ontvanger accu 6v, wiel opnieuw uitvinden???

Misschien roep ik iets heel doms nu maar vroeg het me zelf af,

Ik ben voornemens zelf een ontvangeraccu te maken voor mijn bigscale.
Ik heb bij de modelbouwwinkel rond gekeken en daar verkopen ze divere batterijen om accu's van te maken.

Nu dacht ikzo, als ik nu oplaadbare penlite's neem, deze kon ik kopen 12 stuks van 1,2 v a 2100 mah. voor 12 euro, dit was een aanbieding. hier kan ik dus in principe 2 accu's van maken voor in mijn bigscale die de ruimte inneemt van 1 normale grote ontvanger accu.

Kun je uberhaupt van oplaadbare penlite's een ontavnger accu maken, zoja, waarom doen meer mensen dit dan niet, zo nee waarom niet

Ik doelde ook niet dat ik het opnieuw uit gevonden zou hebben maar bedoelde meer dat ik dus waarschijnlijk achterloop en meer mensen dit al zouden doen, ik heb dit dus nog nooit eerder gezien

Heeft ook te maken met de capaciteit.
2100 mAh van jou tegen de 4000 mAh en hoger ontvangeraccu's die bijvoorbeeld Vapextech verkoopt.

Het extra gewicht van de grotere cellen maakt op eem Bigscale niet zoveel uit... naast de hogere capaciteit, kunnen deze cellen vaak ook met een hogere stroom geladen worden, accupack is dan sneller vol (in verhouding tot de capaciteit dan).

Weegt de moeite van het zelf maken wel op tegen de kosten van een accupack van bijvoorbeeld Vapextech?

Ik ben van mening dat het wiel gerust opnieuw uitgevonden mag worden, het hoeft per definitie namelijk niet perse rond te zijn ;)

Back