ONTMOETINGSDAG Bouwers Statische Historische zeilschepen 2013

Discussie in 'Historische Zeilschepen' gestart door Germt, 28 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Germt

    Germt Guest

    Beste Forumvrienden
    Het is zover!
    De datum en locatie voor de 2e ontmoetingsdag voor bouwers van statische historische zeilschepen is bekend.
    Vandaag ben ik met Andy en Dick naar Barneveld afgereisd om de locatie te bekijken en daar de details te bespreken.
    We kunnen gebruik maken van een mooie grote ruimte met veel licht onder de winkel van de Kombuis in Barneveld. We kunnen er +/- 15 modellen op ruime tafels plaatsen zonder dat het te vol lijkt te worden. Halverwege de ruimte is een lage balie met daarachter tafels en stoelen waar we, met zicht op de modellen, kunnen zitten en o.a. rustig met elkaar kennis kunnen maken (voor de nieuwe onder ons), van gedachten kunnen wisselen en tips en adviezen kunnen uitwisselen.
    Er zal ook rekening worden gehouden met de inwendige mens (koffie, broodjes e.d.). Dit zal worden verzorgt door de vrouw van Ton (van de Kombuis), hiervoor vragen we, om de kosten te dekken, een kleine vergoeding van € 5,=.
    Ton van de Kombuis wil graag melding van deze dag maken in zijn nieuwsbrief, zodat er mogelijk ook anderen een kijkje komen nemen om onze in aanbouw zijnde modellen te bekijken.
    Na goed overleg hebben wij besloten hier geen bezwaar tegen te hebben, met dien verstande dat het voor ons overzichtelijk blijft, en wij bij teveel toeloop de ruimte kunnen afsluiten.
    Tot zover de voorlopige aankondiging.
    Om de dag verder te kunnen plannen vragen we iedereen die van plan is om met een model naar de ontmoetingsdag te komen om in dit draadje tevens kenbaar te maken en de globale maten van het model op te geven.
    De deelnemers zijn welkom van 10.30 uur


    Datum: 26 oktober 2013
    Locatie: Modelbouw de Kombuis
    Raadhuisplein 11
    3771 ER Barneveld

    Locatie is op 5 min afstand van het station en er is
    ruim voldoende (betaalde) parkeerruimte in de directe omgeving
    Deelname geschiedt geheel op eigen risico.
    Wij hopen van jullie te horen.
    Groet,
    Andy, Dick en Germt.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 mei 2013
  2. Germt

    Germt Guest

    Om het spits af te bijten de eerste 3 deelnemers;

    Andy (ABrouwer) met de Prins Willem (76 cm)
    Dick (Dick2) met de San Juan de Nepomuceno (96 cm)
    Germt (Germt) met de Wappen von Hamburg (112 cm)

    Germt
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 mei 2013
  3. eagter

    eagter

    Lid geworden:
    23 mrt 2012
    Berichten:
    2.117
    Locatie:
    Vlissingen
    Ik heb het ook in m'n agenda genoteerd.
    Erik (eagter) met de Leida (35cm), Santa Maria (60cm, oud model voor renovatie) en Dolphyn in aanbouw (78cm) Ik kan eventueel rouleren met de modellen. Eerste twee passen makkelijk in de kofferbak.
     
  4. FredRaket

    FredRaket

    Lid geworden:
    27 jul 2009
    Berichten:
    180
    Locatie:
    Eindhoven
    Ja, leuk. De Gotheborg (60 cm) en de Sovereign of the Seas (100 cm), die zijn namelijk nog lang niet af :)
     
  5. Henkl

    Henkl

    Lid geworden:
    24 jan 2012
    Berichten:
    290
    Dag Germt,

    Hij staat in mijn agenda genoteerd en natuurlijk kom ik.
    Indien gewenst neem ik de Victory mee, echter deze zal dan vast nog niet klaar zijn.

    Gr

    Henk
     
  6. pietsan

    pietsan Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 dec 2011
    Berichten:
    8.213
    Locatie:
    Zeeuws-Vlaanderen
    Ik zou graag willen komen, lijkt me erg leuk om mensen te ontmoeten met de zelfde mooie hobby. Als het lukt neem ik de Victory mee (125 cm).
    Ik heb echter een serieus probleem met mijn rug en het is 200 km rijden. Dus ik kan pas beslissen een week van te voren. En ik zou het liefst iemand meenemen die voor me kan rijden. Want 400 km op één dag dat gaat denk ik niet lukken. Pietsan
     
  7. eagter

    eagter

    Lid geworden:
    23 mrt 2012
    Berichten:
    2.117
    Locatie:
    Vlissingen
    Misschien kunnen we tegen die tijd wat regelen. I woon zelf in Vlissingen. Kleine moeite om bij de tunnel af te spreken of zo.
     
