onno's FPV voyager

hallo,

dat stukje had ik idd ook al gevonden , maar daar licht het probleem hem bij de resolutie, dit kunsje ben ik ook van plan maar waar ik vast loop is bij de EZosd
in de manual staat dat de RSSI poort in de buurt van de EZbus zit,
ik heb wel 5 gaatjes die het hoogst waarschijnlijk zijn gevonden, maar die zitten compleet aan de andere kant en staan niet aan geduid met ANA (analoog) zoals het hoort volgens de manual
en heb dus ook geen idee welke 2 van de 5 de ground en welke de RSSI is die ik moet hebben...

Gr Onno

Het zit op de current sensor, niet de OSD.
 
dat klopt. punt 1 in de link die ik hierboven heb staan....
1) Take your EZOSD current sensor unit. The end we want is the end with the black connectors

nu moet het wel lukken toch?
 
hallo,

aaaaiiiiii.... das beschamend :( dat ik daar overheen heb gelezen!!
naja weer wat geleerd, tnx mannen

ik heb een idee om de kabel zooi in de romp te voorkomen:

zoals hier bij een easystar:

GroteFoto-ZIS7UEKS.jpg


maar dan met een 6 kanaals multiplex plug

GroteFoto-7PACKEPI.jpg


dan kom ik met 6 kanalen ideaal uit

GroteFoto-OVKVYOS8.jpg


aerodynamisch niet helemaal ideaal maar dat is minimaal, en scheeld wel een hoop draden rommel, een hoop draadlengte en een hoop gepiel met in en uit elkaar halen voor transport

mijn enige vraag : kan ik wel 11.1V door 2 connectors persen,

als je kijkt op internet gebruiken mensen vaak 2 of 3 connector polen per lipo draad

dit komt wel goed toch met een 20A ESC???

Gr Onno
 
hallo,

kleine update:
GroteFoto-YCKY3PRM.jpg


de eerste paar delen in de verf gezet,

voor de beeldvorming: de vleugels worden oranje met zwarte flaps en er komt nog een patroon op om onder en boven te kunnen onderscheiden

Gr Onno
 
Hoezo te onderscheiden? Je kijkt toch normaal gesproken uitsluitend door je camera/bril ? :-)

Btw, let even op de aardlus... In dit geval is de min ook overbodig bij gebruik van de BEC...derhalve, je hoeft in dit geval ook geen min naar de esc aan te sluiten vanuit de ontvanger... immers hij krijgt de plus en min deze reeds van de Accu. Alleen de gas/ puls vanuit de ontvanger is voldoende.

Wordt leuk hoor ( het gezicht wil ook wat...)
 
Alleen nog even zorgen dat je cloverleaf recht omhoog komt te staan. Zoals je hem nu hebt liggen zal het signaal bij van je af vliegen sterker zijn dan als je naar je toe vliegt. Dit kan gevaarlijk zijn als je wat verder weg vliegt en het signaal begint af te zwakken, omkeren om terug te komen kan het plotselinge verlies van beeld veroorzaken.
 
hallo onderscheid is voor mijn wingman

dus even voor de duidelijkheid ik moet het bovenstaan de schema aan houden maar dan zonder de min draad van de ESC?

de cloaver leaf komt idd rechtop te staan :)

Gr Onno
 
Goed begrepen... anders komt de min bij de ESC terug via de ontvanger....de ESC heeft al een min van de accu... >>> Dus niet nogmaals de plus en min vanuit de ontvanger aansluiten.

De puls vanuit de ontvanger naar de ESC is voldoende.
 
Back
Top