Je kunt je antenne wel "oprollen" maar niet te compact.
Je neemt twee strookjes lexaan (de auto-jongens hebben het makkelijk want bij elke nieuwe body zit er teveel op de rand), niet te klein. Minimaal 5 cm breed. De hoogte is afhankelijk van de lengte van je antennedraad: lengte / (5,6569 x breedte in cm x 0,8). Je kunt van de lengte nog het stukje van de echte antenne naar de ontvanger afhalen, meestal 5-10 cm. Knip in het midden tot de helft in. Laat op één strook twee flapjes om later makkelijker te kunnen bevestigen. Knip in de zijkanten van de stroken kleine V-tjes uit, onderlinge afstand zo'n 5 à 6 mm.
Plak het einde van de antennedraad vlakbij het bovenste eerste V-tje (maakt niet uit welke). Een gaatje maken en daar het einde van het draadje door steken is wat beter. Wikkel nu de antennedraad niet te strak langs de bovenste V-tjes tot je bij de eerste bent, ga verder onder de eerste en doe het volgende rondje. Ga zo door tot je antennedraad helemaal opgewikkeld is of je de juiste lengte over hebt. Plak het laatste stukje antennedraad ook weer vast en leidt de antennedraad naar het midden. Van hier af gaat de draad naar de ontvanger.
Je hebt nu een compacte antenne met goede ontvangsteigenschappen voor zowel op de grond als in de lucht. Bij auto's en boten kun je de antenne mooi wegwerken onder de body, bij heli's tussen de skids (oppassen met metalen of alu skids, die kunnen de ontvangst wel nadelig beïnvloeden). Voor vliegtuigen is dit niet echt handig.
Je totale antennelengte moet gelijk blijven, dus het stuk van de spriet kun je er vanaf halen. Of je kunt ervoor zorgen dat de totale lengte (draad plus spriet) 2x de lengte van de originele draad is. Let er op dat de metalen spriet niet is voorzien van een spoel, die kan de lengte wel beïnvloeden. In de handleiding (als die erbij zou zitten) staat dan wel wat de lengte moet worden.