Ontwerp een raket in de browser

Discussie in 'RaketModelbouw' gestart door SWT, 25 jun 2005.

  1. SWT

    SWT

    Lid geworden:
    25 nov 2004
    Berichten:
    165
    Stel je voor: thuis heb je alles om een raket te ontwerpen. Een computer met programma's waar je alles mee kunt uitrekenen. Maar als je niet thuis ben, wat dan? Wanhoop niet.
    Want ook al vindt je baas het niet goed dat je SpaceCad of RockSim op 'zijn' computer zet, je kunt toch nog wat doen. Vanaf nu surf je gewoon naar de SWT Rocketry site: http://www.raket.info
    En terwijl de baas aan de zakenlunch zit probeer jij gewoon even wat uit met je raketjes.
    Groetjes,
    Henk SWT

    [​IMG]
     
  2. janhein

    janhein PH-SAM

    Lid geworden:
    10 aug 2003
    Berichten:
    1.978
    Locatie:
    Rottevalle
    Henk

    goed iniatief

    :)

    ga je ook de tekeningen van Tylli vrijgeven ;-)
     
  3. SWT

    SWT

    Lid geworden:
    25 nov 2004
    Berichten:
    165
    Hoi Jan-Hein,
    Ik begrijp je vraag niet.
    Kun je dat even uitleggen?

    Groetjes,
    Henk SWT
     
  4. janhein

    janhein PH-SAM

    Lid geworden:
    10 aug 2003
    Berichten:
    1.978
    Locatie:
    Rottevalle
    wat ik bedoel is of je ook een ontwerp van dat lelijke ding ,wat ik wel eens bij de drra zie vliegen op je zite gaat zetten. ;-)

    we kunnen de naam ook veranderen in silly :-D
     
  5. SWT

    SWT

    Lid geworden:
    25 nov 2004
    Berichten:
    165
    Hoi Jan-Hein,
    Nou nee, die bouwtekeningen kan je gewoon van de DRRA-site halen.
    Er zijn toch mensen die de Tilly als een leuke raket zien om mee te beginnen.
    De meeste willen beginnen met een grote, makkelijk te bouwen raket.
    Ik denk dat de Tilly op die manier wel een functie heeft.
    Ik ben zelf ook begonnen met het bouwen van een Tilly. Je doet daar best wel aardig wat ervaring mee op.
    Als je hem niet mooi vindt, ok, dat kan. Maar het is een niet te moeilijke beginnersraket die niet te veel hoeft te kosten. Dus als er iets fout gaat is het niet zo'n ramp.
    Ik heb hem toen uit 1 vel karton gemaakt. Koste alles bij elkaar mischien 3 euro en wat balsa hout.
    Maar ik begrijp eigenlijk nog steeds niet wat dat met het ontwerpprogramma te maken heeft...

    Groetjes,
    HenkSWT
     
  6. Truster

    Truster Guest

    Meschien kunnen we met dit progje wel een contest houden? Eetje voor 1stap, 2stap en 3stap
    Dan kunnen we doen wie het hoogste komt en wie de langste flight time heeft.
    Als jullie dit ook leuk vinden maak ik er wel een mooi topicje van.
     
  7. BasK

    BasK

    Lid geworden:
    16 mei 2005
    Berichten:
    767
    Locatie:
    Lelystad
    Bij de DRRA worden ieder lanceerseizoen verschillende wedstrijden gehouden. Voor het lanceerseizoen van 2005 zijn dit:

    - Vinloze Raket (een stabiele raket zonder vinnen)
    - Waterraket
    - Eierraket (de raket moet een ei omhoogbrengen en weer heel terug naar de aarde)

    Bij al deze wedstrijden geldt de zweeftijd (parachute maten zijn vrij), aangezien de hoogte moeilijk (nauwkeurig) te meten is.

    Voor wedstrijden dus gewoon naar de lanceerdagen komen (je hoeft geen lid te zijn, je betaald dan alleen 1-malige kosten).

    Groet,
    BasK
     

Deel Deze Pagina