Hoi allen,
Wens zeker geen discussie op te starten maar wil enkel vermelden, dat de vraag naar meer stroom zal aanwezig zijn bij belasting van de servo, dus tijdens het vliegen waarbij de belasting (kg die de servo's moeten leveren) het zelfde is op verschillende spanningen.
Als tijdens het vliegen de servo bijvoorbeeld een vermogen dient te leveren om 5 kg te trotseren, of deze nu op 4.8 volt of 5.8 volt aangestuurd wordt maakt voor de servo niet uit, feit is dat de stroom nodig om dit vermogen te leveren, bij een hogere spanning, daalt. (P = U x I , waarbij P een constante is om de 5kg te trotseren)
Inderdaad met een verlies dient rekening gehouden te worden aan de regelaar.
-mijn Dyna-X verbruikte met een SANYO NiCad 2400 mAh (4cellen) ongeveer een 320 à 350 mA per vlucht
-met een LiIon pack 4000 mAh DURALITE en regelaar 5.1 volt van DURALITE verbruikte hij plots maar 210 à 230 mAh 8O
natuurlijk zelfde configuratie en zelfde stijl van vlucht, dus zal ik met een bvb 2500 LiPo meer vluchten kunnen doen dan met eenzelfde 2500 NiCad!
Nu, inderdaad, niets mis met conventionele batterijen.
Ik prefereer zelf de 2400 NiCad SANYO's, lieten me NOOIT in de steek, wat ik niet kan zeggen van sommige NiMh batterijen.(waren ook van SANYO)
Inderdaad zijn er gevallen van falende regelaars, doch echter bijna steeds de solderingen van de draden die loskomen
Volgens het HH forum zou de 2 in 1 bec van ALIGN niet al te best zijn, zou voor storingen zorgen en last hebben van loskomende draden :!:
Meestal zelf goed te verhelpen en tegen te gaan.
Elk systeem heeft zijn nadelen, gereguleerde spanning misschien iets meer door al het extra gedoe.
groeten aan de piloten en maak gebruik van de komende, nog goede weekends.
Mario