ontwerp voor pulse jet vliegtuig

hallo, ik ben een pulse jet aan het maken die ik op een vliegtuig wil zetten.
En toen ik op het internet aan het zoeken was kwam ik een site tegen waar allemaal stealth en uav en concept vliegtuigen uit de wwII, daar zitten een paar hele gave tussen en ik wou weten of dat te doen is, want er zitten tailles planes tussen en sommige met hele aparte vormen en vooral weinig ruimte.

de site is http://www.geocities.com/unicraftmodels/uniavail.htm

Sparkie, wat is jou vliegervaring en waar denk je te gaan vliegen met die pulsjetmotor? Op 99% van de modelvliegvelden ben je er niet mee welkom. Mischien mag je er ooit op een show eens 1 vluchtje mee maken maar meer ook niet vanwege het kabaal dat die motor produceert. Let wel, ik wil je niet ontmoedigen maar wel behoeden voor uitgaven voor iets waar je straks niets mee kan doen.

De meesten die nu nog met pulsjets vliegen hebben allemaal een Delta model genaamd Scout waar ze de motor opschroeven. Dit model vliegt zeer snel, maar is ook redelijk vergeefelijk bij kleine stuurfouten. En redelijk stabiel op lage snelheden.

ja dat type ken ik ik ben van plan een soort delta achtig ding te maken met een kleine pj der op. niet zo'n ding van 90 cm lang eerder 40 tot 50. maar ik wil vooral een pj maken en dat vliegtuig is een leuke 2e fase zeg maar.

die delta wil ik hier een beetje op baseren

Zelf onlangs een Pulsejet met Delta gekocht (zie Avatar) en ik weet dat er nog 1 in de maak is (een Scout).
Volgend jaar dus meer pulsejets in Nederland!!

@ Sparkie, heb je al een model kunnen vinden?

Cliff, Bert van Didden is al vele jaren fanatiek pulsjet vlieger. Hij heeft nog steeds een scout met pulspijp waar hij regelmatig mee op Limburgse en duitse vliegshows te zien is. Zover ik weet zijn de pulsjets waar hij mee vliegt ontwikkelingen van wijlen Jean Quadvlieg, een van de mensen die deze motoren voor de modelbouw. Bert van Didden is zeer waarschijnlijk wel te bereiken via de vliegclub in Nuth of heel misschien via Sandor.

Kleine wereld...

De pijp is inderdaad nog door Jean zelf gebouwd.
Waarschijnlijk gaan we aanstaande zondag bij Bert van Didden de motor nieuw leven inblazen.

Aanstaande zondag lekker herrie maken dus....

Een goed begin is al het teamlogo dat we ontwikkeld hebben..

Voodoo.jpg

Zal vanavond eens een bouwplan online zitten van een dhz pulse jet engine.

In dit document vindt je een bouwplan van een eenvoudige pulse-jet. Gebruikt makend van
een eenweg-klep/ one-way-valve.

Alle onderdelen zijn ingekocht bij de lokale dhz-markt en met eenvoudige huis-tuin &
keuken gereedschappen bewerkt. Een budget van 25 a 25 euro zou moeten volstaan.

Toch niet hier in de directe omgeving he.........Ondanks dat ik het soms wel eens leuk vind om te zien is de lol er voor mij een beetje van af. Ik heb de begin jaren van Jean meegemaakt op het modelvliegveld van Sittard zo in de tijd van 1970-1976. Daarna ben ik naar een andere club gegaan om daar aan vrije vlucht te gaan doen. Dat was toen wel betaalbaar voor mij.

Theo Coenen zei:
Toch niet hier in de directe omgeving he.........Ondanks dat ik het soms wel eens leuk vind om te zien is de lol er voor mij een beetje van af. Ik heb de begin jaren van Jean meegemaakt op het modelvliegveld van Sittard zo in de tijd van 1970-1976. Daarna ben ik naar een andere club gegaan om daar aan vrije vlucht te gaan doen. Dat was toen wel betaalbaar voor mij.

Das mooi Theo

dat herinnerd mij eraan dat als ik weer zo,n electro ding zie , een vliegenmepper moet meenemen...

Zeer zeker als ik die kleine mug meeneem....... :lol: :proost:

Back