Ook ik ga DLG-en

Ik lees al een tijdje mee, was altijd al geïnteresseerd. Recentelijk zag ik deze video, en nu ben ik toch wel helemaal om:

http://m.youtube.com/watch?v=FGvllx83zAw

Tot een paar dagen geleden dacht ik, als over een volgend toestel dacht, vooral over een zwever zoals een Solius, of een Warbird. Een DLG heb ik in het verleden overwogen, maar vanwege de redelijke mate van zelfbouw ben ik er niet verder mee gegaan. Nu ben ik mij op het forum aan het inlezen, en blijkbaar raadt iedereen aan om het op een oude fiets.. euh.. DLG te leren.

Daar ben ik nu dus naar op zoek. Ook mensen in zuid Limburg die ervaring hebben en willen delen wil ik graag leren kennen.

In mijn vereniging zitten mensen met veel bouw ervaring. Deze winter zou ik eventueel een leuke DLG nieuw kunnen bouwen onder begeleiding.

Iemand misschien nog adviezen?

4

Laatst bewerkt door een moderator:
binnenkort (nog geen datum geprikt) kom ik een dagje naar de club in bergeijk... een clublid wil dat ik hem leer gooien.

misschien een mooi momentje om eens te komen zien?

ik raad het je zeker aan om te gaan dlg'en, wanneer je eenmaal vertrokken bent met dlg'en blijven alle andere vliegtuigen aan de grond ;)

voor mij een belangrijke vraag... ben je linkshandig of rechtshandig? :)

groeten!

Hoi,

Ik ben rechtshandig. Lijkt mij leuk. Helaas ben ik qua calender behoorlijk beperkt (Werk/Gezin). Mocht ik op die datum kunnen, dan zal ik zeker van de partij zijn. Zien en doen is natuurlijk toch iets anders!

Txs
binnenkort (nog geen datum geprikt) kom ik een dagje naar de club in bergeijk... een clublid wil dat ik hem leer gooien.

misschien een mooi momentje om eens te komen zien?

ik raad het je zeker aan om te gaan dlg'en, wanneer je eenmaal vertrokken bent met dlg'en blijven alle andere vliegtuigen aan de grond ;)

voor mij een belangrijke vraag... ben je linkshandig of rechtshandig? :)

groeten!

Die gaat in mijn agenda! Te laat om vrij te vragen, dus fingers crossed :-P

2

Hallo, ik ben het Bergeijk clublid dat graag wil leren DLG'en en heb inmiddels mijn kist binnen (nog wel bouwen..). Wie mee wil doen op die (weekend) middag kan gewoon aansluiten, gezellig!

Groet en wie weet tot ziens.

Wanneer is dat weekend / middag in bergeijk of is het nu swalmen? ...misschien komen mees en ik ook ! (met de mimi's natuurlijk!) ...en roodkapje en van allerlei ander spul tuurlijk als het kan.

Hihi, Planck Franck : Via de PM heeft fireforx309 me aangeboden in Bergeijk een keer te willen helpen met het starten van DLG (heb een HK Versus gekocht) dus ik brak even in deze topic in om meer mensen uit te nodigen.

Moeten we er een groepsmiddagje van maken misschien? Zou leuk zijn jullie weer eens te zien en wat kennis op te doen.

btw : De MiMi komt er, maar ik heb geen haast (September ga ik niet redden iig vanwege vakantieplannen)

Ik wil ook wel komen ! Altijd goed om weer bij te leren, zeker als het om het gooien gaat !

Zonder deze topic te willen kapen. Misschien liep/loop ik wel iets teveel op de zaken vooruit en zou ik den beginne alleen al blij zijn als fireforx309 me wil leren werpen. Door enig enthousiasme hier ben ik al iedereen aan het uitnodigen al zou dit wellicht een leuk idee zijn ;)

Didier nog iets leuks over te melden?

Ik begin volgende week aan de Versus bouw. (ben rechtshandig, zowel in klussen als in werpen. Nog geen bouwervaring).

vergeet vooral niet dat je ruddertje aan de juiste kant aangestuurt moet worden.
(als je met een veertje gaat werken!, als je op een andere manier aanstuurt maakt het op zich niet zoveel uit)

als je ACHTER je dlg staat, zal je werpblad als rechthandige persoon op de linkertip verlijmd zijn.

je rudderhoorntje moet aan de RECHTERkant staan van je rudder.

succes met je opbouw mark :)

@ koriel, als er een datum geprikt wordt dan vermoed ik dat ie hier ook zal verschijnen ;)

Zojuist voorzichtig aan de club voorgelegd en het lijkt erop dat we over een paar weekjes wel iets zouden kunnen organiseren. Denk aan een zaterdag/zondagmiddag op ons veld in Bergeijk (Kempen Brabant - Modelvliegclub Bergeijk - Home). Dat zou voor de Limburger(s) vrij goed te doen moeten zijn.

