Ontkoppel mechanisme bungee

Ik ben op zoek naar een ontkoppel mechanisme voor de bungee.

Zelf heb ik nu al een mechanisme, maar hiermee ben ik laatst een model verloren. Het mechaniek werkte zo, dat er vanaf de dolly een draad naar het mechanisme liep. Bij ontgrendelen gaat deze draad met de dolly en het vliegtuig mee. Deze draad heeft me ook het model gekost, want deze kwam vast te zitten aan het model. Zo werd deze bij ontkoppelen dus terug naar de grond getrokken.

Ik heb ooit een filmpje gezien, volgens mij was dat van de mirage van Emile. Daar zag ik dat de draad achter blijft zodra het model ontkoppelt wordt. Nu ben ik nieuwsgierig hoe dit mechanisch in elkaar zit, zodat ik dit ook kan toepassen.

Iemand een idee?

Je moet zorgen dat de draad aan het ontkoppelmechanisme blijft zitten.
De pin blijft aan het ontkoppelmechanisme vast zitten,en bij het wielstel komt een korte draad met oog.
bungee.jpg

bungee1.jpg

bungee2.jpg

Groeten Hans

Klopt dat was mijn mirage.

Ik vlieg al jaren met dit systeem en het werkt feilloos. Hans heeft mijn EasyStart destijds mee naar huis genomen en voor alle clubleden gekopieerd. En daar is zo te zien niets aan veranderd. :D

Ik heb daarna echter nog 2 wijzigingen gemaakt :
- het verlengen van de ijzeren pin, zodat het touw met pin niet terug kan schieten over mijn stabilo en/of aanstuurhevels. Ik heb dit bij langer gras wel eens zien gebeuren.
- Ik heb de rechte as met 2 busjes vervangen door een as met een enkel een V-knik in het midden. Mijn ervaring is dat de as er dan beter onder uitvalt en het is gemakkelijker aanhaken.

Groetjes,
Emile

Back