ontwerp rook generator?

• Topicstarter Topicstarter ronaldoj
  • Startdatum Startdatum
R

ronaldoj

Guest
waar ROOK is?

Is er iemand die weet hoe je dit bouwt (of koopt, liever bouwen)
ik heb al wat lopen kloten maar daar kwam geen rook bij vrij.
Je hebt van die dingen voor in treinen maar die leveren ter weinig rook.
Stel je een marineschip voor, varend op dikke vette stook olie met een mooie rook pluim. Die heb ik dus niet(rook pluim) :(

ik hoor het wel V.F.F. (veel forum fun)

greetz RO :blowup: hi hi (maar weinig rook)

Ter toepassing op: auto, schip, boot ?
Hoe groot?
Met wat voor aandrijving?

Wilde suggestie: wij deden vroeger wat 'sterretjes' in een pvc buis, prop aan beide zijden en aansteken. Het hele basisschoolplein vol rook, lachu. M.a.w. een gloei-element/hittebron in een stuk kunsstof?

bij conrad verkoopt men een grote rookgenerator, €29,95, bestelnr. 217375-52, heb hier over gebeld en deze blijkt heel veel rook te geven.
16V wissel/gelijk verbruik ongeveer 100 mA, brandduur ongeveer 2 uur.
piet kuiper

rook maken

ROOK MAKEN: (zonder stinkende plastic ...)

Er bestaan van die wierook achtige stokjes die je kan laten smeulen en waarbij een goede geur vrijkomt, verkrijgbaar met verschillende geuren zoals lavandel e.d. ...

Deze produceren wat rook, indien niet genoeg plaats je er een stuk of 5 samen. Het beste plaats je ze ondersteboven in je schouw, en wat ook zeer belangrijk is is dat er lucht bijkan langs onderen. Want je krijgt een opwaartse stroming van warme lucht.

Deze stokjes kunnen zo'n 20 min mee gaan denk ik.

Succes!!

Biggles

Klik ook eens voor de grap door naar bovenstaande link!!! Zou wel handig zijn.......

smoke.jpg

draftmuf.jpg

ja dat was idd wel handig geweest, maar toch heb ik daar nog even een vraagje over, blijft de vloeistof die je er in spuit dan niet tussen de kamers liggen bij onvolledige verbranding? of werkt het alleen bij gebruik van een ander soort uitlaat, bijvoorbeeld een resonantiepijp

De rook is in werkelijkheid gecondenceerde uitlaatgassen... Komt niet in je kamers terecht, enkel in de uitlaat...

Je kunt met een beetje doe het zelfen een standaard uitlaat ombouwen tot 'rook-uitlaat' Zie hiervoor het bovenstaande tekeningetje...

en kan de uitlaat dan genoeg druk opbouwen om het uit het tankje de uitlaat in te kunnen persen?? (heb wel eens gehoord over een elektrisch pompje..)

Druk is zat om de rookvloeistof te laten circuleren. Zo komt de brandstof van de motor ook in de carburateur terecht.. :D

en is er dan nog genoeg druk over om je normale drukventiel op je tankl te laten werken?

Even een vraag over rookgenerators voor boten, want begon het daar niet allemaal mee?

Voor onze boten zijn de fabrikenaten altijd met die fijne generatoren bezig die witte rook produceren. Leuk voor de stoomschippers maar wij moderne schippers van slepers, slagschepen en dergelijke zoeken vaak van die zwarte dieselrook.

En die zijn dus nergens te krijgen, of wel ???

Is er iemand die ze misschien kan maken, werkend op 6V of 12 Volt en die de gloeispiraal uitschakelen als de vloeistof op is?

Alvast bedankt voor suggesties.

André Bouwens
www.geocities.com/scheepsmodelbouw/

Op het 1e antwoord van Ron,

dat doe ik nu ook wel is, er komt (als je het goed doet) heel erg veel rook af.
Ik heb zelf niet het idee dat zoiets op een vliegtuig kan, wat ik dus zelf wilde gaan doen.
Maar ik heb wel een keer bij het indoor vliegen in Appingedam een duitser gezien met een dubbeldekker en een stuk pvc er onder ik weet zelf niet of hij er nog iets in deed..........

grtz,
Dave

Back