J
Jahre Viking
Guest
Regelmatig als ik uit school kwam zag ik een man bezig met zijn helicopter. Ik was toen 10 - 12 jaar. De laatste jaren van de basisschool dus. Dit was tussen 1977 en 1979. In die tijd waren kinderen zelfstandig genoeg om op eigen benen van en naar school te gaan en op eigen houtje. Ik passeerde daarbij het grasveld waar hij regelmatig vloog en waar ik dus ook regelmatig met hem een praatje aanknoopte. Het model was een Bell 47 met brandstof motor. Het was een vrij groot model, waarbij ik wel moet opmerken dat een helicopter met een rotordiameter van 100cm voor een kind van 10 heel wat groter lijkt dan voor een volwassene. Ik kan dus eigelijks niet veel over de werkelijke grootte zeggen. Het model heeft kennelijk veel indruk op mij gemaakt. Ik kan me de helicopter nog goed herinneren. Gek genoeg weet ik niets meer van de zender die hij gebruikte.
Ik zoek deze helicopter. Wie weet de fabrikant ervan? Wie kan mij uberhaupt meer vertellen van rc helicopters uit die tijd. Wie heeft er één of wie heeft er één gehad in die tijd? Wat waren de merken van toen?
Dit was de helicopter die mij tot de rc wereld heeft aangezet. In die tijd erg duur, maar dat zegt een kind van die leeftijd niet zoveel. Hij stond altijd bovenaan in mijn verjaardagslijstje. Mijn eerste heli kwam vele jaren later toen Robbe met de Mosquito Basic op de markt kwam.
Ik zoek deze helicopter. Wie weet de fabrikant ervan? Wie kan mij uberhaupt meer vertellen van rc helicopters uit die tijd. Wie heeft er één of wie heeft er één gehad in die tijd? Wat waren de merken van toen?
Dit was de helicopter die mij tot de rc wereld heeft aangezet. In die tijd erg duur, maar dat zegt een kind van die leeftijd niet zoveel. Hij stond altijd bovenaan in mijn verjaardagslijstje. Mijn eerste heli kwam vele jaren later toen Robbe met de Mosquito Basic op de markt kwam.