Ontvanger aansluiten op lader

• Topicstarter Topicstarter ErikDijkstra
  • Startdatum Startdatum
E

ErikDijkstra

Guest
Hallo, Is het mogelijk om de ontvanger aan te sluiten op de lader zodat ik kan testen zonder accu? Of gaat de ontvanger dan stuk?

Groet,
Erik

Uiteraard gaan de ontvanger en servo's dan stuk!

Een lader is om accu's mee op te laden, niet om er apparaten op aan te sluiten.

Maar als ik een 4,8 volt accu heb van 1100ma. En ik heb een lader van 4,8 volt en 150mA. Dan kan er toch niks stuk gaan of zie ik dat nou verkeerd dan? Sorry als ik het niet snap hoor.

As je lader een 4.8 volt accu oplaad,is het voltage hoger dan 4.8 volt.
Anders laad hij niet op :cry:
Heb je het soms al geprobeerd :oops:

nee, gelukkig niet geprobeerd nog. Ik heb alleen nog een accu in bestelling staan en ik heb net me vliegtuigje zo goed als af dus ik denk dan ga ik een beetje spelen met de instellingen (heb ook een nieuwe zender). Maar goed, dan wacht ik maar ff tot na het weekend. Bedankt voor de reacties.

Oh ja nog een ding, misschien laadt hij wel meer dan 4,8volt maar een ontvanger kan ook 6v hebben toch? Maar ik ga het in ieder geval niet meer proberen.

Groet,
Erik

Klopt ja hij kan 6 volt hebben.
Ten minste de mijne wel.
Maar daar zit ook weer verschil in geloof ik:?:

Maar ik weet niet wat er uit de lader komt.
Beter is even geduld :(
Ik heb op deze manieren al erg veel kapot geholpen 8O
Niet doen dus :P

Het feit dat de lader voor 4.8Volt is, wil niet zeggen dat op de uitgang van de lader die spanning staat. Een NiCd/NiMH lader dwingt een bepaalde stroom op, niet een bepaalde spanning. Niet doen, alles gaat erg definitief aan gort. Waarom zou je ook, je hebt een lader, dus neem ik aan dat je ook een 4.8Volt accu hebt

ErikDijkstra zei:
Ik heb alleen nog een accu in bestelling staan en ik heb net me vliegtuigje zo goed als af dus ik denk dan ga ik een beetje spelen met de instellingen (heb ook een nieuwe zender). Maar goed, dan wacht ik maar ff tot na het weekend. Bedankt voor de reacties.

Groet,
Erik
even lezen Ron :wink:

Een normale "langzaamlader" heeft al snel een open klemspanning van 12V of meer. Kan je ontvanger vast niet waarederen.

Groeten,
Gerben

Hallo,

Behalve dat de spanning niet klopt moet een spanning ook gestabiliseerd zijn wil deze de kenmerken van een batterij benaderen. Een batterij levert een gelijkspanning die in de tijd geen rimpels bevat. Een lader bevat deze rimpels wel. Door de rimpels kan de ontvanger zich anders gaan gedragen. Het beste is een kleine gestabiliseerde voeding te gebruiken. Ik alleen dat de extra kosten voor een voeding niet opwegen tegen je accu's opladen.

Succes.

hallo

4 gewone batterijen in serie met een stekkertje er aan kunnen tijdelijk helpen
er zijn zo van die boxjes waar je die ellende kunt in klikken

vroeger bestond de mogelijkheid om je ontvanger direct aan je zender te coppelen met een serieele verbinding
mars ,terratop, promars en die toestanden
dan had je geen ontvanger accu nodig en kon je alles uittesten zonder hoogfrequent modulle
nu schijnt dat opeens niet meer te kunnen
of zitten de verbindingen er nog wel maar zijn ze niet meer naar buiten gebracht

is dit niets voor de electro boy's hier op het forum

groetjes raf

@Raf,
Er zijn nog steeds veel zenders met een dsc-aansluiting (direct servo control) en als de zender voorzien wordt met een leraar-leerling systeem heb je die mogelijkheid ook. Alleen moet bij zo'n systeem de ontvanger nog steeds gevoed worden met een ontvangeraccu.

hallo jan

het gaat niet alleen om de zender maar ook om de ontvangers
vroeger bij robbe de FMSS 40 R8
was het tiende stekkertjen de dsc stekker
en die kon ik in mijn terratop of promarg direct in pluggen via de laad stekker

wat heel makkelijk is op tentoon stellingen daar je dan je model kunt demonstreren op de tafel zonder dat je een frequentie belegd in de frequentie band

of zoals ik er probeer een duikboot mee te besturen met een navelstreng daar ik toch een kabel nodig heb voor het video signaal en dus twee extra draden niet erg vind

ik voed dan de hele sub uit een externe batterijlader via de navelstreng

en het is dus die aansluiting die nu bij de meste ontvangers ontbreekt uitwendig maar inwendig zal die ic (het pootje)de aansluiting nog wel hebben.

maar welk pootje is het dat is de vraag

groetjes raf

Bij Robbe heeft o.a. de R118F nog standaard een dsc-aansluiting en ook alle andere merken hebben nog wel ontvangers met deze faciliteit (bij Graupner zelfs nog de meeste typen).

Een nieuwe goeie voor Jans faq:

Ontvanger aangesloten op lader..
Nu laad de ontvanger niet meer.

Gelieve de gerookte onderdelen te vervangen

Back