ontlaadspanning van lipo 3cell

helaas is het antwoord onjuist. Een lipo mag onder de 3v komen. 2.6v is het minimum.

3 volt is wel een veiliger waarde om aan te houden, liefst zelfs iets hoger.

Een LRP lipo kun je het best over het huis gooien om vervolgens een goede lipo aan te schaffen. LRP lipo's = absolute rotzooi.

Voor in een zender is het minder kritisch inderdaad, maar zou ik toch lieveren een wat betere lipo willen dan een LRP. Een LRP zakt heel snel in voltage in het begin en heeft een relatief laag nominaal voltage.. ze zijn ook redelijk vaag met laden, vaak.

Tsja, als je de LRP al hebt, is het niet nodig een nieuwe te kopen, ondanks mijn eerdere advies :P.

Wil je toch een goede lipo, neem dan bv. een Hyperion van de laatste generatie, of, als het niet te duur mag zijn, een Zippy.

met laden geeft hij low volt aan terwijl hij per cell 3.1 v is
me zender gaf 9.3 v aan net wat je al zij vaag met laden

het kan zijn dat he balanceer stekkertje andersom in de balancer moet, heb ik vandaag ook gehad;)

Het is vaak een heel geknoei van stekkers voor balanceren.

grtzzz

hier staan een aantal dingen die niet echt kloppen of goed geformuleert zijn.

een lipo onbelast niet onder de 3 volt per cel, belast mag dat 2,6 volt per cel zijn.

Een lipo die onder zware belasting rond de 2,6 volt per cel is komt als die afgekoppeld is vrij snel weer boven de 3 volt per cel. Als zender accu is die belasting niet zwaar genoeg, dus daar geld die 3 volt als ondergrens.

Laatst bewerkt door een moderator:
onbelast mag het ook 2.6v zijn hoor Theo, alleen je zit dan gewoon heeeeel erg dicht bij de grens. Het is gewoon beter om 3v of hoger aan te houden.

Het probleem is natuurlijk: hoe kom je onbelast op 2.6v zonder hem belast onder de 2.6v te krijgen.

Tsja, als je de LRP al hebt, is het niet nodig een nieuwe te kopen, ondanks mijn eerdere advies :P.

Wil je toch een goede lipo, neem dan bv. een Hyperion van de laatste generatie, of, als het niet te duur mag zijn, een Zippy.

Is het niet wat overbodig om een Hyperion van de laatste generatie in een zender te drukken?
Of je moet al met 5C je zender willen laden ;)

Voor een zender houd ik tegen de 9,9 volt aan....
Laat dat nu net de spanning zijn waarbij die lipo tester van HK ingrijpen :)

Back