Gesponsord topic Ontwikkeling truck verlichting

ik heb op mijn werk een 3d printer staan. als je intresse hebt moet je me maar even een pbtje sturen. dan kan ik wellicht eens uitrekenen wat het kost als ik ze voor je zou printen. alleen krijg ik denk ik het niet zo echt doorzichtig, maar zal je altijd een ribbeltje zien..

nog een andere iets waar ik mee bezig ben. In het verleden werd op de vereniging een lucht verfrisser stuurwieltje gebruikt maar die is helaas aardig uitgestorven...

35n2811.jpg

vandaag versie 2 binnen gehad van de 3d geprinte behuizing nu helemaal massief gehouden, maakt gelukkig voor de helderheid niets uit nu nog even testen met de blanke lak dan weten we of die weer mooi helder wordt. De lak kan nu ook overal beter bij komen.

Filmpje overigens ook eens op grotere afstand genomen zodat je kan zien wat het doet met de ruimte eromheen. (licht zat!). Definitieve model kan zelfs nog over 15 - 20% meer licht beschikken want heb nu nog te hoge weerstanden gebruikt.

Laatst bewerkt door een moderator:
En de eerste zwaailichtbalk met 3d geprinte behuizing gaat eerdaags de deur uit.
Mochten er meer mensen ze willen bestellen dan kan je het beste een pb sturen of mail naar sales@wetronic.nl dan houdt ik het overzichtelijk.

meer info gaat volgen.
topic is nu een "gesponsord topic" hierdoor kan ik wat openbaarder zijn in wat ik zoal doe.

Door een mede modelbouw lid van de vereniging werd ik gevraagd naar breedtebordjes.

In eerste instantie dacht ik dat die wel te verkrijgen zouden zijn. Of eenvoudig te maken.

Maar om het breedtebord dun te houden moet je smd solderen op elkaar. En dit viel toch vies tegen.

Daarop heb ik de stoute schoenen aangetrokken en met de hulp van 3D printen zijn nu deze borden tot stand gekomen. De echte borden zijn 50x50cm dit is omgeschaald naar onze maten.

De led printjes ben ik nog mee bezig deze ga ik na goes bestellen dan heb ik ze vermoedelijk in april binnen. nog even geduld dus.

prijs is wel bekend. Voor een set komt de prijs op €40,- voor 2 stuks (links en rechts, 20 euro per stuk dus).
Dit is inclusief de leds en weerstanden etc.

akzr5d.jpg

Fotos van het vandaag ontvangen stuurwiel moet hem nog zwart spuiten (mat). Twijfel om hem 3d zwart te laten printen maar merk toch dat dat ook niet altijd super gaat.

het stuurwiel is bedoeld als vervanging op de zender van de stick. Zodat je net als een echte truck kan sturen op je zender door het draaien van een stuurwiel.

2ue5y0y.jpg

eqcb2b.jpg

b5g0gh.jpg

10zohg8.jpg

Laatst bewerkt:
hey Alwin ziet er strak uit hoor
inderdaad nog ff zwart en dan op mijn zendertje toppie man
heb het al ff met je eerste stuurtje getest nou ik zeg tegen iedereen gewoon doen wat rijd dat super.

zie je woensdag op de club neem ik de zender wel ff mee.

Demonstratie van de zwaaibalk en verlichting op mijn bergingswagen:

prachtig!!... alleen 1 opmerking die muziek bij de filmpjes creert bij mij oortumor :(
weet niet wat de rest vind, maar dit soort korte films kunnen prima af zonder geluid

EDIT: je laatste filmpje met truck heb ik niets op aan te merken btw ;)

bij de andere filmpjes zat allemaal achtergrond geluid dat heb ik weg geknipt daarmee. overigens kun je ook op het speakertje drukken dan is het geluid weg.

juist het laatste filmpje vind ik een vervelend geluid want je hoort duidelijk dat de microfoon overstuurd wordt door de truck. nou is mijn foto camera ook geen HD video camera maar goed.

Mooi Cheeta wat je maakt.

Ga zeker een zwaailamp balk bij je bestellen en van die losse zwaailampen als die leverbaar zijn.
Over die zwaailampbalk hebben we al via mail contact gehad.

Ik zag op een foto dat je moertjes gebruikte om de balk niet direct op je cabine te zetten.
Was het niet handiger om twee stukjes van een smalle kunststof pijp te nemen waar de balk op rust? Bedoel schroefje door zwaailampbalk en door die pijp en aan de binnenkant met ringetje en moertje vastzetten.
Denk maar even hard op hoor, zoiets wat ze bij schmidt gebruiken waar de zwaailampbalk op rust.was maar een idee.

Vraagje,ga je ook nog flitsers bouwen?

hallo marcel,

Montage is iedereen vrij in uiteraard, ik heb er nog geen goed iniatief voor maar als ik meer tijd heb ga ik het weer oppakken met de huidige mogelijkheden van 3D printen kan er steeds meer.

Flitsers staan wel in de planning maar welke termijn durf ik echt nog niet te zeggen. Heb genoeg dingen lopen die ik eerst op de rit wil hebben. Als dat loopt dan ga ik weer nieuwe dingen toevoegen. Heb het momenteel alleen al druk genoeg dus het kan enige tijd duren ook de zwaailichtbalk is nog niet volledig naar mijn zin maar dus wel al leverbaar met een aantal patronen. Ik wil dit anders uit gaan voeren zodat het voor de gebruiker mogelijk is tussen programma;s te kiezen.

Hoi Alwin

Die flitsers die je gebruikt voor je bergingstruck zijn ook mooi.
Weet niet of dat iets is voor mijn nieuwe project brandweer wagen met 4 assen.

Ik vind het knap dat je zulke dingen kan maken.

groet Marceline

Zo de eerste stuurtjes beginnen te rollen.
Heb ze nu echt in productie genomen. Eenvoudig in te bouwen bij de Robbe F-14 en FC-16. (FC-18,FC-28 dient verbouwd te worden ivm vaste kanalen 1 t/m 4) of als extra functie bovenin gemaakt te worden op kanaal 5 t/m 8 diameter van de potmeter montage is 10mm)

Prijs: €40,-
1927069_704020252976257_1978980904_n-500x500.jpg

1932178_704019642976318_1414718343_n-500x500.jpg

tn_20140304_222059-500x500.jpg

Stuurwiel voor zender voor Robbe F / FC

Led strips:
125mm lang en zeer dun en daardoor flexibel, bijna onzichtbaar te monteren doordat de leds op zij schijnen.
Inkortbaar per 25mm (strip bestaat feitelijk uit 5 units)

tn_P1040745-500x500.JPG

tn_P1040748-500x500.JPG

tn_P1040751-500x500.JPG

tn_P1040740-500x500.JPG

tn_P1040741-500x500.JPG

Zijn net als normale leds met een weerstand verder te dimmen en werken standaard op 7,2 -12V.

Kosten €12,50 per stuk. en zijn reeds leverbaar.

Back