Ik had eind van de middag het idee om nog even te vliegen, om toch wat meer sticktime te maken nu ik er tijd voor heb. In eerste instantie geen problemen, totdat de staart ineens bijna een kwartslag draaide en vervolgens de heli weg kantelde. Gelukkig kon ik hem daarna weer recht krijgen (toch een voordeel om wat hoger te vliegen op een groot veld
). Ik vertrouwde het toch niet, dus dacht zet hem meteen aan de grond om te kijken of er iets niet klopt. Tijdens het dalen gebeurde hetzelfde echter nog een keer....
Met als gevolg:
- verbogen flybar
- kapotte bladen
- gescheurde stabilizer
Verder lijkt alles op dit moment nog in orde, maar ik ga de heli toch weer uit elkaar halen om het na te lopen!
Wat ik echter niet begrijp is hoe dit kan... Heb toen ik thuis was de servo's getest en die reageren allemaal zonder problemen op stickinput. Iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn?
Heb ook youtube ff afgezocht, omdat ik dacht dat ik vast niet de enige kon zijn.
Het heeft een beetje geleken op de heli in het volgende filmpje:
[URL="
- jwb trex 450 glitch[/URL]
Met als verschil dat de heli in het filmpje eerst nog hoogte wint en daardoor in een grotere boog kantelt.

Met als gevolg:
- verbogen flybar
- kapotte bladen
- gescheurde stabilizer
Verder lijkt alles op dit moment nog in orde, maar ik ga de heli toch weer uit elkaar halen om het na te lopen!
Wat ik echter niet begrijp is hoe dit kan... Heb toen ik thuis was de servo's getest en die reageren allemaal zonder problemen op stickinput. Iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn?
Heb ook youtube ff afgezocht, omdat ik dacht dat ik vast niet de enige kon zijn.
Het heeft een beetje geleken op de heli in het volgende filmpje:
[URL="
Met als verschil dat de heli in het filmpje eerst nog hoogte wint en daardoor in een grotere boog kantelt.
Laatst bewerkt door een moderator: