Ontvanger spanning

• Topicstarter Topicstarter P@trick
  • Startdatum Startdatum
P

P@trick

Guest
Hoi,

Ik zit nu al een tijdje te kijken naar lipo pakketten en dan met name de 3s maar deze zijn 11.1v Maar de meest eontvangers zijn maar 4,8 tot 6volt hoe werkt dit.

als je bedoelt voor op je mini heli, de regelaar maakt er ergens 4.8 volt naar voor naar je ontvanger.

Hehe gerard jah voor op de miniheli ;)
Maar wat nou als je een losse ontvanger hebt

Je bedoeld ongetwijfeld te vragen hoe je de spanning van het 3s lipo pakket terugbrengt naar de spanning die de ontrvanger en de servos nodig hebben om te functioneren? Zo ja, dan is hier een antwoord: een 7805 regelaar, een component met drie aansluitingen, is in staat om de spanning naar beneden te brengen tot een geregelde 5 volt. Afhankelijk van de stroom die er maximaal wordt gebruikt (hoeveel en welk type servos is hierbij de bepalende factor) moet deze regelaar voorzien worden van een koelplaat. Immers de verschilspanning tussen ingang (11,1 volt) en de uitgang (5 volt) maal de stroom = de energie die als warmte weggezet moet worden (gedissipeerd) als dit meer is dan 2 a 3 watt dan zou ik altijd een koelplaat gebruiken omdat de meeste regelaars er mee stoppen als ze te warm worden. Een graad of vijftig is wat ik als bovengrens aan hou. Aan de ingang en aande uitgang moeten nog wel ontkoppelings condensatoren (10 microfarag elco en 0,1 microfarad keramische condensator) worden aangesloten anders gaat de rgelaar soms oscilleren. M.a.w. vijf onderdelen en een koelplaatje en je hebt een prachtige BEC.
Kijk eens op mijn site voor een regelaar die tot 5 amp belast kan worden (als de koeling maar goed is) www.delemarre.ciscon.nl

Hans Delemarre

Back