Ontzettende nieweling !

• Topicstarter Topicstarter Ruskenhunter
  • Startdatum Startdatum
Ruskenhunter zei:
Tof! hoe ga je hem laten vliegen..?

editje : Ik zag bij quartel deze modelletjes, wat ervaringen mee ofzo?

- BMI/GWS Corsair F4U electro - artikel : BMI12187
- BMI/GWS Mustang P-51D electro - artikel : BMI12147
- BMI/GWS Spitfire electro - artikel : BMI12177

Allemaal 37.50 euro.

jongen, ik raad je een easystar aan, die kistjes die jij zegt zijn veel te moeilijkk en zijn van piepschuim, dus 1crashjes en tis gedaan ;)

neem aub de easystar of minimag!!

greets

Ik hou je op de hoogte Tita.
Leuk project heb je in gedachte, ga je op de Science Fiction tour.
Zal wel een klus worden maar ook wel een leuke uitdaging.

En Ruskenhunter, Samuel heeft gelijk, begin nu eerst met een eenvoudig model om een model goed onder kontrole te krijgen.
Dus hou het nog even eenvoudig en goedkoop.

Janneman :zon:

Opgeruimd is erg cool ;-)
Maar volgens mij is dat een beetje erg offtopic..?
Igg, Zo'n easystar vind ik niet leuk. en ik ga niet iets tegen mijn zin kopen. mja, ik zie nog wel.

ik vond de easystar eerst ook niet mooi, maar ik deed niet koppig, dus toch maar een gekocht en ik ben zeer tevreden van men eerste koop, ik zit nu al 4 modelllen verder :D

dus doe niet eigenwijs aub en koop geen warbird of dergelijke want je gaat er echt niks van kunnen en hem meteen aan prak vliegen ;)

grts

Ruskenhunter zei:
...Kom aub niet aan emt verhalen : vraag eht aan je vader, want die is er deze week niet ...
Dan vraag je het volgende week. Je hebt toch geen haast of zo? Ongeduldigheid is niet handig in de modelvliegerij (en een hoop andere dingen.)
Over enthousiast"" lijkt positie, maar is dat in mijn ogen meestal niet.

Als je nou even de moeite had genomen om verder te lezen zonder eerst een conclusie te trekken.
Ongeduldigheid is niet handig in de modelvliegerij!

Ik hoop zaterdag ofzo naar quartel te gaan om eens te laten informeren.. Of mscchn een andere winkel?

zoek aub alles eens op op het handige knopje "zoeken"
ik weet dat dit niet meer zo makkelijk is omdat je verwacht dat je van iedereen een glorieus antwoord krijgt, omdat je de vraag stelt met welk vliegtuig je wilt beginnen, wel wij zeggen de easystar, maar dat is niet goed, zoek dan effe zelf even, hoe moeten wij nou weten welk kistje jij wilt hebben??? :?

grts

Laat het deze eigenwijze beginnende modelvlieger zelf uitzoeken. :turn-l:
Practijk is nog steeds de beste leermeester en door schade en schande wordt men wijs.:puppydogeyes:
Hij zal wel een dikke buidel met euros hebben. :yes:
Ik wens hem veel vliegplezier en hoop dat hij niet overspannen raakt van de veel crashse die hij zal maken. :onweer:

Groet, Janneman :zon:

Afgesproken ;-)
Dit draadje begint wel uit te groeien tot een persoonlijk iets.. Niemand kan de eerste keer goed vliegen, dus snap ik jullie punt niet helemaal.

Niemand kan de eerste keer goed vliegen, dus snap ik jullie punt niet helemaal.
Je zegt het zelf al.
Wij als modelvliegers met jaren lange ervaring proberen jou er van te overtuigen dat je beter met een simpel model kan beginnen.
Ik heb er al zo vele gezien die na hun eerste of tweede crash er de brui aan gaven en dat is o zo zonde.
Want het blijft een facinerende sport en we gunnen een ieder de kick van "dat heb ik toch maar weer voor elkaar gekregen" en het vliegt.

Zo "Janneman" heeft gesproken.

Janneman

J o h a n zei:
Dit is meer naar z'n smaak...

http://www.ytinternational.co.uk/main/warbird/index.htm

De eerste vlucht graag vastleggen op video..

Johan

Idd. ze zal niet lang duren maar als je dat filmpje dan ff 100 maal bekijkt zal je wel de duur van een normale vlucht evenaren (als je gelukt hebt).

Bouw ff iets simpels... gebruik je verstand met een warbird ga je echt niet leren vliegen ... Geloof iedereen hier maar ... :!: :!: :!:

Bouw desnoods iets simpels uit depron plaat duurt maar evenlang als een kit en dat moet je niet zo erg vinden als het crasched. :idea: (Max. 5 euries aan verloren materiaal)

Greetz

en toch nog veel succes met deze mega bangelijke hobby.

Die mij (terug) helemaal in haar ban heeft.

Niemand kan de eerste keer goed vliegen, dus snap ik jullie punt niet helemaal.

Ons punt is:

Begin met iets simpels, koop een easystar of een van de andere minder mooie trainers.

Wij weten ook wel dat een trainer minder stoer oogt dan een warbird.

Maar je moet toch eerst vliegen leren, doe dat dan met een model dat daarvoor bedoelt is.

Je bent pas 14, onze oudste leden zijn in de 70.....

Tijd genoeg voor warbirds........

Johan

@j o h a n: groot gelijk! je hebt nog tijd genoeg om aan warbirds te beginnen, kijk naar mij, ik wou ook graag van de eerste keer een warbird, maar ik heb de raad van dit forum gevolgt en heb me een easystar gekocht, nu wil ik nog altijd een warbird, maar ben ondertussen wel al 4 vliegtuigen verder waaronder 3 van mpx en 1 van depron, nu gaat men volgende eindelijk een warbird zijn, ik heb zolang gewacht voor een warbird omdat ik weet dat het moeilijk is en dat het best is dat je eerst de simpele modelletjes in de lucht kan houden ;)

kijk andersn even naar de multiplex minimag, ook een leuk dingetje, dat was men 2de kistje en ben er zeer tevreden van :)

groeten

Meneer Ruskenhunter, vraag eens of je van de KLM een 747 mag lenen om daar het vliegen mee te leren. Of vraag de Luchtmacht om zo een mooie F-16, misschien laten ze je er wel een gebruiken om het vliegen te leren.

De KLM en ook de Luchtmacht zal je gelijk voor gek verklaren en laten opnemen in een inrichting. Wij geven je alleen maar het goed bedoelde advies om de normale leerweg te volgen en sinds ik begonnen ben is die al heel wat gewijzigd en verbeterd door de betere en makkelijker vliegende beginners toestellen.

zo is het maar net.

Ik wilde eerst oowk wel een Mustang, ik was helemaal geobsedeerd door dat ding. Maar toen werd mij verteld door de vliegclub bij mij in de buurt dat ik een hoogdekker moet hebben vanwege zijn stabiele eigenschappen, en het mocht opzich oowk geen schaalkist zijn.

En nog steeds vraag ik graag ervaren modelbouwers om hulp :)

Snel groeiend draadje zeg! :P Wat is precies dat depron.. Kan je dat gewoon kopen bij bijv. quartel?

Bedankt voor de linkjes ron! Ga ik eens ff bekijken.

depron is een synthetische schuimsoort.
het is hetzelfde schuim waar ze de appels of andere soorten fruit in leggen in de winkels ;)

greets

Back