Onverwachte rudder reacties UFLY-S

• Topicstarter Topicstarter Quiqziz
  • Startdatum Startdatum
Q

Quiqziz

Guest
Beste forumleden,

Tot nu toe veel gelezen hier als gast, maar nu toch maar even een account aangemaakt aangezien ik met het volgende probleempje ben komen te zitten:

sinds kort heb ik een Walkera UFLY-S in huis, waarmee ik een beetje aan het oefenen ben, beetje voorzichtig hooveren in de woonkamer etc.
Nu heb ik soms als ik een tijdje aan het hooveren ben last van onverwachte rudder reactie (begint opeens te draaien) van de heli, terwijl ik hiertoe helemaal geen input geef. Ook lijk ik te kunnen horen dat het toerental van de rotors snel daalt als dit gebeurt. Om verdere schade te voorkomen trek ik dan meteen het gas dicht om hem snel aan de grond te zetten.

Heb het op een filmpje gezet om het wat duidelijker te maken (moest met telefoon, vergeef me voor de kwaliteit). Zie [URL="
[/URL], zo'n beetje na 55 seconden.

Iemand enig idee hoe dit veroorzaakt wordt? Zender batterijen zijn volgeladen, accu van de heli lijkt er ook geen invloed te hebben want gebeurt bij vol en bijna leeg...

Alvast bedankt voor de reacties,

Daan

Ps. ik zie dat mensen ook filmpjes van youtube kunnen implementeren in hun bericht, kan iemand mij wijzen naar waar staat hoe dat moet?

Laatst bewerkt door een moderator:
je rotorbladen draaien met de klok mee, ik zie in het filmpje dat de onverwachte beweging hiertegen in is, tegen de klok in.

dus de staartrotor kan dus niet meer genoeg compenseren.

kan zijn door een slecht contact ergens. Het feit dat hij dan wel, dan niet werkt duidt hier op. het kunnen ook andere dingen zijn. eventjes andere leden ook laten brainstormen.

storing komt ook ineens bij me op, kan liggen aan de zender, ontvanger, misschien een antenne die een beetje stuk is.

een fout in de gyro zou kunnen maar lijkt me onwaarschijnlijk.

misschien eens andere topic uitdelven over info over de UFLY, je kan ook kijken op rcgroups.com of er daar info over te vinden is

Bij Walkera zijn slechte contacten vaker voorgekomen. Ik weet dat sommige piloten bij elke nieuwe heli gelijk alle stekkers vervangen, of weglaten en componenten aan elkaar solderen.

Bedankt voor jullie reacties. Net opnieuw even een poging gedaan, maar nu lijkt een ander probleem zich voor te doen: de ingebouwde gyro lijkt draaibewegingen om de rudder-as volledig niet te stabiliseren, zodra ik een klein beetje rudder geeft gaat hij al zeer snel in de draai en is er geen houden meer aan. Heb hem ook even in mijn hand gehouden en ermee gedraaid, en er komt dan compleet geen beweging in de pushrod van de staartrotor, terwijl dit eerst wel voelbaar gebeurde. Ik hoor de servo bovendien ook niet reageren, maar dus wel op handmatige input met rudder stick dus servo is niet kapot.
Toch iets met contact tussen receiver en servo? Wat kan ik daar aan doen, stekkertjes eraf knippen en nieuwe servo stekkertjes erop zetten oid?

Back