ook mijn speelgoed 2010 is binnen!!

• Topicstarter Topicstarter Sandor
  • Startdatum Startdatum
Wow en een Bridgeport zie ter goed uit, daar kun je leuke dingen mee maken.

Sd43109.jpg

Ex69385.jpg

Gb89896.jpg

Veel succes er mee

Gr Japiooooooo

Wat is het gewicht en spanw.
Welke turbine komt erin? ook weer zo'n zogenaamde
mannenturbine:rolling:

@Sandor

Sorry geen interesse, ik ben juist machines aan het opruimen en de Emco tijd ligt al heel lang en ver achter mij.

Kavel 251 mooi machientje is dat voor de hobby ??? anders zit je ook nog met het bestemmingsplan.
Zit toch wel een beetje fatsoenlijke compressor bij he en het nodige gereedschap.

Gr Japioooooooooo

@Sandor

Sorry geen interesse, ik ben juist machines aan het opruimen en de Emco tijd ligt al heel lang en ver achter mij.

Kavel 251 mooi machientje is dat voor de hobby ??? anders zit je ook nog met het bestemmingsplan.
Zit toch wel een beetje fatsoenlijke compressor bij he en het nodige gereedschap.

Gr Japioooooooooo

alles is hobby toch? ;-)

compressor is net gehaald
gereedschap heb ik te veel , te zwaar .
het meeste ga ik weer verkopen.
heb hem net aangesloten op het net , hij gaat al aan.
as woensdag komen ze hem pas zetten en in bedrijf stellen.
tot dan even goed poetsen , nu ligt alles eraf kom ik overal bij.

alles is hobby toch? ;-)

compressor is net gehaald
gereedschap heb ik te veel , te zwaar .
het meeste ga ik weer verkopen.
heb hem net aangesloten op het net , hij gaat al aan.
as woensdag komen ze hem pas zetten en in bedrijf stellen.
tot dan even goed poetsen , nu ligt alles eraf kom ik overal bij.

Ga jij hem poetsen dat is mooi man :D
Gr Roy

3 uur al ant poetsen nou echt niet jij springt daar om je nieuwe mach heen als een klein kind en gaat af en toe op een krukkie zitten kijken en en bedenken wat er allemaal op kan maken.

Voorlopig geen gereedschap weg doen, kan altijd van pas komen en je kunt hem gewoon van binnen dan he, schoonmaken met koelvloeistof die normaal voor verspaning gebruikt wordt en niet al te heftig met een luchtslang spuiten overal op, dan spuit het smeer en spaantjes juist tussen dingen waar je het niet wil hebben.

Graag kom ik eens een kijkje nemen.

Gr Japioooooo

3 uur al ant poetsen nou echt niet jij springt daar om je nieuwe mach heen als een klein kind en gaat af en toe op een krukkie zitten kijken en en bedenken wat er allemaal op kan maken.

Voorlopig geen gereedschap weg doen, kan altijd van pas komen en je kunt hem gewoon van binnen dan he, schoonmaken met koelvloeistof die normaal voor verspaning gebruikt wordt en niet al te heftig met een luchtslang spuiten overal op, dan spuit het smeer en spaantjes juist tussen dingen waar je het niet wil hebben.

Graag kom ik eens een kijkje nemen.

Gr Japioooooo

nou het waren wel aardige vetkleppen daar bij die machine fabriek.
precies zoals jij het zegt maak ik ook mn emco,s schoon.
maar deze moet een stap verder zal er vandaag eens met de ontvetter aangaan.
de koelbak zit er nog niet onder dus kan ik het opvangen met een bakje.

iedereen is altijd welkom hier mits op afspraak .
probleem is dat we het soms wel erg druk hebben en er veel voor 3 uur al weg moet.
anders krijgen we troubles...

14kw vermogen? Dan, dat had ik niet verwacht.

moeaaa de stroom kast is een stuk groter dan mijn eigen meterkast..
laat ik het zo zeggen'
ik heb een emco volautomaat met een siemens motor (7KW) voor de primaire aandrijving.
op de bridgeport is deze alleen al voor de spindel..

denk denk

Mooi Sandor.

Komen waarschijnlijk mooie werkstukjes vanaf.
4 assen ? voor de compressorwieltjes worden de 6 assers gebruikt toch, ben nog maar leek hoor.

(Merlin met een freepower aangdr generator levert veel meer dan 14 KW/u)

Kom binnenkort wel weer aanwaaien, na afspraak :wink: kijken hoe het allemaal werkt.

Groet Ger.

Back