF

    TIMBERWOLF Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    12.579
    Locatie:
    noord-holland
    ik zal ook nooit iets kopen wat je zelf moet uitzagen
     
  4. CXello

    CXello

    Lid geworden:
    4 okt 2018
    Berichten:
    385
    Locatie:
    Purmerend
    Denk dat het ook aan de fabrikant ligt, maar dit zag er naar uit (begon meteen over de brandverzekering van de molenaar) Maar het is jammer om best en hoop geld uit te geven, en je er dan nog hout bij moet zien te kopen, en een figuurzaag.
     
  5. TIMBERWOLF

    TIMBERWOLF Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    12.579
    Locatie:
    noord-holland
    de meeste 9 van de 10 zullen er wel normaal uitzien
     
  6. Danny Mulders

    Danny Mulders verslagschrijvers

    Lid geworden:
    7 aug 2004
    Berichten:
    3.382
    Locatie:
    oss
    Hangt vooral af van het type hout wat gelaserd wordt en de kwaliteit en instellingen van de lasersnijmachine.

    Ik heb een aantal hele mooie houten kits gezien waar totaal niets mis mee was, maar de lasersnijder bij mij op school laat bijvoorbeeld enorm veel roetresten achter aan de achterkant van het snijvlak, net alsof de rook die er af komt ook nog enorm warm is en het omliggende hout verschroeid.

    Ik denk dat je net de pech hebt dat je een mindere doos hebt gekocht, of een niet zo beste fabrikant hebt getroffen...
     
  7. CXello

    CXello

    Lid geworden:
    4 okt 2018
    Berichten:
    385
    Locatie:
    Purmerend
    Hoi Danny,
    Hij heeft de doos meegenomen uit het verre oosten.
    Maar het viel me gewoon op dat het erg verbrand was, daarom vroeg ik me zo af wat er mis was met een figuurzaag. heb er nooit problemen mee gehad. Dat verbranden heb ik ook al eens gezien met een botter, als je het bij de dealer of leverancier meld dan krijg je een nieuw pakket. mijn eerste pakket paste ook voor geen millimeter :D
    Heb mijn kennis veel moed kracht en succes gewenst. De afloop verneem ik ter zijner tijd wel.

    grz.
    Chris
     

Deel Deze Pagina