ontvanger

• Topicstarter Topicstarter windsurfer
  • Startdatum Startdatum
W

windsurfer

Guest
wie weet wat voor een bereik je hebt met een ontvanger.
ik heb het idee met de boot dat ik maar 50 meter heb?
hoe kan ik dat vergroten aanpassen?
tips zijn welcome

Wat voor ontvanger en zender heb je? En hoe zit alles ingebouwd???

Kijk even in het Modelbouw-FAQ (rechtsbovenaan), staat uitgebreid over geschreven en met de zoekfunktie kom je ook alle info tegen die je zoekt...

Bereik

Het bereik is afhankelijk van je zender EN je ontvanger. De belangrijkste faktor bij je ontvanger is de lengte van je antenne. Standaard zit er een draadje van ongeveer 90 a 100 cm aan. Je moet zorgen dat de totale lengte van je antenne ongeveer die lengte is (paar centimeter verschil mag niet veel uitmaken, maar het moeten geen tientallen centimeters verschil tov de oorspronkelijke lengte zijn.

Daarnaast wordt je bereik ook bepaald door het vermogen van je zender en of je de zenderantenne volledig uitgeschoven hebt. Soms kan het voorkomen dat het draadje van de print in je zender naar de antenne los is geraakt. Dan kom je inderdaad niet ver meer EN je loopt het risico dat je de eindtrap van je zender opblaast omdat die zijn vermogen niet kwijt kan. Het loont wel de moeite om dat even te controleren.

Er doet een flauw grapje de ronde over dat je beide antennes rechtop moet hebben staan omdat een liggende antenne geen staande golf kan ontvangen, maar van dat soort opmerkingen moet je je niets aantrekken.

Succes

Jur

jou ontvanger/zender heeft een electronisch probleem. 50 meter is een minimum...............met ingeschoven zenderantenne. Het verlengen van de ontvanger antenne is geen optie !!!!

Zender en ontvanger eventueel voor een check up opsturen aan Corrien (zender/ontvanger guru op dit forum ). Is de ontvanger antenne aan de buitenzijde van de romp aangebracht ?? Meer info naar inbouw is een must om tot een goeie analyse te komen.

Greetzzz

Stevo

Zoals Rob al aangaf: zowel deze als deze modelbouw-faq zijn hiervoor speciaal geschreven.

Eventuele testresultaten/problemen kunnen dan verder hier in dit draadje worden besproken.

maar corrien waar woon je in maasland?
want ik heb echt het idee dat het niet goed is.
en voor dat het te laat is doe ik liever even laten checken.

Als je de servicedienst zoekt:
010-5913594 tussen 09.00 en 17.30uur en 's zaterdags 09.00-1200 uur.

en waar zit de service dienst want ik zit zelf in schiedam
dus kan zo langs komen

nou mensen voor de mensen die het willen weten
type acoms zender en ontvanger.
2ch ontvanger stick zender.
40 mhz
band 92

Back