ongevaarlijke bommetjes voor onder vliegtuig

• Topicstarter Topicstarter ivo brosens
  • Startdatum Startdatum
I

ivo brosens

Guest
ik zouw graag bommetjes maken voor onder mijn vlieger die een (vijlige maar niet te zachte) kal geven als ze de grond raken
gelieve niet met te gevaarlijke ideen te komen want ik zouw liever dit onderwerp langer als een dag open houden

dat is een goed idee maar ik zouw ook graag een knaletje hebben

Iets wat ontsteekt en een harde knal geeft als het de grond raakt is gevaarlijk. Behalve dan die knalerwten die je op de straat moet gooien.
Houd het gewoon bij parachutes of de talkpoederbommetjes zoals Ron zegt.

Je zou ook dat rode lint of die kunststof klappertjes kunnen nemen die in klapperpistooltjes worden gebruikt

(Aaaaaah, jeugdsentiment, hele kuddes indianen heb ik over de kling gejaagd, toen deed men nog niet zo moeilijk over een kleine genocide zo links of rechts.)

ja ik zouw het wel graag vijlig houden
maar nu heb ik iets gevonden dat wel een knaletje geeft
ik heb uit van die geel isolatie platen met een klok boor cirkels uit geboort en die tot een bom gemaakt met van voor een pinetje op met daar over een lege huls van een kogel met in het gaatje voor het slaghoetje zo een rood bommetje van die speelgoed geweertje
dat geeft wel een knalletje maar ook niet veel
weet er iemand iets dat meer geluid maakt

ben jij echt wel 16? :D
vijlig = veilig eh
knaletje = knalletje

on topic :P

De meeste jongeren kunnen toch echt wel nette zinnen schrijven, het zijn bijna altijd gewoon typfouten die voor onleesbare posts zorgen, daarom lees ik mijn berichtje ook altijd even snel na.

ik zou overigens gewoon knalerwtjes nemen, beetje dicht bij je in de buurt hem laten vallen en je kan hem best goed horen. des noods een heel pakje laten vallen :D

heb er ook al aan gedacht maar die geven nog minder geluid als die rode dingen voor in die speelgoed geweren
ik zouw iets moeten hebben dat net iets meer geluid geeft als die dingen

Ik heb ooit het volgende gezien maar niet zelf geprobeerd:
Men neme een kokertje waar net een kleine ballon in past. Bijvoorbeeld een kokertje van een rol WC papier. Doe daar een kleine ballon in, b.v. een waterbalonnetje. Blaas de ballon op zodat hij strak in het kokertje blijft zitten.
Maak van wat dikker papier of dun karton een paar vinnen die je achteraan de koker lijmt. Maak van dun papier een neuskegel, maak een spelt zo in die punt vast hij naar binnen, naar de ballon, wijst. Zorg met wat visloodjes dat de voorkant zo zwaar is dat de "bom" altijd met de punt naar beneden komt. Wanneer hij de grond raakt zal de punt indeuken en de spelt de ballon kapot prikken. "KNAL".
Simpel veilig en een redelijke knal. Voor een wat hardere knal de ballon wat harder opblazen. Pas wel op dat de koker niet barst, misschien een stevigere plastic koker gebruiken. Voor een "extra effect" kan je wat poeder of bakmeel in de ballon doen, geeft een "rookwolk".

Ach wat bij een act met een booreiland en afzinkbaar schip, gebruikten we ook strijker knallen lekker.
Electronisch met weerstanddraad ontsteken.
O ja en voor de rook gebruikten we rookpoeder van de brandweer.
Ook wel eens een schip helemaal opgeblazen voor de foto.

Ach wat bij een act met een booreiland en afzinkbaar schip, gebruikten we ook strijker knallen lekker.
Electronisch met weerstanddraad ontsteken.

modelboten12ky3.jpg

knalertjes zullen niet werken maar dat idee van de ballon lijkt me erg veilig. Geen explosieven maar wel een knal! Vanaf een rc toestel lijkt me dit erg goed mogelijk, alleen vanaf een vlieger lijkt me dit wel erg moeilijk worden. Hoe wil je hem gaan bevestigen? En je zult denk ik wel een servo in moeten bouwen om hem te laten vallen.

inderdaad ron, die geven ook een ferme knal, maar hoe gaat u ze dan ontsteken?

groeten, sam

het grootste probleem is dat de bommetjes moeten ontploffen als ze de grond raken

en dat met die balon werkt niet echt
heb het gemaakt en 2 meter van mij laten vallen en ik hoorde het maar een beetje
en met dat talk poeder er in geeft ook niet veel

Hoe wil je hem gaan bevestigen? En je zult denk ik wel een servo in moeten bouwen om hem te laten vallen.

heb een systeem met een elastiek en een servo
zo kunnen de formaten van de bommen ook een beetje varieëren

waar haal je dat rookpoeder

@Ruben Jansen
het gaat hier over een rc toestel

Back