Nogmaals, mits Didier meerdere mensen wil helpen ;)
Regio Utrecht ook uitgenodigd bij deze. Kan ik eens ruiken aan de zelfbouw MiMi's

Ik zit momenteel in het buitenland maar volg dit draadje dagelijks. Fijn dat er meer belangstelling is. En wat het kapen betreft, zolang het on topic blijft, ga je gang.

Ik ben nog steeds op zoek naar een betaalbare dlg om mee te beginnen. Maar aangezien ik nog helemaal geen dlg ervaring heb zou ik idd graag van een introductie bijeenkomst gebruik maken.

2

Beste heren,

Het bericht van clubbestuur was erg positief toen ik ze dat we wellicht met een groter groepje dan 2 willen DLG'en op een middag. Mijn kist is nog niet af en ik hoop dit weekend een goeie start te maken (gekkehuis hier thuis).

Hebben we bezoekers die bij voorbaat al aan willen geven te willen komen DLG'en (en leren natuurlijk) en eventueel wanneer? Ik denk aan het eerste weekend van September (mits dit niet de planning van MiMi meeting in regio Utreg in de war schopt). Didier? Zou jij kunnen omstreeks dat weekend of ergens daar in de buurt?

Gegroet en wie weet tot snel!

ik zie dat wel zitten ja :) ik moet zelf nog wat prullen aan men DLGtjes :p die liggen maanden lang te bestoffen! ik kom amper nog aan vliegen toe hier.

het eerste weekend van september staat genoteerd... uiteraard gaan we het weer moeten afwachten... bij 5bft is de lol er snel af.

Nog steeds onder voorbehoud.

Ik hoop binnen enkele dagen mijn schema te hebben voor September. Pas dan kan ik aangeven of ik kan. En als ik niet kan, ook geen man overboord. Ik heb een lange adem.. ;-) Er komt dan wel weer een andere keer.
Plan gewoon een datum, en dan kijk ik wel of ik kan.

Beste heren,

Het bericht van clubbestuur was erg positief toen ik ze dat we wellicht met een groter groepje dan 2 willen DLG'en op een middag. Mijn kist is nog niet af en ik hoop dit weekend een goeie start te maken (gekkehuis hier thuis).

Hebben we bezoekers die bij voorbaat al aan willen geven te willen komen DLG'en (en leren natuurlijk) en eventueel wanneer? Ik denk aan het eerste weekend van September (mits dit niet de planning van MiMi meeting in regio Utreg in de war schopt). Didier? Zou jij kunnen omstreeks dat weekend of ergens daar in de buurt?

Beste heren,

Ik denk aan het eerste weekend van September (mits dit niet de planning van MiMi meeting in regio Utreg in de war schopt). Didier? Zou jij kunnen omstreeks dat weekend of ergens daar in de buurt?

Nee hoor, we hebben nog geen datum gepland, dus ga je gang...Ze zeggen dat bergeijk mooi is begin september...en dat geloof ik graag. Misschien kunnen we er een soort van kick-off voor utreg van maken ? Met 5 dlg-ers / mimi's heb je al bakken schik zo'n dag.....Huey, ik, J, Koriel, SLijm, kale mark van bergeijk :D , leuk man...daar zit ik graag een uurtje voor in de auto.

@J; heb jij trouwens een rechterhandse peg op je turbo ? Want dan kunnen wij iig ook eens zwiepen met een grote jongen.

Laatst bewerkt:
@ franck, ik heb idd in beide turbo's 2 pegs staan... maar het probleem is dat ik bij de goede turbo een midair gehad heb waardoor de tip kapot was. dan zou ik deze moeten repareren... maar kheb geen carbon meer ;) dus kweet nog niet hoe ik het moet doen :D

kzal van de week is de zolder op kruipen om het te bezien :)

Hi allemaal,

Volgens mij is 1 september een zondag. Technisch zou dat 'het eerste weekend' van september kunnen zijn.

Mag ik voorstellen een DLG meeting te doen op zaterdag 7 september en bij veel wind (kan raar lopen in Bergeijk) het weekend daarop?

Tot begin september in elk geval! Bij iedereen OK zet ik het ook even voorzichtig op onze site (ben de beheerder). Binnen de club was ook in elk geval 1 iemand die geïnteresseerd was. Overigens wil ik de overige piloten hun pretje niet onthouden door alleen maar DLG te doen dus de niet DLG'ers zullen ook aanwezig zijn.

Tot snel!

Ik heb het in de agenda gezet.

Realiseer je overigens dat dlg-ers op je veld net zoiets is als helipiloten....met 7 man zwiepend op het veld is gewoon vliegen (met old school motorkisten) wat onveiliger.

Mgoed meestal is dat wel op te lossen, tveld op bergeijk is iig groot genoeg.

Back