  8. pietsan

    pietsan Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 dec 2011
    Berichten:
    8.213
    Locatie:
    Zeeuws-Vlaanderen
    Dat zou inderdaad mooi zijn, ik hou je op de hoogte via een PB. Alvast bedankt voor het aanbod. Gr. Piet
     
  9. Rob2

    Rob2

    Lid geworden:
    23 okt 2012
    Berichten:
    1.198
    Lijkt me ook erg leuk om te komen. Ik neem dan de halve maan mee (68 cm)
     
  10. JanZMC

    JanZMC

    Lid geworden:
    6 jan 2007
    Berichten:
    2.128
    Locatie:
    Roosendaal
    heb de datum in mijn agenda gezet en zal zeker proberen aanwezig te zijn. ik heb mogelijk in deze periode wel een buitenlandse trip voor mijn werk maar ik ga proberen de data aan te passen hiervoor.
    @Germt als ik ga kun je wel weer meerijden.
     
  11. Germt

    Germt Guest

    Dat zou geweldig zijn Jan, dank je wel:D
    Ik neem aan dat je de WASA meeneemt?

    Germt
     
  12. Rene Witteman

    Rene Witteman

    Lid geworden:
    12 aug 2005
    Berichten:
    490
    Locatie:
    Utrechtse Heuvelrug
    ontmoetingsdag

    Geachte heren,

    Lijkt me erg leerzaam als metaal/stoombouwer deze dag te delen met mede botenbouwers.
    Ik zelf heb enige tijd geleden een zij-sprong gemaakt door aan te vangen met de Victory van Billing Boats.
    Graag zou ik deze dan ook willen meenemen, hoewel nog niet gereed.

    mvg Rene
     
  13. Germt

    Germt Guest

    Geen probleem hoor Rene, de meeste van de modellen zijn nog in aanbouw, dat maakt het juist leuk, en leerzaam:D

    Germt
     
  14. amazone

    amazone

    Lid geworden:
    3 aug 2009
    Berichten:
    2.446
    Locatie:
    vosselaar
    als ik vrij ben ( denk het wel ) ben ik er ook weer bij.
    breng mee dio werkboot. 20x30 cm

    als je de tafels niet vol krijgt germt dan hoor ik het wel en breng ik wat meer mee ;)
     
  15. Germt

    Germt Guest

    Wat mij betreft zou de mooie grote doorsnede ook erg mooi op deze dag staan hoor, was vorige keer een échte blikvanger.
    Ik hou een lijst bij van wie er komt en wat hij meeneemt (voor de indeling van de ruimte) en zet achter jouw naam de doorsnede er voor de zekerheid maar even bij.
    Uiteraard beslis jij zelf natuurlijk hé;)

    Germt
     
  16. amazone

    amazone

    Lid geworden:
    3 aug 2009
    Berichten:
    2.446
    Locatie:
    vosselaar
    die wil ik wel mee brengen hoor ;) zet hem er maar bij 50x50
     
  17. JanZMC

    JanZMC

    Lid geworden:
    6 jan 2007
    Berichten:
    2.128
    Locatie:
    Roosendaal
    natuurlijk komt de Wasa mee dan. (zolang de masten er nog niet opstaan kan dat zonder problemen) en jou WvH past er perfect naast in mijn auto.
     
  18. FredRaket

    FredRaket

    Lid geworden:
    27 jul 2009
    Berichten:
    180
    Locatie:
    Eindhoven
    Hoi Rob,
    Is de halve maan tegen die tijd geen hele maan? Ook leuk om ook je nieuwste bouwproject mee te nemen?
    Fred
     
  19. Rob2

    Rob2

    Lid geworden:
    23 okt 2012
    Berichten:
    1.198
    :D
    Die staat tegen die tijd inderdaad in een vitrine. Laatste zeil zit er op en ben nu bezig met alles te fixeren en met klosjes touw af te werken. Gaat nu alleen traag doordat de hele familie hier griep heeft.

    Denk dat mijn nieuwe project (WvH) dan nog niet ver genoeg is om iets te tonen. En het zou er een beetje jammer uitzien naast Germt zijn schitterende model ;)
     
  20. Germt

    Germt Guest

    Eerlijk gezegd mis ik Ton 1937 nog met zijn WvH, zou een mooi beeld geven 1 WvH waarvan de romp tegen die tijd klaar is, en 1 WvH in een wat vroeger stadium:cool:

    Germt
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina