Ook ik ga DLG-en

Ik heb het in de agenda gezet.

Realiseer je overigens dat dlg-ers op je veld net zoiets is als helipiloten....met 7 man zwiepend op het veld is gewoon vliegen (met old school motorkisten) wat onveiliger.

Mgoed meestal is dat wel op te lossen, tveld op bergeijk is iig groot genoeg.

zegt de man die nog nooit een drukke DLG wedstrijd meemaakte ;)

zelfs met 15 man op het veld mag dit geen problemen geven, als je maar allemaal in de zelfde richting lanceert... ff roept bij lancering als er iemand boven je hangt zodat ie kan opzouten, en ff roepen als je iets gek doet in de lucht ofzo... verder kan een dlg zo krap en kort vliegen dat je overal tussen door kan gaan.

ik hoop gewoon dat er niet te veel volk komt ;) hoe meer volk er komt hoe minder ruimte je hebt in belletjes :D (ze willen allemaal dat ene belletje ook meepikken!)

7sept staat genoteerd! i'll be there!

Beste (aanstormende) DLG vrienden,

Wie de weg naar ons vliegveld nog niet weet kan het beste even op de website kijken. Modelvliegclub Bergeijk - Home

Bij deze durf ik wel meer mensen uit te nodigen die het leuk vinden de 7e een middagje bij ons willen komen DLG'en. Nogmaals. het is geen groot ding (misschien volgend seizoen goed aanpakken) maar mensen met hun neus dezelfde kant op ontmoeten is altijd leuk!

Allemaal, tot de 7e!

p.s. : Ik ben nog druk aan het bouwen en leren.. Ben niks gewend en weet niet of het wel iets voor mij is naast alle andere sociale afleidingen. Mijn HK Versus zal denk ik gemaidened gaan worden daar. Precies werken ligt me wel dus het komt goed!

hey mark, daar maidenen is een prima gedacht ;) direct tussen de experts ter zake!

ik ben aan het uitkijken om er een klein weekendje van te maken :) niemand zin om een nachtje (of 2) te kamperen in de buurt? ;)

hmmm, ik moet helaas afhaken voor het kamperen! grrr...

zaken voor plezier! ik moet 8sept weg.

ik kom dus smorgens vroeg afgezakt richting bergeijk.

ik geloof dat er iemand van het bestuur een toilet had... (campingtoilet met tentje) altijd makkelijk als je er met een hele bende bent natuurlijk!
mijn partner zou het natuurlijk ook super vinden ;)

Mocht je nog plannen hebben om zelf een DLG te gaan bouwen deze winter, denk eens aan een Mimi? (zie draadje verderop in dit forum, plannen aan te vragen bij Frans hierboven), een mini DLG (1 meter) die prima vliegt en eenvoudig te bouwen (en repareren) is. Die van mij gaat alweer een jaartje of vijf mee en vliegt het vaakst van heel mijn vloot :)

Hoi Sadking,

De MiMi staat al op de lijst en ik volg die topic ook met grote ogen. Met name Planck Franck zijn belachelijke bouwkunsten. Er is nog veel te leren maar dat komt deze winter wel!

Tot volgende week allen!

Ho Ho ho ! Wel een beestje rustig met die komplimenten ey.. ik ga zo naast mn schoenen lopen. Ik zal eens wat voortgang posten in het mimi draadje...vandaag is de eerste schuimvleugel mimi naar Huey verhuisd...wel vanochtend nog ff een paar zwiepjes kunnen doen.... vlieg heerlijk strak. Gauw nu weer bouwen :D

Ik heb gisteren mijn mini DLG uit Hong Kong binnengekregen. Net alles voor elkaar gemaakt. Ontvanger, lipo, voltage booster etc.. Het rammelt nog wel in het rompje, dus met geladen lipo goed inpakken straks.
CG lijkt meteen al goed te zitten. (Volgens de beschrijving op 8cm)
Nu maar hopen dat ik zaterdag niet hoef te werken!
u5enudyp.jpg

/edit

Net even gewogen, zonder het verpakkingsmateriaal, 130 gram. Dat is incl een 350 mah lipo. Dus uiteindelijk maximaal 135 gram.
4

Laatst bewerkt door een moderator:
Gevlogen !

2 Maal gewoon geworpen, en vervolgens ruim 25 zwiepjes gemaakt.

Merk wel dat het helemaal aan de techniek ligt. Op minder krachtige maar wel meer beheerste worpen kwam ik gecontroleerder hoger. Twee keer 40 seconden gehaald, de rest bleef onder de 25 seconden steken.
En het allermooiste, hij is nog heel! ;-)

Het was prijzig om hem uit Hong Kong hier naar toe te halen, dus maar hopen dat hij snel in het Europese warehouse beschikbaar komt. Dan haal ik er nog een.

4

hi, leuk te horen! ik hoop hem zaterdag te kunnen bewonderen in bergeijk!
kben zelf aant zien voor zo'n toestel , maar alleen als ie in de NL warehouse komt! ;)

Ik heb net gebeld met mijn werk, ik ben beschikbaar maar de kans dat ik wordt opgeroepen is minder dan 50%. Ik ga plannen dat ik zaterdag in de middag richting Bergeijk ga rijden. Ik kom uit Maastricht, dus als er iemand een ritje nodig heeft?

Is er een bepaalde tijd dat iedereen bij elkaar komt? Rond 1400 zou moeten lukken, rekening houdend met de planning van mijn gezin.

/Edit.
Homepage van de club bekeken. Vanaf 1200 dus. Ik kom iets later.

4

Tot zaterdag Koriel,

Vandeweek heet Planck Franck zich afgemeld vanwege drukte thuis. Jammer maar dit zal niet de enige keer zijn dat we iets met DLG in Bergeijk gaan doen dus tot een volgende keer.

@ Planck Franck, Huey en Secondelijm: betekent dit dat jullie hele club afhaakt? Mocht je kunnen zijn jullie zeker van harte welkom!

Gisteren leek het weer erg slecht uit te pakken. Met winkracht tot 4bft is het lastig zwiepen maar nog wel te doen. We gaan dus gezellig vanaf een uurtje of 12 verzamelen op het vliegveld in Bergeijk (zie site). Gisteren laat nog wat verwachtingen bekeken en dat was al een stuk beter! Een graad of 20-23 en 2-3 bft.

Ikzelf ben nog heel druk aan het freubelen om de laatste hand aan de versus te leggen. Met name de iets te grote servo's in de romp prikken is wel even nadenken maar hoop dat het me vanavond (en misschien zelfs morgenochtend nog) lukt.

Voor iedereen die we zien zaterdag, tot dan!

ik zal ook aanwezig zijn.... de helios, elf en alula gaan mee.
geen 2handige turbo, de tip is helaas te fel beschadigd geweest waardoor zijn stevigheid weg is.

de alula en de elf zijn ook 2 handig, dus t zal wel goedkomen!

ik moet morgenvoormiddag alleen ff langs peter (modelbouwwinkel) om een nieuwe accu voor in men zender... ik heb een donkerbruin vermoeden dat ie net morgen de geest geeft.
ik krijg em maar tot 10.1volt meer, tis een 9.6V accu.
vroeger haalde ik 11.1V.

wat de weersverwachingen betreft, die worden idd beter... zeker als er maidens gaan gebeuren ;)
2-3bft is prima. lekker meeglijden met een belletje!

Back