ontvangst probleem of servo probleem?

Beste mensen van het modelbouwforum,

Ik zit met een probleempje. Ik rij nu al een tijdje met mijn traxxas bandit. maar de stuur servo doet raar eigenlijk al vanaf het begin een beetje. Hij trilt en alles als ik niet stuur doet de server normaal maar dan schokt hij ook af en toe. ik heb een filmpje gemaakt voor wat meer duidelijkheid.

WQjS8mCKsAw[/media] probleem - YouTube

Laatst bewerkt door een moderator:
even de servo op een ander kanaal proberen en als je een andere servo hebt die op de het stuur kanaal plaatsen. je hoeft em niet in te bouwen om te zien of deze het ook doet. ben je op een ander kanaal van de storing af is de servo ok.

ik zit nu op het kanaal 27 mhz ik heb nog wel een 40 mhz kanaal die ik kan proberen.. dat kan togh geen kwaad? een kristal is een kristal lijkt mij. of kan ik de ontvanger beschadigen als ik een 40 mhz kristal erin druk en de zender?

Laatst bewerkt:
Een 40 MHz kristal in een 27 MHz zender werkt niet. Zenders en ontvangers zijn ontworpen om te werken in een bepaalde band. Dus 27- 35 of 40 Mhz. Er moet een kristal worden geplaatst in band waarvoor de zender is ontworpen. Bij jou een 27 MHz kristal.

Zoals al gezegd kan je het beste testen met een andere servo of de servo verplaatsen naar een ander kanaal (aansluiting op de ontvanger).

Laatst bewerkt:
je bedoelt dat ik hem in een andere channel zet? ik heb drie channels in de ontvanger in channel 1 zit sturen channel 2 gas en channel 3 is leeg

ik heb net de channel van de stuur servo naar nr 4 gezet doet hij niks alleen bij channel 1 en ik heb van channel 1 2 sloten allebei geprobeerd mr blijft zelfde probleem

Ja, die twee (gas en sturen) even op de ontvanger omwisselen. Hou er wel rekening mee dat de functies op de zender dan ook verwisselen.

Als je de stuurservo dan bediend met het gas en de servo blijft het hakerig werken, dan zit het probleem vrijwel zeker in de servo. Werkt de servo goed om het gas-kanaal en niet op het stuurkanaal dan zit het probleem waarschijnlijk in de zender.

Ja, die twee (gas en sturen) even op de ontvanger omwisselen. Hou er wel rekening mee dat de functies op de zender dan ook verwisselen.

Als je de stuurservo dan bediend met het gas en de servo blijft het hakerig werken, dan zit het probleem vrijwel zeker in de servo. Werkt de servo goed om het gas-kanaal en niet op het stuurkanaal dan zit het probleem waarschijnlijk in de zender.

Staat hierboven.

ik heb nu de ontvnger weer voor me. alleen ben ik vergeten aan welke kant zwarte draad moet en welke kant wit -.-. egt stom van me. ff googlen ondertussen

Gebruikelijk zit zwart, de min, aan de buitenrand van de ontvanger. Als je de stekker verkeert aansluit werkt het niet, maar er gaat ook niets kapot.

nouuuuuuuuuuu! HET RESULTAAT! het sturen gaat perfect! alleen de het gas gaat nu uit zich zelf full throttle dan weer stil en dan weer full throttle egt raar en nu gaat het sturen goed. betekend dit dat er een storign zit ergens -.-?

EDIT: ik lees dat het probleem dan in de zender moet zitten. maar kan het ook in de ontvanger zitten? Hoe is dit op te lossen :S?

Nee, de grootste kans is dat het in de zender zit, hoewel je dat op afstand niet met 100 % zekerheid kan zeggen. Heb geen idee wie de service van je zender verzorgd, maar dat de zender een reparatie nodig heeft is voor 95% zeker.

Misschien kan je gebruiker "corrien" een PM sturen. Hij verzorgd serevice van b.v. Graupner, Robbe en Multiplex. Misschien kan hij het probleem verhelpen.

Nee, de grootste kans is dat het in de zender zit, hoewel je dat op afstand niet met 100 % zekerheid kan zeggen. Heb geen idee wie de service van je zender verzorgd, maar dat de zender een reparatie nodig heeft is voor 95% zeker.

Misschien kan je gebruiker "corrien" een PM sturen. Hij verzorgd serevice van b.v. Graupner, Robbe en Multiplex. Misschien kan hij het probleem verhelpen.

In bovenstaand bericht staat dat je het kan vragen...

Back