ontvanger accu

ik ben opzoek naar een nieuwe ontvanger accu voor me raptor 90.
kan niet veel erover vinden. ik vlieg op het moment met 5 sub-c cellen a 2500 mah.
maar gaat niet langer als 3 vluchten mee :|

waar vliegen jullie mee?. en/of raden jullie aan.

m.v.g. bart

Ik gebruik tegenwoordig lipo's als ontvangeraccu, in combinatie met een regulator. Ik ben hier zeer tevreden over. Duralite en Fromeco heb ik nu als regulator, en Fromeco en Thunderpower als ontvangerlipo.

Ik ben meer recht door zee.
Ik heb er al TE veel electronica aan hangen.

Ik gebruik 4xSub-c 4000mAh cellen.
Met 4x 3D vluchten gebruik ik ongeveer 2000mAh

zoeen lipo als ontvangeraccu spreekt me wel aan.

waar moet ik rekening mee houden bij aanschaf van een regulator.
hoeveel A moet hij aankunnen etc. en waar kan ik ze aanschaffen.

en wat voor lipo gebruik je. 2/3 cellen ?? mAH.

m.v.g. bart

Er word vrijwel uitsluitend 2 cellen gebruikt. Ik weet niet meer helemaal hoeveel A ze aan kunnen maar het is zeker genoeg, en dit zijn nog relatief oude regulators die ik heb. De moderne zijn allemaal dus wel voldoende.

Ik heb 1 accu van 2200 mah, en 1 van 2600 mah. Deze kan je dus niet helemaal leegvliegen, maar je kan er nog steeds best lang mee vliegen.

bedankt tot zover voor de info. dit helpt me wel op de goede weg.

heb echter nog een vraag. ik ben nogal sceptisch tegenover een governer.
wat zijn de voordelen/nadelen van een governer tegenover een goed ingestelde throttle curve.

Ik weet niet hoe gevorderd je bent met vliegen, maar met de wat moeilijkere figuren kakt je motor soms alsnog in, zelfs al is je throttle curve erg goed. Een governor verhelpt dit.

ben beginnend kunstvlucht/3d vlieger. ik kan een aantal redelijk eenvoudige figuren vliegen.
waaronder tic toc , death spiral etc.
plus het een en ander trek en duw werk aan de knuppel en kijken hoe het in de lucht eruitziet :P :|

ben beginnend kunstvlucht/3d vlieger. ik kan een aantal redelijk eenvoudige figuren vliegen.
waaronder tic toc , death spiral etc.
plus het een en ander trek en duw werk aan de knuppel en kijken hoe het in de lucht eruitziet :P :|

Haal dan maar een Governor, ik raad je de net nieuwe Multigov Pro aan! Welcome to Aerospire LLC

multigov_pro_box_200.jpg

van de tj is er ook een smart carb funktie.
het kost alleen een extra servo. het mooie van een tjpro v2 is dat die dus ook echt kan werken met digitale servo's

Back